|
Lenihulzebos
|
Geplaatst op 28-08-2005, 18:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sinds kort probeer ik de familie op een rijtje te krijgen en ben dus nog nieuw en onervaren in deze wereld. Via Genlias ben ik gekomen tot eind 1700 maar nu blijkt dat de oudouders uit Duitsland komen. Dit zijn Albert Arends Hulsebos (of Hülsebus) en Annetje Gerards (Annigje). Een kind hiervan is Gerhard Hulzebos geb. 25-03-1805 te Bunde (Dld), gehuwd met Jantje Reinders Houwen geb. 23-12-1806 te Beerta (Gron). Wie weet iets van deze familie of weet een site waar ik verder kan zoeken? Alvast bedankt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
mjahulsebos
|
Geplaatst op 16-09-2005, 22:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, toevaliigerwijs (ik ben niet bezig met genealogie) kwam ik op deze site terecht en zag dat je met het teruggaan in de tijd al tot eind 1700 bent gekomen. Mijn naam is ook Hulsebos en vond het opmerkelijk om te lezen dat de oorsprong van de Hulsebossen misschien wel in Duitsland ligt (hoewel ik misschien wel van een compleet ander tak afstam). Het is op zich jammer dat het uitzoeken van 'je afkomst' zo ontzettend veel tijd kost, misschien zou ik er anders ook 'voor gaan'. Ik wens je veel succes met je verdere zoektocht! Groet, Marjan Hulsebos (Rutten)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dhulsebos
|
Geplaatst op 11-10-2005, 14:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-08-2005, 18:44 Lenihulzebos schreef:
Sinds kort probeer ik de familie op een rijtje te krijgen en ben dus nog nieuw en onervaren in deze wereld. Via Genlias ben ik gekomen tot eind 1700 maar nu blijkt dat de oudouders uit Duitsland komen. Dit zijn Albert Arends Hulsebos (of Hülsebus) en Annetje Gerards (Annigje). Een kind hiervan is Gerhard Hulzebos geb. 25-03-1805 te Bunde (Dld), gehuwd met Jantje Reinders Houwen geb. 23-12-1806 te Beerta (Gron). Wie weet iets van deze familie of weet een site waar ik verder kan zoeken? Alvast bedankt.
|
Mijn familie komt ook uit Duitsland i.c. Weener en Mark. Mijn voorvoorvader heet Harm Abels Hülsebus,geboren 5-4-1725 in Mark en 4-12-1751 getrouwd met Taleja Uilderiks in Weener, daar is hij ook overleden op 10-11-1801. Uit dit huwelijk is 23-4-1753 een zoon geboren, genaamd Jan. Deze informatie heb ik verkregen van Jan Dirk Zimmerman uit Weener. e-mail: JanDZimmerman@aol.com. M.v.gr. Daan Hulsebos
|
|
|
|
|
|
|
Hulsebos
|
Geplaatst op 13-01-2006, 00:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-08-2005, 18:44 Lenihulzebos schreef:
|
Voor zover ik heb kunnen achterhalen hadden zij 4 kinderen: Arend Albert; Gerard Alberts,Jan Alberts en Frankje Alberts. Ikzelf kom uit de lijn van Arend Alberts Hulsebos. Hij is gaan wonen in Oude Pekela. Zijn broer Gerard is naar Beerta gegaan. Het lijkt er dus op dat wij dezelfde voorouders hebben. m.vr.gr. Wiecher Hulsebos
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anthon
|
Geplaatst op 29-11-2007, 11:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Geachte mevrouw Hulzebos, sinds een jaar bewonen wij een prachtig oude villa aan de Hoofdweg-Oost 20 te Nieuwolda (Hoeve Ceres). Bij het opknappen en restaureren van dit pand ontdekte ik op de bovenverdieping de namen van (kennelijk) de timmerlieden die onze huidige woning destijds gebouwd moeten hebben. Een van de namen die we, tot tweemaal toe, gevonden hebben is die van Harm Hulzebos, in zijn eigen handschrift, geboren "den 20 nov. 1875, Noordbroek". Uit een andere inscriptie weten we dat hij dit werk verrichtte tezamen met Reinder van der Veen (Noordbroek 1863 - 1940) Er is ook een exacte datering nagelaten: 7 april 1899. Een klein onderzoekje op internet leverde op dat ook deze Harm Hulzebos uit Noordbroek komt. Hij heeft geleefd tot 10-11-1953 en ligt, net als zijn kompaan Reinder begraven op de Algemene "oude" Begraafplaats te Noordbroek. Geïntrigeerd door mede deze vondsten zijn wij ons gaan verdiepen in de geschiedenis van dit huis met het voornemen er een klein boekje over te maken. We hebben al aardig wat informatie, maar het zou natuurlijk nog leuker zijn als we wat meer informatie hadden over genoemde timmerlieden. Wellicht kunt U ons helpen aan specifieke gegevens over genoemde Harm Hulzebos. Ik kan U foto's zenden van zijn inscripties. Een van de twee is best bijzonder omdat hij zijn naam met wit krijt schreef om een zinkplaat. Meer als 100 jaar na dato staat zijn naam daar nog steeds. Ik ben benieuwd naar Uw reactie. Met vriendelijke groet, Anthon Meijssen (a.meijssen@kpnplanet.nl)
|
|
|
|
|
|
|
Lenihulzebos
|
Geplaatst op 29-11-2007, 14:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Geachte Heer Meijssen, wat een leuke vondst maar jammer genoeg kan ik U niet verder helpen. In mijn Word-bestand van 302 pagina's Hulzebos heb ik 42 keer de naam Harm Hulzebos. Degene die er het dichts bij komt is Harm Hulzebos geb.1878 te Noordbroek en zoon van Eibel Hulzebos en Aaffien Tuin. Het geboortejaar 1875 heb ik niet kunnen vinden. Ik wens U veel succes met Uw zoektocht en hoop dat het een mooi boekje wordt. Mogelijkerwijs komt U iets verder in het plaatselijke Gemeentearchief. Altijd het proberen waard. Met vriendelijke groeten, Leni Hulzebos
|
|
|
|
|
|
|
yet
|
Geplaatst op 13-11-2008, 11:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Dyane,
Ik heet Harriët Hulsebos en ben in 1960 geboren in Utrecht. Ook mijn broers (1962 en 1970) en zusje (1968) zijn daar geboren.
Onze vader (Jozef) is in 1927 in Voorst (Terwolde) geboren in een gezin van 11 kinderen. Zijn vader (Martinus Hulsebos geb. 1896) had daar een bakkerij.
Mijn vader is inmiddels, maar mijn moeder woont nog in Nieuwegein. De kinderen zijn uitgevlogen naar Assen, Dronten en Haaften.
Groeten van Harriët
|
|
|
|
|
|
|
Lenihulzebos
|
Geplaatst op 13-11-2008, 13:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-11-2008, 11:20 yet schreef:
Hoi Dyane,
Ik heet Harriët Hulsebos en ben in 1960 geboren in Utrecht. Ook mijn broers (1962 en 1970) en zusje (1968) zijn daar geboren.
Onze vader (Jozef) is in 1927 in Voorst (Terwolde) geboren in een gezin van 11 kinderen. Zijn vader (Martinus Hulsebos geb. 1896) had daar een bakkerij.
Mijn vader is inmiddels, maar mijn moeder woont nog in Nieuwegein. De kinderen zijn uitgevlogen naar Assen, Dronten en Haaften.
Groeten van Harriët
|
Dag Harriët, leuk dat je reageert. Jij beschikt dus over een schat aan gegevens om aan een stamboom te beginnen. Zo wie zo je moeder is een bron van informatie want zij zal alle broers en zussen nog wel weten uit haar schoonfamilie. Helaas hoor je niet bij de familie-lijn waarnaar ik op zoek ben maar ik noteer jouw gegevens wel in mijn algemene lijst. Wie weet kan ik ooit een link leggen naar. Dank je wel en groet Leni
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
karel2702
|
Geplaatst op 24-12-2008, 20:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste mevrouw Hulzebos,
Een van mijn onderzoeken is de familienaam Hulzebos. De verste gevonden is Abraham Abels Hulzebos van 1740 welke twee keer trouwde. Nu bezit ook twee bestanden eentje van Noordbroek en Bellingwolde. Nu zag ik toevallig ook dat u in bezit bent van een Word document van 302 pagina's Hulzebos. Noordbroek is voor mij een belangrijke plaats. Mijn eigen voorouders komen uit Noordbroek. En ik kwam in Genlias ook een Harm Hulzebos tegen geboren in Noordbroek. U heeft deze Harm niet in uw bestand staan. Deze Harm Hulzebos g. 20-11-1875 o. 10-11-1953 te Noordbroek en getr. met Bouchien Komdeur. De ouders van Harm zijn Jan Hulzebos en Hillichien Waslander. De ouders van Jan Hulzebos zijn Harm Jans Hulzebos en Hlena Aaldriks Plat.
Nu heb ik ook een Jan Harms Hulzebos en Anje Jans gevonden. Ze kregen drie kinderen: - Harm Jans Hulzebos g. 15-11-1778 o. 20-11-1856 getr. Christina Jans en Ebeltje Rotgers Oltman - Lijke Jans Hulzebos g. 14-08-1780 o. 31-12-1836 getr. Ebel Dolfijns Brust - Rikste Jans Hulzebos g. 1792 o. 28-07-1857 getr. Kristiaan Friedriks Kroon
Ik heb tussen deze boven genoemde namen nog geen verbinding gevonden. Ik ben er zeker van dat deze vanaf Noordbroek afkomstige Hulzebos familie van elkaar zijn. Ik ben zeker zeer benieuwd of deze namen ook voor komen in uw Word bestand. Indien u meer wilt weten zie hiervoor mijn website: http://www.xs4all.nl/~karelk/genealogie.htm
Groet, Karel Kruizenga Veendam
|
|
|
|
|
|
|
Lenihulzebos
|
Geplaatst op 27-12-2008, 14:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Karel, bedankt voor je berichtje. Ik zal bij elkaar zetten wat van belang kan zijn voor jouw onderzoek. Helena Aaldriks Plat en Harm Jans Hulzebos komen in de lijst van Plat voor en zijn directe familie van mijn man. Zijn moeder was Attje Plat. Hulzebos en Plat zijn dus met elkaar verweven. Ik ga zo dadelijk even op je website kijken en zal dan misschien een emailadres vinden. Zo ja dan stuur ik je een bestandje toe. Zo nee dan wil je mij dit misschien nog even geven.Noordbroek en Bellingwolde zijn de plaatsen waar de voorouders van mijn man vandaan komen. Misschien kun je hiermee de link leggen. De namen Kruizinga en Kruize komen er ook in voor. Groet Leni
|
|
|
|
|
|
|
henk0506
|
Geplaatst op 03-01-2009, 18:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Leni, Ook wij Henk en Tina Hulsebos Bosman zijn op zoek naar de voorouders van Henk. Zover wij weten zijn de ouders van Henk(Hendrik)getrouwd in 1949 namen die wij weten, ouders van Jan Hulsebos geboren 19 april 1919 te Haarlem ( hebben hier maar 1 jaar gewoond), Christina Hulsebos. Moeder van Jan Hulsebos Jan is getrouwd met Maria Klazina Schut, geboren 11 mei 1924, te Meppel haar vader heette Hendrik Schut. Kinderen van Jan Hulsebos en Maria Klazina Schut zijn Jan geboren 29 september 1950 te Zwartemeer Albertina Hillegonda geboren 21 december 1951 te Zwartemeer Hendrik geboren 5 juni 1955 te Klazinaveen Arjan geboren 21 oktober 1962
Verder kennen we nog een Hillegonda Albertine meisjesnaam Schut Yppe Schut, Reinder Schut, Hendrik Schut, Harm schut, Bart Schut allen zus en broers van Maria Klazina Schut geboren te Meppel
Jan Hulsebos Hoofdonderwijzer, Bram Hulsebos (roepnaam) , Chris(tiaan) Hulsebos en Jannie(jannigje of Jantje) Hulsebos getrouwd met ene JO(oop' vertegenwoordiger bij Mellona, allen Ooms en tantes
De opa en oma van Henk heten Hulsebos - Hulzebos Verder weten we ook dat de naam Hulsebos ontstaan is doordat er op het gemeentehuis in Groningen en verschrijving heeft plaats gevonden, de oorspronkelijke naam moet zijn Hulzebos!
In de hoop dat u ons verder kan helpen. met vriendelijke groet Henk en Tina Hulsebos Bosman
Dit bericht is gewijzigd op 04-01 13:56.
|
|
|
|
|
|