pieternella Geplaatst op 05-10-2006, 21:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben al enige tijd bezig met het uitzoeken van de stamboom van mijn familie. De verste voorouder die ik gevonden heb is: Anthonij Verschelling die getrouwd was met Adriana Verburg. Zij woonden in Colijnsplaat in ong. 1750-1850. Hun zoon Anthonij (geb. 1821) verhuisde naar Zaamslag in Zeeuws-Vlaanderen. Veel van zijn nakomelingen wonen hier nog in de omgeving. Nu is er een Marinus Verschelling (geb. 1753) te Colijnsplaat die verhuisd is naar Breskens, en hij heeft in het westen van Zeeuws-vlaanderen veel nakomelingen. Deze Marinus moet volgens mij familie zijn van Anthonij en als dat zo is dan is iedereen die Verschelling heet familie van elkaar. Iedere Verschelling stamt van één van deze twee mannen af. Graag zou ik meer informatie ontvangen over personen met de naam Verschelling.

Alvast bedankt.

meld dit bericht aan een moderator

Rini Geplaatst op 09-12-2006, 18:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Pieternella,

kennelijk hebben we een gemeenschappelijke voorouder. Heb net een stamboom ontvangen die teruggaat tot een Anthonij Verschelling (1730-1790), gehuwd met Elisabeth Poortvliet, wonend te Colijnsplaat. Hun zoon was Anthonij Verschelling (1758-1842, Colijnsplaat) gehuwd met Adriana Verburg.

Ik ben Rini (Marinus) Verschelling, geboren 1957 te Axel, maar woon inmiddels al sinds 1976 in Den Helder.

Ik kan je de bladen met uitgezochte stamboom mailen, als je wil: ik probeer het nu in zo'n stamboomprogramma te verwerken, maar dat is wel een heel karwei. Als jij nog verdere info hebt hou ik me aanbevolen,

m.vr.gr.

Rini
m.verschelling@quicknet.nl

meld dit bericht aan een moderator