naty Geplaatst op 11-11-2005, 22:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo
mijn naam is ellis de ruiter ik ben op zoek naar familie van mijn opa albertus gerardus de ruiter,hij is geboren op 14 aug 1920 en hij had 2 zussen en 1 broer
*maria albertina geb.24-11-1921 getrouwd met  Abraham Lambaart op 9-11-1938
*Grietje  geb.16 feb 1919 getrouwd met Antonius Brandt op 8-4-1936
*Cornelis  geb. 5 mei 1931   overleden 6 jan 2002 getrouwd met j.a. van tol

ik heb mijn opa die getrouwd was met adriana de boer nooit gekend en mijn vader ook niet we hebben geen foto's van hem en ik vind dat heel erg!ik wil ontzettend graag weten waar ik vandaan kom en hoe hij eruitzag.
Mijn opa kwam uit crooswijk rotterdam waar hij woonde met mijn oma en nadat mijn oma overleed tot hij zelf stierf in 1979.
Ik hoop dat iemand dit leest die een van deze personen kent of er toevallig zelf een is.
Met vriendelijke groet ellis de ruiter

Dit bericht is gewijzigd op 17-01 01:26.

meld dit bericht aan een moderator

maderuiter Geplaatst op 09-03-2010, 19:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,is jouw opa een geboren rotterdammer,of komt hij  uit    scheveningen.tijdens de oorlog zijn veel scheveningers geevacueerd,naar elders in het land,of verdwenen. veel mensen in de families in scheveningen hadden joods bloed.ook ik mis tot nu toe een aantal mensen in mijn stamboom.maar via links kom je toch uit bij de oorspronkelijke de ruiter/de ruijter stamvader uit,omstreeks 1540 inen omnabij scheveningen

maderuiter Geplaatst op 09-03-2010, 19:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

sorry ik heb hierop gerageerd,omdat een aantal jaren geleden iemand inschiedam ontmoed heb,deze vrouw hete met haar achternaam harteveld,van vaders zijde,van moeders zijde de ruiter,voornaam annie,zij had ook familie in rotterdam en vlaardingen en scheveningen,zij was ook bekend bij andere famileleden van mij in scheveningen