|
|
|
|
|
|
|
|
|
H.elsinga
|
Geplaatst op 07-07-2006, 17:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Jan Krist,
De namen Quint/Kwint en Reuvers komen veelvuldig voor in Nederland en de omringende landen, dus zo kom je er niet. Mijn advies is: maak een zoekplan en volg daarbij een logische gedachtengang. Steenwijk ligt aan een doorvoerroute op een locatie waar 3 provincies bij elkaar komen. Ik zou mijn zoekactie daarom voorlopig beperken tot Overijssel, Friesland en Drenthe. Voor en na 1715 heb je geen sporen aangetroffen in de archieven van Steenwijk ? Dan kunnen het dus passanten zijn. Was er een garnizoen in Steenwijk ? Zo ja, dan kan Hermen Quint dus soldaat zijn. Was er een scheepvaartverbinding in Steenwijk ? Dan kan hij ook schipper zijn.
Claesje Reuvers was in ieder geval geen soldaat en geen schipper. Mogelijk was ze dienstmeisje. Mogelijk kwam ze uit de buurt. In Overijssel ligt Den Ham. In deze plaats woonden in die tijd Reuvers. Heiltjen Jans Reuvers uit Den Ham trouwt 17 mei 1703 te Meppel.
Als je op deze wijze systematisch inventariseert en gerichte zoekslagen uitzet van grof naar fijn, heb je veel meer kans van slagen.
m. vr. gr. Henk Elsinga
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
quintstam
|
Geplaatst op 09-03-2008, 18:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Arie Quint Date of birth 08-10-1864 † 19-11-1949 Married on the 28th of february 1890 with Hendrika Maria Haast Date of birth 22-11-1870 † 05-11-1953 Parents of Willem Quint
Willem Quint Date of birth 25-01-1898 in Lienden † 14-11-1968 in Ingen Married on the 26th of October 1922 in Lienden with Adriana Timmer Date of birth 26-02-1903 in Lienden † 26-05-1968 in Tiel
hallo , wij zijn afstammwlingen van deze tak , verder is het Quint boek bij ons in de famielie . voor verdere foto's en informatie over de famielie , kan via de volgende link http://www.quintfamilie.com veel succes en groeten van jos en adrie stam quint
|
|
|
|
|
|
|
kkwint
|
Geplaatst op 28-04-2009, 17:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jan,
Mijn familie Kwint(voor 1811 Quint) heeft zijn oorsprong in zuid-oost Utrecht. Zij komen uit het plaatsje Nederlanghbroeck(Neerlangbroek) en zijn vervolgens via het plaatsje Darthuizen en Driebergen beland. Ik ben geruime tijd bezig met deze stamboom en heb dit verfraaid met zoveel mogelijk foto's. Een boekwerk van de familie Quint is mij niet bekend.
met vriendelijke groet, de heer K. Kwint, Deventer
|
|
|
|
|
|
|
Tineker
|
Geplaatst op 08-09-2009, 22:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Jan Krist,
Bespaart u zich de moeite met zoeken in de Drentse tak van Quint/Kwint.
Ik ben bezig de Drentse Kwinten in kaart te brengen en vanaf 1713 komen de (voor-)namen die u zoekt daarin, tot op heden, niet voor.
De "Drentse" Kwinten zijn van oorsprong schippers en afkomstig uit Hoogeveen. Vandaaruit is er een afstammeling naar Emmen verhuisd, zodat er in Emmen en omgeving heden ten dage ook nog veel Kwinten wonen. De Kwinten uit Smilde, Westerbork en Beilen zijn allen afstammelingen van de Hoogeveense tak.
Succes met uw naspeuringen.
T.Roodnat
|
|
|
|
|
|