nico-duc Geplaatst op 15-12-2007, 00:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo alle ducaneaux's een fijne kerst

nico

meld dit bericht aan een moderator

Ducland Geplaatst op 18-12-2007, 23:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter Ducaneaux, zoon van Ben Ducaneaux en kleinzoon van Piet Ducaneaux, die weer de broer is van onder andere Jo Ducaneaux.

Omdat iedereen wel een beetje op zoek lijkt te zijn naar meer informatie over onze achternaam, leek mij het een goed idee om al die stukjes informatie die iedereen heeft, in een stamboom te zetten. Ik heb hiervoor een leuke site gevonden.

http://www.geni.com

Op deze site kun je gratis een stamboom beginnen en mensen uitnodigen om te helpen met uitbreiden. Met zijn allen kunnen we waarschijnlijk de boom goed aanvullen. Ik heb het initiatief genomen en zo veel mogelijk alvast in de boom gezet. Ik mis nog ontzettend veel informatie. De laatste paar berichten in dit forum kon ik niet meer plaatsen, omdat ik niet weet onder welke 'tak' de namen thuishoren.

Wat kun je doen? Ga naar de genoemde site en meld je aan. Ik heb nog geen ervaring, maar dan moet er een manier zijn dat een ieder zijn of haar aanvullingen doet. Mocht dit niet lukken, mail dan even je emailadres naar mij (via dit forum bv.). Ik kan je dan vanuit de site uitnodigen de stamboom verder aan te vullen. Dat werkt zeker.

Ik zou het geweldig vinden als we de boom met zijn allen kunnen opbouwen. Naar 'beneden' zal uiteindelijk wel lukken, maar de echte uitdaging zit hem in het naar 'boven' uitbreiden van de boom. Hopelijk lukt ons dat ook!

Ik hoop dat het lukt!
Succes!

Leduc Geplaatst op 19-12-2007, 22:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hartelijk bedankt voor de tip ....
Dat is echt een hele mooie site, heb me gelijk aangemeld.

Nogmaals bedankt en voor iedereen een mooi kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Groetjes.,
Alexander Ducaneaux  

christina00 Geplaatst op 20-12-2007, 06:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja zeker heb me ook al aangemeld en ben alvast een boompje gaan maken van de gene die ik wel al ken maar ja zijn er niet veel ik kom niet hoger dan me oma das wel jammer maar wie weet  lukt het nog wel  .....   groetjes christina hele fijne dagen allemaal en een voorspoedig 2008

Sezje Geplaatst op 20-12-2007, 09:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi allemaal

Ik heb vast een begin gemaakt op de site die Peter aangaf.
Volgens mij werkt het als volgt.

Je begint bij jezelf en bouwt daaruit voort, je kan andere mensen uitnodigen en bomen koppelen.

Als iedereen nu een invite aan mij vraagt via de site dan voeg ik jullie toe en kunnen we kijken hoe ver we komen.

Groetjes Lydia Ducaneaux

Ducland Geplaatst op 20-12-2007, 20:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Haha, als ik nu op Geni op Ducaneaux zoek, krijg ik al heel wat meldingen opeens. Het probleem is alleen nu dat iedereen zijn eigen boom begint en dat schiet weer niet echt op. We moeten proberen om alles in 1 boom te hangen. Ik was al begonnen.

Lydia, jij hebt nu ook al een boom gemaakt. De vraag is nu hoe we deze kunnen koppelen. Dat geldt ook voor de anderen die al begonnen zijn.

Ik zal proberen te onderzoeken hoe dat werkt.

Inderdaad is het ook mogelijk om elkaar uit te nodigen voor elkaars boom. Maar ja, het leukst zou het zijn om alles in 1 boom te krijgen.

Als ik het weet, laat ik het horen!

Gr.
Peter

Ducland Geplaatst op 27-12-2007, 20:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik zou nog even wat opzoeken:

Ik heb even op Geni gekeken en het blijkt dat ze in 2008 een mogelijkheid gaan bouwen dat je verschillende bomen kan gaan samenvoegen. Aangezien er inmiddels meerdere Ducaneaux's bezig zijn met hun eigen boom, kan dat later dus worden samengevoegd. Ik heb zo'n vermoeden dat we dan een flinke boom hebben! Spannend hoor.

Groetjes,
Peter

Baarleducaneaux Geplaatst op 06-01-2008, 21:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hio,allemaal.

Ik ben Toon Ducaneaux zoon van Bernhard Ducaneaux (overleden 1957),
geen kinderen.
Mijn zus Annie Ducaneaux is getrouwd en woond nu in Italy,dus geen Ducaneaux meer heeft twee dochters getrouwd geen kinderen.

Dit bericht is gewijzigd op 06-01 21:31.

Sezje Geplaatst op 06-01-2008, 23:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zou iedereen zich willen aanmelden op Hyves.

Hier zijn we ook druk bezig alle Ducaneaux's te verzamelen en te linken.

Wat zijn de oudste Ducaneaux die jullie bij volledige naam weten.

Mijn bedovergrootvader was Theodorus Ducaneaux geboren in 1840
Zijn zoon Petrus Paulus Ducaneaux 1875 is de vader van het lijstje van Piet Ducaneaux hierboven.

* ome Jo vader van zoon John
* tante Kaat: zeven kinderen: dochters Stien, Annie en Truus en zonen Leo, Piet, Wim en Dirk.
* tante Ant: twee kinderen: zoon Leen en dochter Cockie
* ome Piet: drie kinderen: zonen Piet , Cor en Ben
* mijn vader Frans: een kind Piet (P.P.)
* tante Marie: twee kinderen dochter Annie en zoon Piet
* ome Bernhard: twee kinderen dochter Annie en zoon Toon
* tante Bep: drie kinderen dochter Elisabeth Catharina en zoon Henk
* tante Door kinderen: twee zoons John en ??
* ome Gerrit: geen kinderen.

Volgens mij zijn we hier allemaal terug te voeren naar Theodorus die een flink aantal kinderen had

groetjes Lydia

scorpio Geplaatst op 07-01-2008, 12:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

klopt inderdaad  ik heb ook 2 theodorissen ducaneaux gevonden ...en een ervan is geboren op 20-11 1864 ...en waarschijnlijk een zoon van theodorus ducaneaux geboren 03-05-1840 zo komen we al een eind ...maar de grote vraag blijft zijn we familie ???gr cor ps ...alle duukies en natuurlijk ook alle andere mensen een gelukkig 2008  

elisabeth Geplaatst op 10-01-2008, 22:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

He Cor,

Zoals ik gezien heb in het gemeentearchief Rotterdam is Theodorus Ducaneaux (geb. 3-5-1840) ook onze betovergrootvader! Eén  van zijn 'acht' kinderen was Cornelis Ducaneaux (geb. 17-2-1866), onze overgrootvader. Hieruit is o.a. opa geboren Cornelis Ducaneaux (geb. 11-7-1900). Nou en de rest weten we he.

Groet Els  

elisabeth Geplaatst op 10-01-2008, 22:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hi Sandra,
Ik ben Els Ducaneaux, zus van Cor en Nico, tante van Marcel, nichtje van jouw opa,   jouw vader en Joke, Wilco en Carl.
Nog even voor de duidelijkheid jouw opa Wim heeft ook nog drie zussen Lena, Annie en Sjaantje. Lena en Anniet leven niet meer.

Groetjes Els

scorpio Geplaatst op 11-01-2008, 00:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

nou das mooi zusje ... hebben we die ook weer te pakken ...maar het zou zo leuk zijn om wat levende als familie te mogen begroeten ...er zijn er zat ...maar waar komen ze vandaan en van welke tak ...ik geloof dat we eerst eens allemaal op de hyves kwekker moeten komen kunnen we beter communiceren ... ton en trudie dachten dat ik hun neef was (zou overigenszomaar kunnen hoor )en gitta dacht dat ik de opa was van lydia ...lol
maar die mensen hebben foto's beschikbaar ...daar kunnen we misschien wat mee ...nico heeft foto's van opa en van opa's vader ....
moeten op de site ...
dus iedereen die dit leest ....kom op hyves ...kwekkers ...en wissel contacten uit alleen dan komen we verder ...verder wil ik nog kwijt dat ...nico els marcel wilco sandra zeker familie zijn ...nico is mijn broer ...heb er nog een die is niet op deze site (rob) els is mijn zus heb nog een zus wil ...ook niet op deze site ...wel haar dochter dacht ik jennefer marcel is mijn eerstgeborene wilco is een neef ...en sandra is een dochter van een neef (piet) ...misschien ben ik nog iemand vergeten maar die noem ik nog later ....als iemand intresse heeft in data's hoor ik het wel ...groetjes cor ...

Sezje Geplaatst op 11-01-2008, 08:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok dan zijn we dus nu officieel gelinkt.

Als jullie dezelfde bedovergrootvader hebben theodorus dan is jullie overgrootvader Cornelis een broer van mijn overgrootvader en dus de oom van mijn Opa.

Ik wist wel dat we verder konden komen

Ik heb op hyves ducaneaux een topic geopent met takken,

Willen jullie die ook invullen dan wordt het allemaal duidelijk.

Ik zal proberen als ik zoveel mogelijk gegevens heb een stamboom te maken. Zodat alle familie linken duidelijk zichtbaar worden.

grappig dit  

groetjes Lydia

http://alleducies.hyves.nl/

christina00 Geplaatst op 11-01-2008, 19:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi mensen ik zou niet weten van welke tak ik ben hihih weet alleen dat mijn opa piet ducaneaux in het wittedorp heeft gewoont in rotterdam en ik hem eigenlijk niet eens gekent heb omdat hij is overleden  bijna 33 jaar geleden  dus wie kan me opweg helpen  groetjes christina  

elisabeth Geplaatst op 12-01-2008, 00:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Duucjes,

Kijk ook even op http://www.geni.com naar de stamboom die ik aan het maken ben. Je kunt je gratis registreren en dan je zelf ergens in de stamboom plaatsen.
Ben benieuwd!
Groet Els

Wilzeeland Geplaatst op 05-02-2008, 13:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

Ik probeerde te registreren en  in te loggen op die site waarop jij je stamboom bent begonnen Els, maar het lukt niet. Heb je een tip? En is die boom van jou ook gelinkt met andere stambomen?

groetjes, Wil

Wilzeeland Geplaatst op 05-02-2008, 14:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi alle Ducaneaux,

Ik ben Wil Ducaneaux, zus van Cor, Rob, Nico en Els en dochter van Kees Ducaneaux en Mien Baljeu.
Zelf ben ik getrouwd met Han Tiebout en wij hebben drie kinderen: Steven, Yvo en Jennifer, die uiteraard geen Ducaneaux heten.

Groetjes

elisabeth Geplaatst op 06-02-2008, 16:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hi Willie,
Ik heb je via de stamboom uitgenodigd, misschien lukt het dan om in te loggen?
Nee geloof niet dat ik gelinkt bent met andere stambomen, heb me hier nog niet zo in verdiept.
Nou ben benieuwd of je er nu bij kan.
Groet
Els

cobyducaneaux Geplaatst op 10-02-2008, 19:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hi Els,
Ik zat zo eens te zoeken naar de naam Ducaneaux en kwam op deze site uit.
Ik ben helaas niet in het gelukkige bezig van zussen of broers, maar heb wel een heleboel leuke neven en nichten, naar wie ik heel nieuwsgierig geworden ben.
Zou best wel eens willen weten waar onze familienaam echt vandaan komt en hoeven neefjes en nichtjes er ondertussen bijgekomen zijn.
Kan jij me misschien helpen? Zoals je weet sta ik ondertussen ook op hyves.
Groetjes
Coby

jvwijngaarden Geplaatst op 03-03-2009, 20:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Toon Ducaneaux,
Wij zijn samen opgegroeid in de Snellemanstraat.
Hebben korte tijd samen bij garage Pietersen op de Binnenweg gewerkt.
Zijn elkaar helemaal uit het oog verloren. Wil graag weten hoe het met je is.
Mogelijk is de oproep in de gelezen mail van jouw. Je hebt ook een zus die An heet.
De naam van je vader en moeder weet ik niet. Wel, dat je vader buschauffeur was en vaktiegangers reed naar Italie. Mogelijk ook een link naar je zus die daar kennelijk woont. Mijn vader had in de straat een wagen-kerriermakerij en dit werd later een autoverhuurbedrijf. Vermoedelijk de link naar het willen worden van een automonteur.
Geef als je kunt een reactie!!!!
Johan van W.
Voorheen Snellemanstraat Rotterdam

Dit bericht is gewijzigd op 28-03 11:18.

Jan-paul Geplaatst op 04-03-2009, 12:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen,

Ik ben Jan-Paul Ducaneaux (34), een zoon van John Ducaneaux. Ik heb een zusje Annemijn Ducaneaux.
Mijn moeder Anke de Graaff heeft inmiddels al het een en ander uitgezocht waar we vandaan komen, echt verder komt ze niet dan dat wij afstammelingen zijn van grootvader C. Ducaneaux uit Rotterdam.
Ik zal me snel aanmelden op de stamboom site.

Vind het erg intressant om te weten wie er allemaal nog familie van ons is, daar mijn vader enig kind is en nooit contact zocht met zijn  neven en nichten.

Wie kan ons verder helpen?

Ciao duccies!

jvwijngaarden Geplaatst op 28-03-2009, 16:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-01-2008, 21:30 Baarleducaneaux schreef:
Hio,allemaal.

Ik ben Toon Ducaneaux zoon van Bernhard Ducaneaux (overleden 1957),
geen kinderen.
Mijn zus Annie Ducaneaux is getrouwd en woond nu in Italy,dus geen Ducaneaux meer heeft twee dochters getrouwd geen kinderen.

Dit bericht is gewijzigd op 06-01 21:31.

Als jij de Toon, mijn vroegere vriend uit de Snellemanstraat, bent laat dan iets van je horen. Het weer weten van elkaar is veel waard.
J.v.W.     uit de vroegere Snellemanstraat.

jvwijngaarden Geplaatst op 11-04-2009, 18:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als jij de Toon, mijn vroegere vriend uit de Snellemanstraat, bent laat dan iets van je horen. Wij hebben korte tijd beide bij Garage Pietersen in Rotterdam gewerkt. Ik ben erg nieuwsgierig naar je reactie. Johan v.W. uit de Snellemanstraat in Rotterdam

Dit bericht is gewijzigd op 11-04 18:14.

1 2