|
|
|
|
|
bartvanderwilt
|
Geplaatst op 27-05-2007, 14:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn naam is Bart Van der Wilt en ben woonachtig in belgie. Het grootse gedeelte van mijn familie woont in wintam een deelgemeente van bornem in de provincie antwerpen mijn grootvader frans Van der Wilt is in de 19eeuw geboren en had 6 broers en kreeg zelf 3 zonen en 3 dochters. Waaronder mijn vader Willem Van der Wilt Ik zelf heb 2 broers en een zoon . hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Groetjes Fam Van der Wilt- Panhuysen.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jodocus
|
Geplaatst op 13-08-2008, 14:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben Cornelis Jakob van der Wilt uit Maasdam. De wortels van ons boomgedeelte liggen bij de korenmolen van Piershil in de Hoeksche Waard. Dat is ook de geboorteplaats van de bekende 17e eeuwse Delftse schilder Thomas van der Wilt ( 1659-1733 of 1738), gehuwd met de Delftse Joanna Biddaf. Zijn vader was waarschijnlijk Willem van der Wilt, schepen van Piershil. De oudste Van der Wilt die ik met zekerheid heb kunnen traceren was Jan van der Wilt (1814-1846). Waarschijnlijk was zijn vader Huibert van der Wilt en zijn moeder Marie Knoot. T.a.v. de Delftse schilder heb ik dus een "gat" van 1814 tot 1659. Wie helpt mij aan Van der Wilten tussen 1814 en 1659 ?
(PM. Ik heb geen enkele relatie kunnen vinden met naamgenoten rond Utrecht en De Ronde Venen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
keesbom
|
Geplaatst op 26-06-2010, 22:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo mijn naam is kees van der wilt,en ik kom uit mijdrecht ik ben geboren op 17-10-1967 te mijdrecht. ik heb ook nog twee broers koos en rene mijn vader heet jacobus(koos)van der wilt en is geboren op10-11-1940 te mijdrecht en komt uit een gezin van 8kinderen. mijn opa komt uit vinkeveen en komt ook uit een groot gezin,veel van van der wilt hebben in de veenderij gezeten,daar zijn nog veel foto,s van te zien in het veenmuseum te vinkeveen. in gemeente de ronde venen komen dus veel van der wilt vandaan,van oorsprong komen we uit duitsland vandaan.(hollandgangers)voor te werken in de veenderij. groetjes kees.
|
|
|
|
|
|
|
|