lintelo Geplaatst op 17-02-2007, 14:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ben bezig met stamboomonderzoek naar de familie (te ) lintelo, van oorsprong afkomstig uit Overijssel. Zelf woon ik in Den Haag. Nog meer onderzoekers naar lintelo? reageer.
 Eric Lintelo

meld dit bericht aan een moderator

telintelo Geplaatst op 22-03-2007, 21:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Eric,

ik ben ook bezig met mijn stamboom. Heb al aardig wat te Lintelo's te pakken. Voornamelijk uit Haaksbergen en omstreken. Aangezien je in Den haag zit een de te is weggevallen ga ik er vanuit dat je van Twente via Rijssen naar de randstad bent gekomen de afgelopen eeuwen? De route van Lars Roobol en Femke Lintelo?
m.v.g. Hans te Lintelo

Kaatjecoupe Geplaatst op 23-11-2009, 11:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben ook bezig met stamboomonderzoek naar Te Lintelo, de moeder van mijn vader is een Te Lintelo (gehuwd met Mentink). Zij is inmiddels overleden, maar heeft altijd in Overijssel gewoond. Haar vader Johan te Lintelo (gehuwd met Pieternella Maria Loots) woonde in Diepenveen, zijn vader Hendrik te Lintelo (gehuwd met Willemina Tammerveld) woonde in Diepenveen en zijn vader Gerrit te Lintelo  was gehuwd met Diene Nieuwenkamp. Das was even heel in het kort. Helaas heb ik alles alleen nog maar op papier, nog niet digitaal. Ik ben nog op zoek naar een goed stamboomprogramma.

Groetjes,

Karin

telintelo Geplaatst op 24-11-2009, 21:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Karin,

ik had je vader en moeder in mijn stamboom staan n.a.v. de overlijdingsadvertentie in het Overijssels Dagblad. Ik heb ze gekoppeld aan de door jouw gekozen lijn, die via Gerardus te Lintelo naar Hendrik te Lintelo x Jenneken Varenbrink en dan Jan te Lintelo x Geertruid Lenderink loopt. Jan is rond 1715 geboren.
Deze afleiding heb ik via Harrie Isfordink.

Ik gebruik overigens Aldfaer als stamboomprogramma. Makkelijk, overzichtelijk en gratis (zie http://aldfaer.net/sitemap/index.php).

m.v.g. hans

Kaatjecoupe Geplaatst op 24-11-2009, 21:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Hans,

Bedankt voor je bericht!

Toevallig heb ik gisteren net Aldfaer geïnstalleerd. Ik heb gelijk een beginnetje proberen te maken, maar het is nog niet allemaal zo simpel. Volgens mij kun je er wel alle kanten mee op. Eerst maar eens even alles digitaliseren en dan eens kijken wat ik nog mis. Ik heb een hele collectie oude foto's van mijn opa en oma (Mentink-Te Lintelo) vanaf ongeveer 1925 tot nu. Die hoop ik ook allemaal een plekje te kunnen geven.

M. vr. gr.

Karin

telintelo Geplaatst op 24-11-2009, 22:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok Karin,

succes, en laat even weten als je een eigen website zou opzetten.
m.v.g. hans

Kaatjecoupe Geplaatst op 24-11-2009, 23:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat ben ik wel van plan, maar of dat ook met Aldfaer kan? Of heb ik dan weer iets anders nodig?

Kaatjecoupe Geplaatst op 10-12-2009, 11:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Inmiddels staat mijn stamboom online:

http://gw2.geneanet.org/index.php3?b=kmentink

van Te Lintelo moet ik nog het een en ander invoeren, maar dat zal niet zo heel lang meer duren.