Annettea Geplaatst op 13-02-2006, 21:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,

Ik ben op zoek naar de stamboom van mijn opa, Johannes Wichers. Ik heb hem niet gekend maar weet dat hij in 1946 is overleden. Hij was getrouwd met Hiltje van der Veen. Een neef van mijn moeder, Otto Wichers, heeft een stomerij in Steenwijk.
Volgens mij komt deze familie uit de buurt van Steenwijk of uit het zuiden van de provincie Friesland. Wie o wie kan mij hierover meer vertellen.
Groetjes
Annette van der Noord

meld dit bericht aan een moderator

Gertjan Geplaatst op 22-03-2006, 13:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Annette ,
ik denk dat ik je verder kan helpen met de stamboom van je opa.
Ik heet zelf Wichers en heb thuis een groot naslag werk over de genealogie van de Wichers familie.Het zijn wel bekende namen die jij noemt.De familie genealogie loopt terug vanaf ongeveer de 17e eeuw zo uit m,n hoofd en komt oorspronkelijk uit Steenwijkerwold.Er zijn een aantal namen die uit deze stamboom komen ondermeer wiecher,wijcherson en uiteraard wichers.Ik weet niet hoe oud je bent maar dit boek is opgemaakt in de eind jaren 80 begin 90 ik sta er zelf ook in benoemd tot aan mijn zoon toe.Dus wie weet sta jij er ook wel in als nakomeling van je opa. Ik kom aan het eind van de week weer thuis dan zal ik het boek er eens op na slaan en zal ik je nader berichten .Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust.

Ik ben ondertussen thuis geweest en heb het boek geraadpleegd maar de johannes Wichers en Hiltje v d Veen en De  Otto Wichers waar jij over spreekt staan niet vermeld in het boek.Jammer  ik had het wel leuk gevonden om je verder te kunnen helpen.mocht je toch vragen hebben over de familie wichers kun je me die rustig vragen .De familiebanden moeten niet ver van elkaar lopen want mijn fam. komt ook uit de buurt van steenwijk,dwingeloo en steenwijkerwold.
Het boek over onze familie is gemaakt door ene Joop wiechers samen met Jan ten Hove een archivaris uit Kampen .
Als je graag in contact zou willen komen met die joop wiechers om bijv. te weten te komen hoe je naar bepaalde zaken moet zoeken dan zou ik proberen kontakt te zoeken met Wiechers woonoase te Dwingeloo.Dit is naaste familie van die Joop
Groetjes Gertjan

Dit bericht is gewijzigd op 25-03 18:07.

nadia Geplaatst op 11-04-2006, 19:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goedenavond,

mijn naam is Nadia en ik ben ook op zoek naar de fam Wichers uit Den Haag en omstreken. Mijn vriend heet Michel Wichers en is vlak na zijn geboorte geadopteerd.

Het enige wat hij weet is dat zijn moeder Yvonne Johanna Wichers heet, de naam van zijn vader is helaas niet bekend.  Wie helpt.

Gertjan Geplaatst op 29-04-2006, 18:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

sorry pook deze namen staan ook niet in het boek dus ik denk dat het een heel andere familie is.
succes met verdere zoekacties

Jankrist Geplaatst op 09-07-2006, 10:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Probeer eens via Drenlias!! Je typt in via Google: Drenlias en er rolt een venster met daarop de Burgerlijke Stand of de Kerkelijke gegevens voor je ogen voorbij. Afhankelijk van de periode waarin je zoekt vink je aan. Ook kun je gewoon in typen: genealogie Wichers te Drente ( of zoiets).

mandywichers Geplaatst op 09-02-2008, 20:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo..

ik heb joun bericht gelezen en ik denk dat ik je wel kan helpen.
ik ben mandy wichers. dochter van otto wichers .. mijn vader had een stomerij.
en waarom had.! hij is vorig jaar overleden. 60 jaar geworden. stomerij is nu verkocht. nare periode gehad.! ik heb een tante tilly wichers en tante nelly wichers. misschien dat je er meer over wilt weten.!

groetjes mandy wichers

anita1965 Geplaatst op 02-05-2008, 11:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo ik ben anita wichers uit den haag
mijn vader is toon wichers zijn vader heten bernard wichers ook wel genoemd rooie bertus hij had vroeger een kleermakerij  in den haag

anita1965 Geplaatst op 02-05-2008, 11:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo mijn opa heten johannes bernardus wichers en woonden in den haag waar hij geboren is weet ik niet mijn vader is toon wchers en is er 1 van de 22 dus meschien heb je hier iets aan
het is een hele grote fam,
ze hebben in de rembrandtstraat gewoond

Dit bericht is gewijzigd op 02-05 11:54.

jimbob52 Geplaatst op 13-05-2010, 19:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben op zoek naar de ooms en tantes en grootouders van mijn vader. Hildebrand Jacob Wichers

Dit bericht is gewijzigd op 24-05 15:19.

Dit bericht is gewijzigd op 24-05 20:39.

mwichers Geplaatst op 22-07-2011, 21:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

mijn vader was hildebrand jacob wichers. mijn naam is willem.ik kom uit een gezin met 13 kinderen.waarvan er 3 van zijn overleden.wilt u meer info geen probleem.vr.gr.wim wichers.