j-snieder Geplaatst op 27-12-2009, 17:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo, Ik ben Jeroen Snieder z'n Vader, Piet en zag gelijk al dat hij in de fout was gegaan door te vermelden dat hij de kleinzoon van Jan Snieder zou zijn maar dat klopt niet; Jeroen is de klenzoon van Siem Snieder, de zoon van Jan Snieder - Ergo; het achterkleinkind van Jan Snieder die in de 19e eeuw is geboren op 1 Juni 1873 en overleden 28 November 1918 { 20e eeuw }

Maar wanneer julie iets willen weten, mijn email is
psnieder_yesterdays@quicknet.nl  { Teweten dat er tussen snieder en yesterdays een streepje ONDERaan staat, dit ter verduidelijking }

Jan Snieder, de foto's zijn ontvangen, vooralsnog m'n dank

Dit bericht is gewijzigd op 28-12 17:38.

meld dit bericht aan een moderator

franksnieder Geplaatst op 01-06-2010, 19:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Debby, (oom) Gerrit, Hans, Piet, Klaas (en die anderen die ik hopelijk niet ben vergeten),

Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb sinds kort via Facebook contact met een Nik Snieder uit Australië. Hij is geboren in England, zijn Opa heette Sydney David Snieder. Weten jullie of wij een Engelse tak (anders dan mijn zus) in de familie hebben?
Als je foto's van Nik bekijkt, zou hij niet in de familie misstaan. Sterker nog, als ik 'm op straat tegen kom, zou ik hem als Snieder herkennen!!.
Ook nog een vraag aan (oom) Gerrit. U gebruikt Aldfaer als programma. Kan je daarmee ook publiceren en vergelijken met andere famliebomen (bijv. de Harings)? 't Lijkt mij leuk om de familieboom online te brengen. Heeft u (of hebben jullie) daarvoor nog ideeen?
Groet
Frank Snieder (1 vd 3)

Tiklade Geplaatst op 01-06-2010, 20:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hier even een reactie van mij op je vraag over die engelse tak van de fam. Snieder.
Ik heb het grote boek van de Fam. Snieder erbij gepakt maar daar komt de naam Sydney David Snieder niet in voor, dus zal hij waarschijnlijk geen familie zijn.

Maar Frank, wij zijn wel familie, ik ben een volle neef van Gerrit, Gerrit zijn vader (mijn oom Siem) en mijn vader (KJlaas) waren broers.

Tiklade Geplaatst op 01-06-2010, 20:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nog een vraagje aan Jan Snieder, hou jij het register bij in de pc?
Zo ja zal ik jou dan het nageslacht van Klaas Snieder en Dieuwertje Klok doen toekomen?

jansnieder Geplaatst op 01-06-2010, 21:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Klaas, ik hou de stamboom niet bij op de pc.
Als ik in de directe familie of in de krant iets lees
schrijf ik het erbij in het boek.
Ik heb een paar maanden terug nog vijf boeken laten bijmaken
omdat de drukkerij van mijn vriend is opgeheven.
Volgens mij heb ik er nog een stuk of twaalf liggen, en hiervoor geld
OP=OP. Als iemand nog een boek wil hebben zou ik niet te lang wachten.

Ik heb ook familie in australie maar die heten v. d. Boom, en staan ook nog in het
boek.

Groeten uit Monnickendam.
.

Mariska1968 Geplaatst op 01-06-2010, 21:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Snieders,

Op deze website kwam ik wat foto's tegen van mijn/ jullie voorouders:

http://www.antonklop.nl/genealogie/...-gframeset.htm?snieder-000017-g.htm

Leuk om te zien. Groet, Mariska Snieder

Tiklade Geplaatst op 01-06-2010, 22:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Gerrit,

Ik heb van jou een keer de stamboom van de fam. Snieder gehad, maar had ggen back-up buiten mijn pc gemaakt, nu mijn pc er vorig jaar mee ophield ben ik alles kwijt.
Ik zou je willen vragen kan ik het bestand van de fam. Snieder nog een keer kunnen krijgen? Dan ga ik hem voor hetgeen ik weet weer aanvullen in de pc.en gelijk een kopie op een CD, dan heb ik hem voor altijd.

Groet, Klaas

Tandartsass Geplaatst op 02-06-2010, 18:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook nog een keer. Wij hebben inmiddels weer contact met een nicht (Jannie de Langen, haar moeder is Sybertje Maria Snieder) van mijn vader( Sybert Marinus Snieder, Zijn vader is Marinus Sybert Snieder. Sybertje en Marinus zijn broer en zus) en Jannie zou graag nog een stamboom willen hebben, in boek vorm. Hoe kan ze daar aan komen? moet ze dan contact met u opnemen. Deze vraag zet ik aan Jan Snieder.
Dan had ik nog een vraag; Jannie had het ervan dat Marinus en Sybertje nog een oudere zus hadden, maar zij staat niet in de stamboom, weet iemand hoe dat zit? We weten alleen dat ze niet oud is geworden.

Groetjes Debby Snieder.

Dit bericht is gewijzigd op 02-06 18:55.

Tiklade Geplaatst op 02-06-2010, 19:28 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zie het bericht van Jan Snieder uit Monnickendam, die heeft nog enkele exemplaren van het stamboomboek

Tiklade Geplaatst op 02-06-2010, 19:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Mariska,

Wat ik wel jammer vind is dat de 3 jongste kinderen van Klaas Snieder en Neeltje de Vries niet met foto staan afgebeeld, de jongste is nl mijn vader ( de foto's zijn dus het gezin van mijn opa en oma)

groetjes, Klaas

gsnieder Geplaatst op 02-06-2010, 21:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Debbie,

Je vraagt naar een zusje van Marinus en Sijbertje. Als ik in mijn Aldfaer kijk, dan zie ik dat de vader en moeder van Marinus en Sijbertje zijn: Sijbert Marinus Snieder en Mina Reichard.
Als ik nu in Genlias laat zoeken op Snieder en Reichard, dan kom ik als kinderen van hen geen Marinus en Sijbertje tegen, maar wel Johanna Catharina Snieder. Zij is gestorven op 16 maart 1915 te Haastrecht, oud 1 jaar.
Dat zal dus degene zijn die je zoekt.

groeten, Gerrit Snieder

jansnieder Geplaatst op 02-06-2010, 21:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Debby, iedereen die nog een boek wil hebben kan
mij even een belletje geven op 0299 651498, en ik
zorg dat de post het boek bezorgd.
Bij voorkeur tussen 18.00- 22.00. uur.
De totale kosten zijn € 19.60.

Mariska, erg leuk die foto,s.

Gr. Jan.

jchoog Geplaatst op 19-07-2010, 20:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hier nog steeds druk ik kan me nog wel heel heel erg vaag herinneren dat er mischien wel een kwart eeuw terug buitenlandse familie op bezoek was ik ben 31 hoor
en afgelopen jaar bij mijn moeder was van de boom hier

gr hans

Sigersnieder Geplaatst op 04-08-2010, 17:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Klaas,

zou het mogelijk zijn dat je een afbeelding van het familiewapen naar mij mailt?

voor zover ik kan nagaan is het wapen niet officieel gerigistreerd, is het een idee om dat te doen?

groet

Siger

jansnieder Geplaatst op 04-08-2010, 21:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Siger

Als jij dezelfde siger bent die mij vanmiddag gebeld heeft ; er zit een kleurenfoto van het familiewapen bij het stamboomboek dat ik morgen naar je opstuur.

De naam Snieder (= kleermaker) behoort tot de categorie beroepsnamen.
Rond 400 geslachten voeren op hun wapenschild de schapen- of droogscheerdersschaar. Naast de familie Snieder zijn dat o.m. de families Snieders, Snijder, Snijders, de Schepper (Vlaamse vorm) en de Nooyer
(= naaier, Vlaams-Zeeuwse vorm).
Zie Elseviers Ensyclopedie van de Heraldiek, H.W.M.J. Kits Nieuwkamp.

Bovenstaande staat in het stamboomboek, dus waarschijnlijk is het al op een of andere wijze vastgelegd.

Gr. van Jan Snieder.

1 2 3