|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ankepietje
|
Geplaatst op 04-04-2006, 16:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Christina, Je hebt inderdaad familie in Rotterdam en ook in Maassluis. Ik weet van de generatie die nu 90 of 100 jaar zou zijn en waaruit de opa van mijn kinderen komt, dat er een paar broers waren die in Rotterdam een taxibedrijf hadden en oom Piet die in Maassluis woonde met een van zijn zoons Ben (geloof ik en die heeft ook een of twee zonen). De opa van mijn kinderen was Jo Ducaneaux en dat was een broer van Piet. Mijn ex heet John Ducaneaux en heeft een zoon Edwin (veertiger) en een dochter Manon uit zijn eerste huwelijk, mijn zoon Jan-Paul(32) en dochter Annemijn (30) uit zijn tweede huwelijk en zoon Sebastiaan(15) en dochter Charlotte(13) uit zijn huidige huwelijk. Zijn vader Jo is in mei 1945 gefussilleerd door de duitsers in Dronrijp (bij Leeuwarden) en ik ga volgende week naar het archief om voor mijn kinders alles over hun opa te kopieren etc. Als je bij google ducaneaux intikt dan kom je op verschillende ducanootjes! Edwin is heel goed met mountain biken en Charlotte iets met atletiek. Je mag me ook prive gewoon mailen hoor! (grarins@home.nl en ik heet Anke de Graaff) hopelijk weer een stukje verder?!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Leduc
|
Geplaatst op 25-06-2006, 14:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo.,
Mijn naam is Alexander Ducaneaux en zou ook meer te weten willen komen over mijn voorouders. Wat ik weet van mijn familie is dat mijn opa Cor Ducaneaux is geboren in Rotterdam rond 1910 (hij is overleden in 1989 in overschie) en dat zijn vader in het Nederlandse leger heeft gevochten in Nederlands Indie en later in Rotterdam als politie agent heeft gewerkt. Mijn opa moet verschillende broers & zussen hebben gehad (Daar weet ik helaas zeer weinig over). Ook heeft hij een schoenen reparatie winkeltje gehad in rotterdam tijdens of net na de tweede wereld oorlog, toen woonde ze in de van Speykstraat in het centrum. Een oom van mij heeft ook wat onderzoek gedaan over de fam.Ducaneaux en na een generatie of 3 kwam hij uit in Belgie en daar liep het spoor dood.
De webside van de rotterdamse gemeente kan je veel vinden over de fam.Ducaneaux. Veel succes Alexander Ducaneaux
Dit bericht is gewijzigd op 25-06 14:07.
|
|
|
|
|
|
|
Sezje
|
Geplaatst op 17-08-2006, 16:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo mijn naam is Lydia Ducaneaux.
Mijn Opa Petrus Paulus (Piet)Ducaneaux zoons Piet Ducaneaux (Rotterdam), Cor Ducaneaux (Maassluis), Ben Ducaneaux(schiedam) Neef Piet Ducaneaux (Spijkenisse)
Theo Ducaneaux zoon van Piet Ducaneaux (Rotterdam) Rene Ducaneaux Zoon van Cor Ducaneaux (Amstelveen) Lydia Ducaneaux dochter van Cor Ducaneaux (Apeldoorn) Ronald Ducaneaux zoon van Ben Ducaneaux (Maassluis) Peter Ducaneaux zoon van Ben Ducaneaux(Schiedam)
Gitta Ducaneaux dochter van Piet Ducaneaux (Den Haag) Mieke Ducaneaux dochter van Piet Ducaneaux (Limburg) Petra Ducaneaux dochter van Piet Ducaneaux (Spijkenisse) Jean-Paul Ducaneaux zoon van Piet Ducaneaux (Rotterdam?)
Leon zoon van Theo (geen Ducaneaux meer) Yvette Ducaneaux dochter van Rene Ducaneaux Naomi, Randy, Danique dochters en zoon van Lydia Ducaneaux Tim Ducaneaux zoon van Peter Ducaneaux
Om je vast een stukje verder te helpen. Ik zou het leuk vinden als je me zou mailen. Kijken of we ergens familie zijn
|
|
|
|
|
|
|
ankepietje
|
Geplaatst op 18-08-2006, 12:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
er ging net iets mis met mijn mailtje en ik weet niet of hij verstuurd is:
Mijn ex-man heet John Ducaneaux, zoon van Jo Ducaneaux die in 1945 door de duitsers in Dronrijp in Friesland is doodgeschoten. Wij zijn in begin 80-ger jaren bij oom Piet op bezoek geweest en ook bij zijn zoon Ben en hebben daar zijn zoons ontmoet (Ronald en Peter?)
mijn zoon Jan-Paul heeft zelf een zoontje die heet Boris Jan en mijn dochter Annemijn heeft een dochtertje Feline Sofie. Dit zijn dus kinderen en kleinkinderen van John Ducaneaux.
John heeft uit zijn eerste huwelijk een zoon Edwin (zie je vaak op google als je de naam ducaneaux intikt want hij crossfiets veel) en een dochter Manon die ook een kind heeft.
John heeft uit zijn derde huwelijk een zoon Sebastiaan en een dochter Charlotte. Ik was dus zijn tweede vrouw.
Ik heb onlangs voor mijn kinderen de hele toestand om hun opa uitgezocht bij de gemeente Dronrijp in Friesland en alle krantenartikelen etc. gekopieerd zodat ze een idee hebben wie er toen is doodgeschoten.
Groetjes van Anke de Graaff en als je nog vragen hebt dan hoor ik die graag.
|
|
|
|
|
|
|
christina00
|
Geplaatst op 18-08-2006, 15:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi ik las je bericht ik heb nu ff geen internet meer maar er komt mij f niks bekents voor omdat ik alleen mijn familie kent in rotterdam en dat is maar klein mijn moeder heet catharina ducaneaux en heeft 4 zussen en 5 broers zus 1 mieke maar is helaas al overlede zus 2 janny zus 3 tonia zus 4 annie en de boer 1 piet en kok en aartje dat is een tweeling van kok en dan nog theo maar die is ook overlede dus weet niet of dat jou wat zegt je kan me altyd ff bellen als je wil 0643248536 groetjes christina ducaneaux
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pietduc
|
Geplaatst op 06-01-2007, 16:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik ben piet ducaneaux 68 jaar oud mijn opa was ook een Piet (P.P.) Ducaneaux getrouwd met Anna Verbeek zij kregen tien kinderen. Ik zal met de oudste beginnen,dat was: * ome Jo vader van zoon John * tante Kaat: zeven kinderen: dochters Stien, Annie en Truus en zonen Leo, Piet, Wim en Dirk. * tante Ant: twee kinderen: zoon Leen en dochter Cockie * ome Piet: drie kinderen: zonen Piet , Cor en Ben * mijn vader Frans: een kind Piet (P.P.) * tante Marie: twee kinderen dochter Annie en zoon Piet * ome Bernhard: twee kinderen dochter Annie en zoon Toon * tante Bep: drie kinderen dochter Elisabeth Catharina en zoon Henk * tante Door kinderen: twee zoons John en ?? * ome Gerrit: geen kinderen. Ik ben zelf vader van vier kinderen: nl. Gitta, Mieke, Petra en Jean-Paul. Dit is alles wat ik wilde schrijven over deze tak van de familie ducaneaux. Het is jammer dat ik de naam van de zoon van tante Door vergeten ben.
|
|
|
|
|
|
|
christina00
|
Geplaatst op 06-01-2007, 23:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi bedankt voor uw bericht maar helaas zegt het mij niet veel ik ken alleen mijn familie in rotterdam en dat is niet echt groot mijn oma catharina roosa was getrouwd met een petrus paulus ducaneaux en kregen 10 kinderen waaronder mijn moeder ben dus een klein dochter die wel is geintreseert in de familie en zou graag willen weten of ik er meer heb dan alleen die ik nu ken dus nogmals bedankt voor uw berichtje groetjes christina ducaneaux
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
scorpio
|
Geplaatst op 17-06-2007, 14:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo al de duukies ....ik ben nieuw op deze site ...en werd er attent opgemaakt door mijn zoon melvin. mijn naam is cornelis ducaneaux ik ben geboren in rotterdam op 27 augustus 1948 en woon momenteel in vlaardingen ...nou heb ik al meer corretjes gezien en ook pietjes ..ik bedoel maar ,het zal wel even zoeken zijn waar we ergens familie zijn (ik denk nl dat dit het geval is ..)nou ben benieuwd hoe we hieruit komen ...de groetjes ...cor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sandra-duc
|
Geplaatst op 13-12-2007, 19:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Allemaal
Ik ben Sandra Ducaneaux Ik vind het wel leuk om wat meer te weten te komen over de familie Ducaneaux. Mijn opa Wim Ducaneaux getrouwd met siet van leijden,mijn opa had 3 broers Kees Ducaneaux,Ton Ducaneaux en Piet Ducaneaux. Mijn Opa heeft 4 kinderen Joke Ducaneaux ,Piet Ducanaeaux,en een tweeling Karl en Wilco Ducaneaux. Ik ben de dochter van Piet Ducaneaux en heb een broer Peter Ducaneaux. Wij komen ook allemaal uit Rotterdam. Als er iemand wat weet te vertellen lijkt het me leuk om te horen.
XXX Sandra
|
|
|
|
|
|
|
nico-duc
|
Geplaatst op 13-12-2007, 22:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-12-2007, 19:12 sandra-duc schreef:
Hallo Allemaal
Ik ben Sandra Ducaneaux Ik vind het wel leuk om wat meer te weten te komen over de familie Ducaneaux. Mijn opa Wim Ducaneaux getrouwd met siet van leijden,mijn opa had 3 broers Kees Ducaneaux,Ton Ducaneaux en Piet Ducaneaux. Mijn Opa heeft 4 kinderen Joke Ducaneaux ,Piet Ducanaeaux,en een tweeling Karl en Wilco Ducaneaux. Ik ben de dochter van Piet Ducaneaux en heb een broer Peter Ducaneaux. Wij komen ook allemaal uit Rotterdam. Als er iemand wat weet te vertellen lijkt het me leuk om te horen.
XXX Sandra
|
Hallo allemaal ,
Ook ik ben een Ducaneaux en heet Nico , geboren in Rotterdam op 13 november 1956 en woon nu in Vlaardingen. Zoon van Cornelis (Kees) geboren 1923 in Rotterdam . Ik ben een broer van Cor(nelis) , die hier eerder reageerde en uiteraard een oom van marcel (de zoon van Cornelis) een neef van wilco/karl en dus ook weer familie van Sandra (de dochter van Piet). Buiten Cor heb ik nog een broer Rob en twee zussen Wil en Els. Heb zelf een zoon Marc.(15) Ik denk dat alle Ducaneaux's hier vermeld gezien de achternaam bijna wel familiebanden moeten hebben.
groetjes Nico
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|