|
|
|
|
|
|
|
nehemia
|
Geplaatst op 02-06-2006, 19:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-06-2006, 14:15 jlmhazen schreef:
Hallo, Ik ben zeer geinteresseerd in informatie over de familie Mulderij. Mijn moeder was ook een Mulderij, maar ik weet heel weinig van deze kant omdat zij vrij jong is overleden. Naar het genoemde boekwerk ben ik zeer benieuwd; kan ik dat ergens bestellen? Mvrgr.
|
Dag jlmhazen;
Ik heb je bericht gelezen. In 1887 heeft E. de Jonge "Het Mulderijboek" gemaakt en uitgegeven aan belangstellenden. Ik denk dat je nog wel een copie kunt krijgen bij de Meerstens Instituut. (zie internet.) Verder heeft Jan Mulderij uit Drente de Drentse tak van de familie Mulderij onderzocht. Hij heeft daarvan ook een boekwerkje gemaakt. In het oude Markeboek van Zwiep en Bosheurne (achterhoek) wordt voor het eerst in 1602 melding gemaakt van "het goed Mulerije" Eveneens in 1605 "Mullerije", in 1648 "De Mulderije". Volgens de akten zou deze boerderij liggen in de naaste omgeving van Klein Kornergoor, Kistenmacker. Ik ben in 2001 in die omgeving op zoek gegaan en heb de boerderij, die nu nog "De Mulderij"heet gevonden. Deze ligt in een eeuwen oud gebied. Vlakbij liggen de oude boerderijen Kornergoor en en Kistemaker. Volgens de huidige bewoners heeft er volgens overlevering een molen achter de boerderij gestaan aan de Heksenlaak (dit laatste water stroomt nog achter de boerderij langs). De bewoner van Kistemaker gaf mij een lijst van oude erven in de gemeente Lochem. Hierop staat De Mulderij ook op vernoemd (onstaan tussen 1500 en 1830, in ieder geval voor 1602) Hoogstwaarschijk ontleent de naam Mulderij zijn naam aan deze boerderij.
De Veluwse familie Mulderij is ontstaan uit de achterhoekse voorouders. Van hieruit ontstaat de Apeldoornse tak (de grootste). Vanuit Apeldoorn onstaat de Utrechtse en Drentse tak. Vanuit Drente ontstaat een tak in de omgeving van Zaandijk. Mijn familie is via Apeldoorn, Nijkerk, Baarn in Drente (rond Hoogeveen) terecht gekomen. Ik heb de meeste gegevens gedigitaliseerd. Ik ben zeer benieuwd naar oude foto's en verhalen van de familie Mulderij.
vrgr Dirk Mulderij
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
janmar
|
Geplaatst op 18-06-2007, 19:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Dirk,
Ik kom de naam Gezina Mulderij tegen in de stamboom van de familie Schaufeli waar ik mee bezig ben. Haar vader heet Albert Mulderij, getrouwd 1 met Gerritje Bouwhuis en 2 met Hendrika Kroes. De vader van Albert heet Johannes, getrouwd met Hendersje Buitenhuis. Ik zou graag willen weten of deze namen je bekend voorkomen en of je wat meer gegevens voor me hebt. Van Gezina weet ik bijv. niet waar en wanneer ze gestorven is. Ook van Albert en zijn 2 vrouwen heb ik geen overlijdensdata. Van Johannes en Hendersje weet ik helemaal niets. Zou je van mij de data van de 8 kinderen van Gezina willen weten, laat me dit dan even weten.
Met vriendelijke groet, Maria.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Albert-veldhuis
|
Geplaatst op 29-07-2008, 21:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het Mulderij Boek is in 1987 uitgegeven door drs Evert de Jonge. Tegenwoordig is hij voorzitter van de Vereniging Ampt Epe. Of er nog exemplaren beschikbaar zijn, betwijfel ik. Het boekwerk is overigens in te zien in de leeszaal van het gemeentearchief in Barneveld. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de informatie in het boek niet volledig is. Alle genealogische informatie heb ik in mijn computer en aangevuld met de gegevens van DrenLias en GenLias. Het blijkt dat ook in de dtb boeken van de Achterhoek zoals Lochem, Ruurlo, Vorden, enz meer informatie te vinden is. De foto's in het Mulderij Boek in Barneveld zijn helaas erg onduidelijk.
Graag wissel ik gegevens uit met jullie !
Albert Veldhuis albert.veldhuis@planet.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Albert-veldhuis
|
Geplaatst op 29-07-2008, 23:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vond intussen nog een Mulderij vraag op Stamboom-nu
ik ben eric mulderij uit limburg en woon samen met ingrid nafzger en ik ben op zoek naar mijn famiely ik heb een broertje andy mulderij en een zusje sylvia mulderij en een half broer baudewijn mulderij mijn vader heet fredy mulderij en mijn moeder heet maria schoonhoven ik woon nu zelf in brunssum maar ik will graag weeten of er meer is en waar wij vandaan kommen en wie de eerste mulderij was ik heb zo veel vraagen maar ik kom niet verder groetjes eric en ingrid mulderij-nafzger
Wie heeft een antwoord op deze vraag ?
|
|
|
|
|
|
|
janmar
|
Geplaatst op 01-08-2008, 20:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Albert,
De ouders van Bernard Cornelis Schaufeli (SARA noteert 20-07-1921 als geboortedatum) heten Johan Ferdinand Schaufeli en Alida Polman. Dit stel trouwt 17-03-1911 in Stad Doetinchem (GE). Johan Ferdinand is geboren 07-02-1891 in Oldebroek (GE) en overleden 11-07-1959 in Doetinchem (GE). Alida Polman is geboren 26-10-1892 in Stad Doetinchem (GE) en overleden 07-12-1957 in Doetinchem (GE). Bernard Cornelis heeft tenminste 8 broers en zussen. Je andere vraag beantwoord ik binnenkort via je eigen e-mailadres.
Groet, Maria.
|
|
|
|
|
|
|
gvanmondfrans
|
Geplaatst op 25-08-2008, 16:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik ben op zoek naar een vakantieliefde. Zij heette Margje Mulderij en was medio 1974 woonachtig in Hoogeveen op het adres Kerkstraat 100. Zij was toen 16 jaar (meen dat zij is geboren op 3 april 1958 of 1959). Ik woonde toen in Hilversum en wij hebben elkaar ontmoet tijdens een vakantie in Egmond aan Zee. Zij zal nu ongeveer 49/50 jaar oud zijn. Wie kan mij verder helpen of weet waar zij nu woont? Bij voorbaat hartelijk dank voor je meedenken!
groetjes,
Gary van Mondfrans uit Huizen (N-H)
|
|
|
|
|
|
|
|
|