|
|
|
Lia1
|
Geplaatst op 14-01-2007, 16:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-01-2006, 02:02 Peecee711 schreef:
Mijn naam is Pieter C.Schuitemaker.
Ik ben op zoek naar gegevens van de Fam. Schuitemaker uit Venhuizen. O.a. de 3 generaties schoolmeesters, waarvan ook een tak naar Leeuwarden is vertrokken. (Nikolaas Schuitemaker Geb. 1820 te Leeuwarden.)
Als u mij hier iets over kunt melden, stel ik dat zeer op prijs.
|
Mijn naam is Lia Schuitemaker. Ik heb enige tijd geleden ook wat gegevens verzameld van diverse familileden over de stamboom van de familie Schuitemaker, waaronder de 3 generaties schoolmeesters. Van Nikolaas geb. 1820 heb ik geen gegevens. Wel van de stamboom van mijn tak terug tot Dirk Schuitemaker Pietersz, geb. 21.08.1749, geh. 01.11.1775 te Venhuizen met Adriaantje Hoek geb. 01.03.1751 (12 kinderen).
Als u geintersseerd bent in uitwisseling van gegevens, hoor ik dat graag.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kooperen
|
Geplaatst op 13-02-2011, 11:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-01-2006, 02:02 Peecee711 schreef:
Mijn naam is Pieter C.Schuitemaker.
Ik ben op zoek naar gegevens van de Fam. Schuitemaker uit Venhuizen. O.a. de 3 generaties schoolmeesters, waarvan ook een tak naar Leeuwarden is vertrokken. (Nikolaas Schuitemaker Geb. 1820 te Leeuwarden.)
Als u mij hier iets over kunt melden, stel ik dat zeer op prijs.
|
Beste Pieter,
Nicolaas Schuitemaker is geboren op 3.4.1820 in Den Haag, opgegroeid in Katwijk en heeft zich daarna in Leeuwarden gevestigd. Was daar hoofd van de schippersschool. Uit zijn nageslacht is mijn overgrootvader Meindert voortgekomen, die zich heeft gevestigd in Steenwijk. Hij had een klokkenwinkel op het marktplein van Steenwijk (11 maart 1858). Mijn grootvader, Nicolaas, is daar geboren op 6 oktober 1892, die als onderwijzer tot voor de 2e wereldoorlog in Ned Indië actief is geweest. Daarna heeft het gezin zich in Zeist gevestigd. Mijn moeder Mijnharda is daar opgegroeid. Een deel v/d Schuitmakers is in Leeuwarden blijven hangen. De Steenwijkers zijn volgens mij uitgestorven. Deze Steenwijks tak heeft nu alleen nog een neef van mij die de naam nog draagt. Hij woont in de Bilt.
Mocht u meer details willen weten, dan hoor ik het graag
Groeten, Paul van Kooperen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|