|
zdebruin
|
Geplaatst op 24-10-2005, 23:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben op zoek naar broers en zussen van mijn oma Hendrika Cretier. Zij is mijn oma van moeders kant. Geboren in 1904 te schijndel en overleden in 1985 te Tiel. Zij had familie in Rossum, Hurwenen en Enschede. Ze was gehuwd met Johannis Cornelis Blom. Woonde in Waardenburg aan de Zandweg en de laatste 11 jaar van haar leven in Geldermalsen. Haar ouders Waren Willem Cretier en Berdina van Santen. Ik kan mij een broer herinneren, namelijk Willem die was gehuwd met ene Sientje. Dan 2 twee zussen namelijk Dien en Jantje. Of er nog meer waren weet ik niet. Wie kan mij verder helpen? Willem woonde in Enschede. De zussen in Rossum of Hurwenen.
Alvast bedankt en ik hoor graag.
Z. de Bruin
Dit bericht is gewijzigd op 25-10 15:05.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
rolandb
|
Geplaatst op 01-11-2009, 15:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Z. Mijn oma is geboren in 1899 en woonde in Rossum. Zij heette Elizabeth Cretier (en nog een hoop namen). Zij kwam uit Hurwenen. Ik ken uit Rossum nog Tante Driek en ome Gerrit. Ook oom Arie of Adrie. Wij speelden vaak in de tuin van het kasteel. Familie Cretier had (en heeft nog steeds) het restaurant (volgens mij heet het de molen) aan de dijk. Ik ben er een paar jaar geleden nog geweesd. Ook gesproken met Broer. Die kent mijn vader nog. Vlak voor de oorlog moet mijn oma naar Den Haag getrokken zijn met Teunis Bakker. Zij woonden aan de Hoefkade. Ik ben geboren in 1963 en heb mijn opa nooit gekend. Mijn oma kreeg drie kinderen. Tante Bep (Apeldoorn), Tante Henny (New Zeeland) en mijn vader Krijn. Wij verhuisden naar de rand van Den Haag. Later ben ik in Spijkenisse en in Hellevoetsluis gaan wonen. Nu met mijn vrouw op een boerderij in de polder. Toch weer een beetje terug naar de tijd van Rossum zeg maar. Mijn oma is in de 90 geworden. Zij is overleden in 1994.
met vriendelijke groet, Roland
Dit bericht is gewijzigd op 01-11 15:58.
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 01-11-2009, 16:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo de Bruin DIt vond ik op http://www.genlias.nl
Misschien heeft U hier iets aan. Huwelijk van Santen Detail resultaat: (Vader bruidegom)
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Gelders Archief Algemeen Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 8985 Gemeente: Hurwenen Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 1 Datum: 05.03.1903 Bruidegom Willem Cretier Geboortedatum: 18-10-1862 Geboorteplaats: Rossum Bruid Berdina van Santen Geboortedatum: 13-01-1877 Geboorteplaats: Hurwenen Vader bruidegom Cornelis Cretier Moeder bruidegom Eelke van Veenendaal Vader bruid Johannes van Santen Moeder bruid Hendrika Lootens Nadere informatie beroep bg.: fabrieksarbeider; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: veldarbeider; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder bd.: zonder beroep
Detail resultaat: (Vader)
Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gelders Archief Algemeen Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 8463 Gemeente: Hurwenen Soort akte: overlijden Aktenummer: 9 Aangiftedatum: 19-09-1911 Overledene Johanna Cretier Geslacht: V Overlijdensdatum: 18-09-1911 Overlijdensplaats: Hurwenen Vader Willem Cretier Moeder Berdina van Santen Partner Nadere informatie geboortepl: Hurwenen; oud 1 jaar; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: veldarbeider; beroep moeder: zonder beroep
Detail resultaat: (Overledene)
Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gelders Archief Algemeen Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 8858 Gemeente: Zaltbommel Soort akte: overlijden Aktenummer: 20 Aangiftedatum: 14-06-1927 Overledene Willem Cretier Geslacht: M Overlijdensdatum: 14-06-1927 Overlijdensplaats: Zaltbommel Vader Cornelis Cretier Moeder Eelke van Veenendaal Partner Berdina van Santen Relatie: Echtgenoot van Nadere informatie Geboorteplaats: Rossum; oud : 64 Jaar; beroep ovl.: landarbeider; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld; beroep partner: geen beroep vermeld
Met vriendelijke groet; Harm
|
|
|
|
|
|
|
Gijscretier
|
Geplaatst op 08-05-2010, 18:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik weet niet zoveel over de famillie Cretier. Mijn naam is Gijs Cretier. Mijn Vader zijn naam is Douwe Cretier. Mijn vader heeft 2 Broers en een zus van zijn vader. Verder had hij tafelzusters en broers. Hendrik Cretier Annelies Cretier Jacob Cretier. Mijn oma is donderdag 15 April overleden. Haar eerste man was Gijs Cretier, hij was mijn opa. Ik heb hem nooit gekend. Gijs Cretier had een slaggerij. Opa Cretier is overleden, toen mijn vader geloof ik 16 was. Mijn oma is later hertrouwd met Sjoerd Bakker. Haar meisjes naam was Brouwer. Mijn vader Douwe Cretier en oom Hendrik zijn geboren in Vinkeveen, tante Annelies en oom Jacob op Urk. Mijn vader en oom Hennie hebben nog steeds een slagerij op Urk. Zij hebben wat ik weet, een neef Norbert Cretier in zeist wonen. Er Woont ook nog famillie in Vinkeveen,
Er is een aantal jaar geleden nog een zekere Wm of Willem Cretier op televisie geweest, bij een programma op nederland 3. Weet niet meer wat voor programma. Deze oudere meneer Cretier kwam uit nijmegen of daar uit de buurt.
Groet
Gijs
Dit bericht is gewijzigd op 08-05 18:32.
|
|
|
|
|
|