|
Annettea
|
Geplaatst op 13-02-2006, 21:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo,
Ik ben op zoek naar de stamboom van mijn opa, Johannes Wichers. Ik heb hem niet gekend maar weet dat hij in 1946 is overleden. Hij was getrouwd met Hiltje van der Veen. Een neef van mijn moeder, Otto Wichers, heeft een stomerij in Steenwijk. Volgens mij komt deze familie uit de buurt van Steenwijk of uit het zuiden van de provincie Friesland. Wie o wie kan mij hierover meer vertellen. Groetjes Annette van der Noord
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Gertjan
|
Geplaatst op 22-03-2006, 13:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Annette , ik denk dat ik je verder kan helpen met de stamboom van je opa. Ik heet zelf Wichers en heb thuis een groot naslag werk over de genealogie van de Wichers familie.Het zijn wel bekende namen die jij noemt.De familie genealogie loopt terug vanaf ongeveer de 17e eeuw zo uit m,n hoofd en komt oorspronkelijk uit Steenwijkerwold.Er zijn een aantal namen die uit deze stamboom komen ondermeer wiecher,wijcherson en uiteraard wichers.Ik weet niet hoe oud je bent maar dit boek is opgemaakt in de eind jaren 80 begin 90 ik sta er zelf ook in benoemd tot aan mijn zoon toe.Dus wie weet sta jij er ook wel in als nakomeling van je opa. Ik kom aan het eind van de week weer thuis dan zal ik het boek er eens op na slaan en zal ik je nader berichten .Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust.
Ik ben ondertussen thuis geweest en heb het boek geraadpleegd maar de johannes Wichers en Hiltje v d Veen en De Otto Wichers waar jij over spreekt staan niet vermeld in het boek.Jammer ik had het wel leuk gevonden om je verder te kunnen helpen.mocht je toch vragen hebben over de familie wichers kun je me die rustig vragen .De familiebanden moeten niet ver van elkaar lopen want mijn fam. komt ook uit de buurt van steenwijk,dwingeloo en steenwijkerwold. Het boek over onze familie is gemaakt door ene Joop wiechers samen met Jan ten Hove een archivaris uit Kampen . Als je graag in contact zou willen komen met die joop wiechers om bijv. te weten te komen hoe je naar bepaalde zaken moet zoeken dan zou ik proberen kontakt te zoeken met Wiechers woonoase te Dwingeloo.Dit is naaste familie van die Joop Groetjes Gertjan
Dit bericht is gewijzigd op 25-03 18:07.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|