Tandartsass Geplaatst op 21-09-2006, 19:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal, ik ben Debby en ik ben opzoek naar waar mijn achternaam vandaan komt. Mijn achternaam is Snieder en deze naam komt niet veel voor in Hengelo (Twente) en omgeving. Wie kan mij daar bij helpen of is er iemand die ook de achternaam Snieder heeft. Al vast bedankt.

Groetjes Debby...

Dit bericht is gewijzigd op 21-09 19:23.

meld dit bericht aan een moderator

gsnieder Geplaatst op 30-09-2006, 03:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Debby,
Mijn naam is Gerrit Snieder. Wij hebben een heel boekwerk met "alle" Snieders in Nederland. Dat gaat terug tot 1720. In dat jaar kwam Jan Snieder vanuit Duitsland naar Monnickendam. Daar is ook altijd een grote concentratie geweest. Op een gegeven moment is er ook iemand naar Friesland vertrokken. Daardoor is er ook een Friese tak.
Als je me wat meer gegevens mailt over geboortedatums en verdere namen van jou en je ouders, dan kan ik eens kijken of je ook vermeld wordt in ons boekwerk.

groeten, Gerrit

Dit bericht is gewijzigd op 30-09 03:08.

Tandartsass Geplaatst op 07-10-2006, 13:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Gerrit,

Wat leuk dat je gereageerd hebt op de oproep van mijn dochter Debby. Je vroeg om een aantal gegevens zoals geboorte enz enz. Nu hier zijn er wat,

Mijn ouders (opa en oma van mijn kinderen)
Marinus Sijbert Snieder   10-01-1916  te Haastrecht (ZH) overleden 24-08-1989
Geh. Anna Lamers      31-07-1918 te Ambt- Delden      overleden  12-01-1996

Zoon (sijp.)

Sijbert Marinus Snieder   02-10-1953  te Hengelo (O)
Geh. Aaltina Jeannette Winters  09-10-1957  te Hengelo (O)

Onze kinderen:

Debby bianca Snieder  23-04-1981   te Hengelo (O)   
Suzanne Marloes Snieder  23-07-1983  te Hengelo (O)
Ron Jeroen Snieder     24-12-1986  te Hengelo (O)      

P.S.  Er is ook nog een broer maar daar praat ik liever niet over door familie omstandigheden, sinds een jaar of 18 geen contact meer.

vriendelijke groeten sijp snieder en debby snieder.

jchoog Geplaatst op 19-10-2008, 16:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

mijn oma hete snieder ik ben opgegroeit in monnickendam

nu woon ik in purmerend :p

en er zijn takken die snieder heten in broek in waterland, monnickendam en volendam maar die laatste tak hebben geen contact met die uit monnickendam en broek in waterland :p

gr hans

gsnieder Geplaatst op 20-10-2008, 09:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Hans,

Interessant dat jij de naam Snieder ook in je familie hebt. Maar hoe is jouw achternaam? Heb je ook meer gegevens over je oma, bijvoorbeeld hoe haar voornamen waren en wanneer ze is geboren? Dan kan ik nazien in hoeverre wij ook nog familie van elkaar zijn.

Groeten, Gerrit Snieder

jchoog Geplaatst op 20-10-2008, 20:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

een achter achter neef heet jan snieder had een schoenen winkel
heeft een overleden broer die bart heet
en hun moeder heet hennie
en mijn oma heet eefje
ik heet zelf hoogendorp
zoveel hoogendorpen in monnickendam waren er niet wij waren de enigste bij mij weten
mijn vader is geboren in 1930
en wanneer mijn oma geboren is weet ik niet zo

gr hans

Tandartsass Geplaatst op 20-10-2008, 21:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Gerrit en Hans,

Wat leuk om te lezen dat er nog steeds reacties komen na mijn bericht van vorig jaar.
Inmiddels hebben we de stamboom van de Familie Snieder inhanden gekregen via Jan Snieder uit Monnickendam (Hij heeft/had een schoenzaak daar) Ook heeft hij de tekening van het familiewapen. erg leuk.

Hans, ik heb na gekeken in de stamboom en heb je oma Eefje gevonden. Ze kwam uit een groot gezin van 11 kinderen. Ze is geboren op 10 juni 1910, als 9de kind. Ze is getrouwd geweest met je opa (Dhr. Johannes Christiaan Hoogendorp)
Jouw vader staat er ook in (geboren op 28 juli 1930)

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Debby Snieder

Dit bericht is gewijzigd op 20-10 21:49.

jchoog Geplaatst op 20-10-2008, 22:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

mijn vader hete ook johannes christiaan en zo heet ik ook trouwens
ik had je ook een hyves berichtje gestuurd trouwens
mijn opa heb ik nooit gekent
en mijn vader is overleden

gr hans

jchoog Geplaatst op 20-10-2008, 22:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik kom wel eens bij jan snieder die jij bedoeld
wel leuk dat je daar dan bent geweest

jchoog Geplaatst op 20-10-2008, 22:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik had je trouwens ook een hyves berichtje gestuurd debby omdat ik niet verwacht  had dat je hier zou reageren

gr hans

Tandartsass Geplaatst op 20-10-2008, 23:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Hans,
Ik heb inderdaad een hyvesbericht gekregen maar perongelijk verwijderd.
groetjes debby.

jchoog Geplaatst op 20-10-2008, 23:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

zal er dan nog 1 sturen :p
en zal jan eens vragen over die stamboom :p

groetjes hans

gsnieder Geplaatst op 21-10-2008, 14:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Hans en Debby,

Zo, ik reageer ook nog even. Leuk dat jullie nu contact met elkaar hebben via Stamboom.nu.
Hans, ik heb even nagezocht hoe onze familierelatie ligt. Jij moet 5 generaties terug gaan en dan kom je bij Simon Simons Snieder, getrouwd met Antje Dekker.
Ik moet 4 generaties terug gaan en dan kom ik bij de zelfde Simon en Antje uit. Het is dus wel ver weg, maar wel leuk om te weten.
Nog even een vraag aan Debby. Je schrijft dat Hans zijn oma, Eefje Snieder, de 9e is uit een groot gezin. Volgens mijn gegevens is zij de 8e uit een gezin van 9. Op volgorde heb ik in dat gezin Pieter, Jan, Mietje, Simon, Grietje, Willem Jan, Marietje, Eefje en Gerrit. Mis ik er nog ergens een die al geboren is voor Eefje?

groeten, Gerrit Snieder

Tandartsass Geplaatst op 21-10-2008, 22:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo gerrit, en Hans,

Over jouw vraag aan mij, Het klopt wel. Eefje had nog een zus (Grietje) als 3de geboren op19-01-1901 en overleden op 07-04-1901. Ze is maar 78 dagen oud geworden. En ze had nog een zusje ( Marreltje) geboren op 11-12-1914 en overleden op 15-01-1916, zij was maar 1 jaar oud. Vandaar dat ik tot 11 kinderen kom.
Ik kan nog verder terug kijken, Hans jouw verste voor ouders zijn Jan Snieder en zijn 2de vrouw, Rebecca Pietersz Gijlingsma. Dat zijn ook mijn verste voorouders.
Dan had ik nog een vraag; Ik sta er zelf niet in. Hoe kan ik daar voor zorgen dat ik en mijn zusje en broertje er ook in komen te staan?
Groetjes Debby.

Dit bericht is gewijzigd op 21-10 22:27.

jchoog Geplaatst op 21-10-2008, 22:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

waarschijnlijk naar jan snieder gaan in monnickendam of bellen
ik geloof dat hij  het bij houd

gr hans

gsnieder Geplaatst op 22-10-2008, 14:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Debby,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Heb jij de stamboom in een boekwerk gekregen van Jan Snieder? Kennelijk is dat een andere dan dat ik heb, want in de mijne staan de 2 overleden kinderen niet genoemd. Hoe ben jij daar aan gekomen? Heeft Jan Snieder die zelf samengesteld en geprint?
Je vraagt hoe jullie gezin er in opgenomen kan worden. In het boekwerk dat ik heb staan jullie niet (gaat t/m je vader). De maker van dat boekwerk is B.L. Haring. Die houdt het niet meer bij of hij leeft niet meer. Als jij een ander boekwerk hebt, dan wordt dat misschien bijgehouden door Jan Snieder. Je zou het hem kunnen vragen en laat het ons dan ook maar even weten als je wilt.

Naast het boekwerk heb ik de stamboom ook op de pc staan. Dat heeft als basis het zelfde boek dat ik heb, maar daarnaast heb ik op veel plekken aanvullingen ingebracht, bijvoorbeeld de familie van mijn vrouw. Zo heb ik jou en je broer en zus er ook al bijgezet. Dat is het voordeel van een stamboomprogramma op je eigen pc. Misschien is dat ook wel wat voor jou?

groeten, Gerrit Snieder

jchoog Geplaatst op 22-10-2008, 19:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

maar debby sta ik dan niet in die stamboom?
nou heet ik geen snieder
maar in de stamboom van mijn moeder sta ik wel namelijk
en dat is groenhart en die word door mijn nicht bij gehouden die ik nooit zie
en jan snieder ken ik en dan zal ik het wel raar vinden als ik er niet tussen staat

gr hans

jchoog Geplaatst op 22-10-2008, 19:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

die stamboom van mijn moeders kant staat op mijn hyves pagina
een beetje jammer dat ik nooit een stamboom van mijn vaders kant ben tegen gekomen (Hoogendorp - snieder)

Tandartsass Geplaatst op 23-10-2008, 23:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Gerrit;
De stamboom die ik heb, heeft mijn zusje gekregen van Jan. Het is raar gelopen. Mijn zusje werkt in het ziekenhuis in enschede en daar moets ze een patient verzorgen. Ze stelde zich netjes voor en die man (ben zo de naam even kwijt)en herkende haar achternaam. Hij vroeg of ze familie was van Jan Snieder uit Monnickendam. Die kende hij. Vervolgens heeft Jan mijn zusje gebeld, Geloof ik. Kan het nog wel even na vragen. Zo doende hebben wij de stamboom toegestuurd gekregen in boek vorm. Ik had toen al een bericht op stamboom.nu geschreven en jij had gereageerd.
Het boek telt 138 bladzijdes en stopt eigenlijk bij de kinderen van de dames. Dus Hans jij staat er niet in, maar jou vader(enigste zoon van je oma) en moeder wel. Ze zijn op 16-09-'71 getrouwd te Amsterdam. Ik kan zien dat jou vader op 07-06-2002 overleden is.
Zo'n stamboom programma lijk me inderdaad wel wat. Ook interssant.
Groetjes Debby.

Dit bericht is gewijzigd op 23-10 23:05.

gsnieder Geplaatst op 24-10-2008, 15:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Debby,

Dan is jouw boek toch een andere dan de mijne. Mijn boek heeft 33 pagina's. Bij mij staat Hans er ook niet in, maar in tegenstelling tot jouw boek staat het overlijden van zijn vader er bij mij ook niet in. Dus toch net iets anders dan bij jou. Misschien dat het een latere, een aangevulde, versie is van het boek dat ik heb?

Het programma dat ik op de pc gebruik is Aldfaer. Het is gratis te downloaden. Er bestaan natuurlijk heel veel programma's, ook meerdere die gratis zijn. Je moet dus zelf kijken naar de mogelijkheden en wat je er zelf mee wilt. Toen ik de stamboom van de familie Snieder op de pc aangereikt kreeg, stond het in dit programma Aldfaer en dus ben ik daar gewoon mee doorgegaan.
Als je er voor kiest om met dit zelfde programma te beginnen, dan kan ik wel een keer een kopie maken van wat ik heb en aan je mailen. Ik wil dan wel eerst alle gegevens wissen die van mijn vrouws kant zijn. Daar heb je toch niets aan en het maakt het alleen maar overbodig groot. Maar ik moet nog wel even zoeken hoe ik dat makkelijk in een keer kan wissen.
Laat maar weten als ik een kopie voor je moet maken.

groeten, Gerrit

Tiklade Geplaatst op 24-10-2008, 17:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste allemaal

Hier even een berichtje van Klaas Snieder uit Steenwijk, ook geboren in Monnickendam.

Ik heb een register van 133 bladzijden  
en op de voorkant staat de tekst:   Jan Snieder en zijn nageslacht

Groeten, Klaas

gsnieder Geplaatst op 25-10-2008, 09:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Klaas,

Je mailt dat jouw boek 133 pagina's heeft terwijl ik schreef dat het mijne 33 pagina's heeft. Dat was een foutje van mij. Mijn boek is ook 133 pagina's en is dus (denk ik) de zelfde als het jouwe. Bedankt voor je reactie, daardoor kon ik mijn fout ontdekken en even herstellen.
Klaas, ik vermoed dat jij een zoon bent van Klaas en Duur, klopt dat? Zo ja, dan zijn wij neven. Ik ben een zoon van Siem en Dit. (Simon en Dirkje).

groeten, Gerrit

Tandartsass Geplaatst op 26-10-2008, 10:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Op mijn stamboom staat; Jan Snieder en zijn nageslachten. En handgescheven;Jan Snieder Jongeman uit het graafschap Oldenburg van Ulste. Volgens mij hebben we allemaal dezelfde stamboom.
Ik heb mog even gekeken en moet jou Gerrit feliciteren met je verjaardag van gisteren. Zag ook dat jij een dochter hebt van dezelfde leeftijd als mijn zusje.Ik zou eigenlijk wel graag dezelfde stamboom als jou willen hebben.
Als het klopt dat jullie (Hans&Gerrit) neven zijn, heeft Hans een zoon het dezelfde jaartal als ik, 1981. Echt heel leuk.
Heb mijn ouders dit hele verhaal ook verteld en zijn vanplan om een keer naar Monnickendam te komen. Lijkt ons wel een keer leuk.
Groetjes Debby

gsnieder Geplaatst op 26-10-2008, 14:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Debby,

Bedankt voor de felicitatie, dat had je goed in de gaten.
Zoals jij je boekwerk omschrijft, moet het wel dezelfde zijn, en toch..... Hoe komt het dat jij 5 pagina's meer hebt dan ik. Jij schrijft dat je 138 pagina's hebt en ik heb er 133. Misschien wordt dat raadsel nog een keer opgelost.
Je suggereert dat Hans en ik (Gerrit) dus neven zijn. Een verkeerde conclusie. We moeten een heleboel geslachten terug om het eerste contactpunt te vinden. Als ik me goed herinner is het even ver weg als jij en ik. De Klaas die hiervoor reageerde is wel een volle neef van me. Die ken ik van naam en ik heb hem wel eens gezien, maar verder kennen we elkaar ook niet. Onze directe familie is zo uitgebreid, dat het er nooit van is gekomen om met iedereen contacten te onderhouden.
Wie weet, komt het er nog een keer van dat er weer een echte Sniederdag komt. Een enkele keer hebben mijn neven en nichten het wel georganiseerd maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Een echte uitgebreide Sniederdag kan ik me nog herinneren van zo'n 50 jaar geleden. Toen was er een verre neef Snieder over uit Alaska. Die was daar senator en kwam na vele jaren eindelijk een keer terug naar Monnickendam.

Zo, dat is weer genoeg voor vandaag. Groeten, Gerrit

famsnieder Geplaatst op 04-02-2009, 18:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-09-2006, 19:22 Tandartsass schreef:
Hallo allemaal, ik ben Debby en ik ben opzoek naar waar mijn achternaam vandaan komt. Mijn achternaam is Snieder en deze naam komt niet veel voor in Hengelo (Twente) en omgeving. Wie kan mij daar bij helpen of is er iemand die ook de achternaam Snieder heeft. Al vast bedankt.

Groetjes Debby...

Dit bericht is gewijzigd op 21-09 19:23.

Aangezien ik nu pas eens op deze site terecht gekomen ben nu pas de reactie. Ja, ik ben een Snieder van de zo genoemde Friese tak. Hiervan heb ik ook een complete stamboom. Mochten jullie hiervoor interesse hebben moet je maar een berichtje achterlaten. Wij wonen weliswaar in Veenendaal maar zijn nog steeds echte Friezen.

met vriendelijke groet,
Pier Snieder

2 3