|
Tiklade
|
Geplaatst op 04-02-2009, 19:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-02-2009, 18:53 famsnieder schreef:
[...]
Aangezien ik nu pas eens op deze site terecht gekomen ben nu pas de reactie. Ja, ik ben een Snieder van de zo genoemde Friese tak. Hiervan heb ik ook een complete stamboom. Mochten jullie hiervoor interesse hebben moet je maar een berichtje achterlaten. Wij wonen weliswaar in Veenendaal maar zijn nog steeds echte Friezen.
met vriendelijke groet, Pier Snieder
|
Ik ben Klaas Snieder uit Steenwijk (Tiklade) maar in het boek dat ik heb staat ook de hele Friese tak van Snieder. Als ik het goed heb ben jij dan Pier Snieder geboren op 22-02-1953 te Baarderadeel
Groet, klaas Snieder
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tandartsass
|
Geplaatst op 05-02-2009, 18:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal, Wat leuk om te lezen dat er nog meer mensen met dezelfde achternaam zijn en reageren. Ik wist dat er een frieze tak was en erg leuk dat jij/U pier nu ook reageerd. Ik vind het allemaal heel grappig dat ik stom toeval op deze site terecht ben gekomen en een bericht er op heb gezet. Met dit als goed resultaat. Misschien een stomme of domme vraag maar, waar/wat is de Sniederpagina?
Groetjes Debby
Dit bericht is gewijzigd op 05-02 18:56.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jansnieder
|
Geplaatst op 06-02-2009, 17:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,beste allemaal. Eindelijk ,daar ben ik dan:Jan Snieder uit monnickendam meld zich op dit forum. Sinds een paar maanden bezit ik een computer,en na een beetje rondsurfen vond ik deze sniederpagina/site. De stukjes van gisteren kan je beter maar vergeten,dat was pure onkunde van een digibeet.Ik heb verzocht ze te verwijderen,maar ze staan er nog steeds op. Ik denk dat ik het antwoord weet op de vragen van jullie. Allereerst maar een slecht nieuwtje,Gerrit vraagt zich af of de heer Haring nog leeft. Welnu;op 8 jan.2009 is ome Ben overleden. Omdat we als Snieders veel aan hem te danken hebben,wat betreft het uitzoeken van onze stamboom,ben ik samen met mijn neef,ook een Jan Snieder uit broek in waterland,naar de begrafenis geweest in amsterdam op 15 jan. j.l. Ome Ben heeft de laatste drie jaar een prima verzorging gehad in Flat Kerkelanden in hilversum. Vooral geestelijk ging het minder en kon hij niet meer op zichzelf blijven wonen. Afgelopen jaar heeft hij bij twee valpartijen eerst een arm en later een heup gebroken.Hier kwam hij weer bovenop,maar toen kwam toch plotseling het einde.
Het grote raadsel van de boeken met 133 en 138 pag. zit hem in de druk. 133 pag. is van 1996. Na wat aanvullingen van ondermeer ondergetekende is de druk van 1997 iets uitgebreider,en dus 5 pag. groter.
Debby,de naam van de patient die je zusje Suzanne heeft ontmoet was Jan Beets. Jan en zijn vrouw Hilda hadden een slagerij in monnickendam. Wel leuk en toevallig dat het contact zo is ontstaan. Ook vraag je je af waarom je er zelf niet instaat.Precies weet ik het ook niet ,maar de gegevens mogen om privacyredenen pas naar zoveel jaar openbaar worden. Dat er toch jongere gereraties instaan komt doordat die zelf zijn aangeleverd aan de heer Haring.Vandaar o.a. die vijf pag. verschil. Met de Sniederpagina bedoel ik deze site,je mist dus niets wat je niet weet. Hopelijk hebben jullie iets aan het bovenstaande. Groetjes vanuit een vredig monnickendam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sarolta
|
Geplaatst op 18-08-2009, 18:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Ik ben voor het eerst op deze site en ontmoeten jullie allemaal en volgens mij zijn jullie ook allemaal familie. een paar herken ik wel aan namen enz. maar Debby jou ken ik nog niet en vindt het leuk om familie toe te voegen al is de fam. Snieder al heel groot. mijn vader was Jan Snieder en ook uit Monnickendam en hij was schoenmaker en verkocht allerlei accessoires wat met schoenen te maken had. Zijn ouders waren Klaas Snieder en Neeltje de Vries. en ook natuurlijk uit Monnickendam. Ik begreep dat je het familieboek ook hebt gekregen en daar staan wij uiteraard ook in. zelf woon ik met mijn man in het hoge noorden van Groningen en onze kinderen zijn allemaal al uit huis en getrouwd. Nu weet je weer een beetje meer over de familie en ik denk dat je versteld staat hoeveel "snieders" er rondlopen door het gehele land. Leuk he. groetjes van Sarolta Irma Lemstra-Snieder
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gsnieder
|
Geplaatst op 03-10-2009, 22:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Mariska,
Wat leuk dat je reageert. Je bent een achternicht van me. Ik ben Gerrit Snieder, zoon van Simon Snieder, zoon van Klaas Snieder (jouw overgroot vader). Je vader is dus een volle neef en je opa is mijn oom.
Ik heb wel even een vraag aan jou. Volgen het boek is jouw vader geboren op 14 febr. 1932 te Bussum, maar jij schrijft dat hij is geboren in Monnickendam. Kun jij me vertellen welke van die twee juist is?
groeten, Gerrit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gsnieder
|
Geplaatst op 04-10-2009, 21:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Mariska,
Ja, ik ben een paar keer bij je opa in Bussum geweest. Ik denk dat de laatste keer rond 1960 was. Dat is dus heel lang geleden. Bij je vader ben ik nooit geweest. Die zal ik wel eens ontmoet hebben, maar we hebben nooit echt contact gehad. Hij was ook 10 jaar ouder dan ik ben en in die tijd woonde ik in Amsterdam. Toen was de afstand Amsterdam Bussum toch nog wel een beetje moeilijker af te leggen dan dat het nu is. Je tante Aaf ken ik beter. Zij woonde ook in Amsterdam en kwam wel eens bij ons langs. Bovendien heb ik haar ook nog wel ontmoet op de familiedagen die geweest zijn.
groeten, Gerrit Snieder
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jansnieder
|
Geplaatst op 05-10-2009, 18:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Sniederfamilieleden,
Even een berichtje uit Monnickendam. Mariska, als je wilt heb ik nog een stamboomboek voor je. Een half jaar geleden heb ik er tien bij laten maken, waarvan ik er nu nog negen over heb, incl. kwartierstaat. Een vriend van mij heeft een drukkerij hier vlakbij, dus die boeken waren zo gemaakt. Als ze op zijn bestel ik er weer wat bij. Voor de liefhebbers, zo met de feest- dagen in zicht misschien een leuk presentje. Ze kosten € 19.60 per stuk, dat is de kostprijs + porto + enveloppe. Even een belletje bij voorkeur s-avonds tussen 8 en 10 uur. Na 10 uur bekijk ik de binnenkant van m'n ogen. Interessant dat je broer in Oldenburg woont. Hij zit zo dichtbij de Snieder-oerknal dat ie misschien eens wat kan ontdekken.
Volgens het boek zou de eerste Jan Snieder die naar Holland kwam uit Ulste in het graafschap Oldenburg komen, maar Ulste is niet te vinden op de kaart. Volgens een kennis van mij die aan stamboomonderzoek deed ( hij leeft niet meer ) zou met Ulste misschien Hulstede ( h ULSTE de ) worden bedoeld. Duitsers spreken vaak de H niet uit, en zo is misschien een paar eeuwen geleden wat verwarring ontstaan. Hulstede ligt bij Westerstede ( is een voorstadje of wijk van Westerstede ). Westerstede ligt ten westen van Oldenburg, ong. 30 km schuin erboven. Dit allemaal volgens de aantekeningen die ik van hem kreeg. Leuk klusje voor je broer misschien ? Laarzen aan, verrekijker mee, petje op, en dan maar zoeken op kerkhoven, in archieven en in het telefoonboek.
Groetjes aan allemaal van Jan Snieder uit Monnickendam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jansnieder
|
Geplaatst op 07-12-2009, 16:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, beste allemaal,
Even een berichtje uit Monnickendam. In een eerder stukje schreef ik enthousiast voor de mensen die eventueel een stamboomboek willen bestellen; even een belletje en het komt voor elkaar, maar tot mijn grote schrik ben ik niet meer te vinden in het telefoonboek en ook niet meer in de digitale gids.
De oorzaak zit hem in het feit dat ik sinds januari via de provider bel wat veel voordeliger is, maar er is wat fout gegaan tussen mijn provider en KPN, waar ik niet blij mee ben maar het is niet anders. Er wordt aan gewerkt en als het goed wordt doorgegeven zou ik twee weken later weer in de digitale gids te vinden zijn. Een termijn hiervoor konden ze niet geven, omdat er ook nog wat onenigheid tussen die twee zou zijn, waar de gebruikers dan weer de dupe van zijn.
Daarom meld ik mijn nummer hier maar even voor de liefhebbers: Jan Snieder Noordeinde 34 1141AM Monnickendam TEL; 0299 651498
Groetjes, en gezellige feestdagen, Jan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jansnieder
|
Geplaatst op 27-12-2009, 14:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Sniedertjes,
Hoera, een reactie uit Volendam. Jeroen, welkom bij de club, maar........ volgens mij klopt je grootvader niet, maar is de Jan Snieder die jij je grootvader noemt je OVERgrootvader. Jou grootvader was mijn ome Siem ( Simon ) Snieder, een broer van mijn vader,en die was getrouwd met Alie ( Aaltje ) Kouwenoord, jou oma dus. Jou vader moet dan Henk, Jan of Piet zijn, de zonen van jou opa Siem, volle neven van mij. Dan ben je dus mijn achterneef.
Groetjes van Jan uit Monnickendam.
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 06-08 09:33.
|
|
|
|
|
|