|
Bommelaar
|
Geplaatst op 02-02-2006, 12:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben sinds enige tijd bezig met onderzoek naar mijn voorouders. Ik ben echter gestrand bij Gijsbert van der Laan getrouwd met Jaapje Jans Plokkers. Zij woonden in Delft toen zij in 1806 hun zoon Gijsbertus Johannis kregen. Volgens de site Familysearch zouden zij in Delft zijn getrouwd maar in het archief in Delft kon ik dit niet terug vinden. Aangezien Jaapje Jans in Maassluis is geboren wil ik in dat archief nagaan of ze misschien daar zijn getrouwd. Weet iemand toevallig meer of is ook bezig met de familie Van der Laan???
Alvast bedankt!!!
Hans e-mail gjvanderlaan@hr.nl
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
monique1977
|
Geplaatst op 05-03-2006, 15:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Hans,
Mijn overgrootvader droeg de naam Van der Laan. Ik weet niet zijn volledige voornaam, maar zijn roepnaam was Piet. Hij had ook een broer en die hete Gijsbrecht van der Laan (roepnaam Gijs). Zowel mijn overgrootvader als zijn broer zijn al geruime tijd overleden, maar mijn overgrootvader heeft wel een zoon nog in leven Theo van der Laan die op zijn beurt ook weer een zoon heeft Manolito van der Laan. Gezien het feit dat jij ook spreekt over ene Grijsbrecht van der Laan waar je gestrand bent en het vroeger gebruikelijk was dat men voornamen overdroeg van vader op zoon en de borer van mijn overgrootvader ook Gijsbrecht heette zou het mogelijk best een familietak kunnen zijn. Ik kan uiteraard niet zomaar adresgegevens van mijn nog levende achter oom Theo van der Laan gaan rondstrooien. Maar kan je wel vertellen dat zowel mn overgrootvader, zijn broer als mn nog levende oom in Amsterdam wonen. Dus wellicht moet je daar eens in de archieven duiken voor meer info. Mijn overgrootvader was overigens getrouwd met Jannetje Verbruggen.
Monique.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arvdlaan
|
Geplaatst op 18-04-2006, 19:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
HALLO HANS
IK BEN RUUD VAN DER LAAN EN AL ENIGE TIJD BEZIG MET DE STAMBOOM MIJN VOOROUDERS KOMEN UIT LEIDEN EN ER ZITTEN VEEL GIJSBERTUSJES TUSSEN .IK HAD HET GELUK DAT EEN ENE WF VAN DER LAAN EEN BOEKJE HEEFT GESCHREVEN OVER DE FAMILUIE VANDER LAAN IN LEIDEN.TEGENWOORDIG KAN JE VEEL SPEURWERK VERRICHTEN BIJ DE DIGITALE ARCHIEVEN BIJ DELFT ROTTERDAM DEN HAAG ED WIL JE MEER WETEN MAIL ME MAAR
|
|
|
|
|
|
|
Bommelaar
|
Geplaatst op 20-04-2006, 08:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben gelukkig reeds een stuk verder gekomen met mijn onderzoek naar van der Laan. Nadat ik in Delft gestrand was bij Gijsbert en Jaapje Jans Plokkers, ben ik bij het CBG te DenHaag verder gekomen. Ik kwam er daar achter dat Gijsbert uit Waarder kwam. Met deze informatie kon ik weer een heel eind verder het verleden in en ben ik momenteel zo rond 1600 gekomen. Pancras van der Laan moet toen ongeveer zijn geboren. Dit kan ik herleiden uit het feit dat ik via internet ene Jan Panken van der Laan vond die getrouwd was met ene Ouwejan ?? Of ik nog veel verder zal komen moet de tijd leren. Mocht er iemand zijn die ook bezig is met van der Laan in de omgeving Waarder dan hoor ik dat graag!!!
Hans
|
|
|
|
|
|
|
wiebe
|
Geplaatst op 20-04-2006, 13:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Geachte lezer,
Graag zou ik willen weten of er ook iemand is die zich met het geslacht katt
bezighoudt , want ik kon er niks over terugvinden en ik heb al een keer een bericht
gehad van de heraut waarin zij zeiden dat ze wel iets van het geslacht afwisten ,
maar ik heb ook berichten op het internet gezien waarin aangegeven werd dat ze er
wel van houden de boel te flessen dus , waarvan akte
misschien dat iemand iets van het geslacht weet of er al mee bezig is , als dit zo zou
zijn hou ik me bij deze aanbevolen om mee te helpen of het eens een keer zelf uit te
gaan zoeken , dus bij deze zou ik ook wel graag tips willen hoe ik het precies aan
moet pakken , want ik ben ook maar een amateur,
hopend op een antwoord,
groets Wiebel
|
|
|
|
|
|
|
trooth
|
Geplaatst op 09-08-2007, 17:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ook ik ben bezig met de familie van der laan, mijn opa was Gerrit Pieter van der Laan geboren op 8 augustus 1897 te amsterdam en gestorven op 21 september 1944 te amsterdam. Hij was twee keer getrouwd, eerst met Maria Adriana van Delft toen zij is overleden is hij hertrouwd met Johanna Engelina Haaske, mijn oma dus, hij had een zoon uit het eerste huwelijk Pieter Gijsbert van der Laan. Klopt het dat jij bezig bent met de zelfde stamboom en aan welke kant zit jij. Zou het heel fijn vinden als je je gegevens die je nog hebt gevonden met mij zou willen delen.
Tanja Rooth (trooth@kpnplanet.nl)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|