|
loeknijholt
|
Geplaatst op 28-05-2005, 19:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Nienke, Ik ben ook een Nijholt, dus bij deze meld ik me. Ik vond elders op internet je stamboom, teruggaand tot Jacob uit 1740. Hij is gedoopt 12-4-1748 in Hattem en was de zoon van Lulof Nijholt ged. 15-2-1713 Hattem) en Wilhelmina van den Berg. Lulof was een zoon van Jochem Jochems (Nieuholt) en Maria Abrahams van Ottelen of Ottelen. Waar zij vandaan komen is nog niet bekend, al zijn de ouders van Maria wel bekend. Daarom richtte ik me kortgeleden maar eens op de van Ottelens. Ik heb vrij veel gegevens over deze familie Nijholt - één van de ongeveer acht verschillende families met de naam Nijholt. Een aantal familieleden woonden in de 18e eeuw in Amsterdam. Een andere Jacob, waarschijnlijk een oom van "jouw" Jacob, was daar bakker op de Nieuwendijk en had daar later een beddenhandel. De meeste leden van de Amsterdamse leden heetten Nuhout. Jacobs''s zoon Jochem was een bekende patriot. Er is veel over bijzonders over deze familie te vertellen. Binnenkort hoop ik daarvan het nodige op mijn site te zetten. Dat is: http://www.loeknijholt.nl. Misschien kunnen we dan eens wat gegevens vergelijken en uitwisselen? groeten, Loek Nijholt
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
monique76
|
Geplaatst op 09-02-2006, 17:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Ik ben Annette van der Noord. Mijn oma was een Nijholt, geboren in Donkerbroek. Graag zou ik meer willen weten of deze tak van de familie. Mijn overgrootvader, Ale Nijholt, is jarenlang fietsenmaker geweest in Wolvega.
Groetjes Annette van der Noord
Hoi Annette,
Ik heb gister pas voor het eerst kennis gemaakt met deze site. Ik wil ook graag wat meer info over de familie Nijholt. Ik heb begrepen dat Nienke Nijholt een stamboom beschikbaar heeft. Je moet dus bij haar zijn. Zij staat bovenaan de pagina. Toch bedankt voor het reageren.. Ik heb haar ook gemaild maar nog geen reactie ontvangen.
Groet, Monique
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|