|
|
|
|
|
|
|
annetta
|
Geplaatst op 28-12-2005, 11:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi, Bedankt voor je berichtje ik zelf ben annetta meijer-lassche geboren op 22 10 66 in Emmen mijn vader is jakob lassche geboren 11 11 37 te nw weerdinge en mijn opa was jan lassche geb 21 09 1898 te nw weerdinge verdere gegevens zou ik aan mij vader moeten vragen wie zij over groot ouders e.d waren wat ik weet dat mogelijk de naam uit frankrijk komt en dat we afstammen van de hugenoten een oom van mij die al jaren is overleden ,en die heeft toen er nog geen internet was wat onderzoek gedaan en kwam met deze informatie.
jan lassche gehuwd met arendina booiy beiden overleden jakob lassche gehuwd met meintje reinmeijer,moeder overleden annetta lassche gehuwd met henk meijer. groetjes annetta
Dit bericht is gewijzigd op 28-12 11:11.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
pietlassche
|
Geplaatst op 22-02-2006, 14:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Petra,
Goh wat een Lassche's he? Zal het je nog moeilijker maken. Ik ben Piet Lassche en woon in Hellendoorn. Ik ben de oudste van 9. Mijn tak Lassche komt volgens het archief van Zwolle uit Vollenhove. En ik heb nog een krantenartikel uit de Tubantia waarin de geschidenis van de Lassche's wordt aangegeven. Ik mail je wel voor deze stukken want ik zie zo niet dat ik hier bijlages bij kan doen.
Groetjes
Piet
|
|
|
|
|
|
|
rudilast
|
Geplaatst op 05-03-2006, 20:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Piet,
Mijn naam is Rudi Last en wij hebben dezelfde voorouders. De achternaam Lassche is bij ons plm 1760 veranderd in Last. Tussen 20 maart 1757 en 22 juli 1759 verhuisde het gezin Hermen Gerrits Lassche en Margjen Bartelds vanuit Wanneperveen naar de Koekoek in IJsselmuiden. Hier werd de naam Last gebruikt. Ik ben een weblog gestart met als doel zoveel mogelijk gegevens over mijn familie te verzamelen. Zie http://familielast.web-log.nl. In mijn speurtocht ben ik terecht gekomen bij Claas Janssen Lassche. Waarschijnlijk geboren rond het jaar 1600 'op het Heetveld'. Exacte datum weet ik niet. Heetveld ligt dichtbij Vollenhove. Zoals op mijn weblog staat is Lassche een bekende oude familienaam uit Vollenhove en omgeving en waarschijnlijk afkomstig uit Duitsland met name de Graafschappen Bentheim of Lingen.Dit staat vermeld op de website http://www.henkvanheerde.nl/vollenhove/ . Of dit juist is weet ik niet. Ik heb de beheerder al om opheldering gevraagt. Hierboven staat vermeld dat de naam afkomstig is uit Frankrijk. Ik ben benieuwd waar deze informatie op is gebaseerd.
Ik zou ook graag het artikel uit de Turantia willen hebben. is het mogelijk deze ook aan mij te mailen?
M.Vr.Gr, Rudi Last
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bart-pieter
|
Geplaatst op 31-12-2006, 17:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi, Nog een Lassche hier. Mijn naam is Bart-Pieter Lassche, uit Vollenhove. Sinds kort ben ik ook aan het uitpluizen hoe ver terug in de tijd ik kan gaan met mijn voorouders. Dankzij de websites die hierboven al genoemd zijn lukt dat aardig, ook de site http://www.genlias.nl is erg handig. Je moet in ieder geval de namen van de ouders van je opa weten, dan kom je een heel eind! Via genlias kwam ik tot Albert Peters Lassche, deze naam kon ik weer perfect inpassen in de stamboom die op http://web.inter.nl.net/users/plasker/genealogie/lassche.htm staat.
Mijn voorvaderen Lassche: Claas Jansen Lassche Peter Claes Lassche (ca 1620) Hermen Peters Lassche (ca 1650) Pieter Herms Lassche (gedoopt op 30 mei 1686) Harmen Peters Lassche (ged.: 14 mei 1724) Peter Harms Lassche (ged.: 30 april 1752) Albert Peters Lassche (12 september 1791) Egbert Lassche (14 augustus 1824) Barteld Lassche (1 juli 1856) Harm Lassche (ca 1883) Barteld Lassche (28 maart 1909) Harm Lassche (11 januari 1948) Bart-Pieter Geert Lassche (19 januari 1978) Julia Simone Isabelle Lassche (7 augustus 2006) ....
Leuk die namen vroeger, ik had dan waarschijnlijk Barteld Harmen Lassche geheten.
http://www.bart-pieter.hyves.nl, ook al lid van de Lassche hyves!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Natalie
|
Geplaatst op 26-11-2010, 18:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo alle Lassche's,
Ben ontzettend nieuwsgierig naar de achtergrond van mijn naam.. Ik ben Natalie Berendje Lassche geboren 21-07-1979 te Terneuzen mijn ouders zijn Jacob Lassche geboren 31-12-1935 en Jean-Ann Piggin geboren 13-11-1939 te Hemsby (uk)
Wil iemand info delen? Tot nu toe kom ik alleen op sites waar ik of moet betalen of eindeloze zoekopdrachten moet uitvoeren die uiteindelijk zeggen dat er geen gegevens zijn gevonden, terwijl ik toch echt zeker weet dat mijn ouders getrouwd waren..
Mijn opa heette trouwens Harm Lassche en mijn oma Berendje.. haar meisjesachternaam weet ik helaas niet.
Ben ontzettend benieuwd, ik woon in zeeland en daar komt deze achternaam bijna niet voor heb ik begrepen.
Groet Natalie
|
|
|
|
|
|