|
|
|
|
|
|
|
leenpunt
|
Geplaatst op 31-07-2005, 16:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Kees
Ik ben al jarenlang bezig met de genealogie Punt. Er is mij gebleken dat er verschillende families Punt zijn, die niet aan elkaar verwant zijn. Ik kom zelf uit de Ridderkerkse familie. Verder zijn er families Punt in Drente, Twente, Rotterdam, Noord-Holland en zelfs in België en Engeland. De Brabantse familie is een 17e eeuwse afsplitsing van die uit Ridderkerk. Er is ook een familie Punt, die oorspronkelijk Put heette maar in de 18e eeuw een n hebben toegevoegd. Mijn belangstelling gaat allereerst uit naar de Punten uit Ridderkerk en Brabant. Ook heb ik uit Rotterdam veel gegevens. Van de overige families heb ik slechts fragmentarische gegevens. Maar ik probeer daar wel wat meer van te krijgen. Wat zouden we voor elkaar kunnen betekenen?
Met vriendelijke groeten Leen Punt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Tamis
|
Geplaatst op 31-07-2005, 21:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Leen, je richt je mail aan Kees maar ik neem aan dat hij ook voor mij bedoeld is. Nou het allerleukste wat wij elkaar zouden kunnen bieden zou wat mij betreft zijn als we verschillende takken aan elkaar zouden kunnen knopen. Ik heb onlangs mijn actieve zoekgebied uitgebreid in zuidelijke richting, te weten Waterland en Amsterdam. Dus ik kom langzaam maar zeker jouw kant op. Daarnaast ga ik met de takken rondom Hoorn en Alkmaar nu meer de diepte in door o.a. veel Oud Rechtelijke archieven na te pluizen. Ook heb ik wat losse gegevens van Punten uit andere regio's (oa Rotterdam) die in Noord-Holland terechtkwamen, mischien kan ik jou daar mee helpen. Stuur anders even een mailtje naar tomvanbaar@hotmail.com. Dan kunnen we verder zien of er nog wat uit te wisselen valt. Oja, dat verschijnsel Put/Punt kom ik ook in 1 geval tegen in NH...
Ik hoor graag van je
grt Tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Berny
|
Geplaatst op 30-01-2006, 12:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-06-2005, 23:38 Tamis schreef:
Hallo, ik ben druk bezig om de alle stamboomgegevens van de familie Punt uit -met name- Noord-Holland te verzamelen. Alle vragen/aanvullingen zijn welkom. grt Tom
|
Hoi,
Mijn overgrootvader heette Adolf Punt en werd in Delft geboren. Zijn zoon (mijn grootvader)was Wilhelm en werd op 15 maart 1921 geboren in Epe. Wilhelm was het eerste kind van Adolf Punt en Maria Franzen. Omdat zij niet gehuwd waren kregen de kinderen moeders geslachtsnaam;Franzen. Maria Franzen werd op 20 april 1898 in Duitsland geboren. Mijn opa Wilhelm Franzen kreeg met mijn oma Hendrika van der Horst twee kinderen; een zoon en een dochter. Omdat ook zij niet gehuwd waren kregen de kinderen de naam van de moeder; van der Horst. Misschien heb je wat aan deze informatie? ik wens je veel succes met je zoektocht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ted
|
Geplaatst op 26-02-2006, 12:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Ook ik ben een Punt (Theodoor Herman), geboren op 25/9/1968 in Rotterdam. Mijn vader Herman Punt* (overleden 8 maart 1980) is geboren op 21 maart 1911 in Hilversum (niet 100% zeker). Mijn zus heet Ansitruda Maria (Astrid) Punt en is geboren op 13/5/1967, ook in Rotterdam...
We hebben lange tijd in Rotterdam gewoond met de familie maar mijn zus woont in Brielle en zelf woon ik inmiddels in Amsterdam
Ik zou heel graag wat meer informatie hebben over de familie Punt, ik ben vaker op zoek geweest nooit echt ver gekomen....
Alvast bedankt Ted
|
|
|
|
|
|
|
Dwmpunt
|
Geplaatst op 07-03-2006, 11:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 31-07-2005, 16:08 leenpunt schreef:
Hallo Kees
Ik ben al jarenlang bezig met de genealogie Punt. Er is mij gebleken dat er verschillende families Punt zijn, die niet aan elkaar verwant zijn. Ik kom zelf uit de Ridderkerkse familie. Verder zijn er families Punt in Drente, Twente, Rotterdam, Noord-Holland en zelfs in België en Engeland. De Brabantse familie is een 17e eeuwse afsplitsing van die uit Ridderkerk. Er is ook een familie Punt, die oorspronkelijk Put heette maar in de 18e eeuw een n hebben toegevoegd. Mijn belangstelling gaat allereerst uit naar de Punten uit Ridderkerk en Brabant. Ook heb ik uit Rotterdam veel gegevens. Van de overige families heb ik slechts fragmentarische gegevens. Maar ik probeer daar wel wat meer van te krijgen. Wat zouden we voor elkaar kunnen betekenen?
Met vriendelijke groeten Leen Punt.
|
Hoi Leen,
zou het kunnen zijn dat wij familie zijn ? Ik kom zelf namelijk ook uit Ridderkerk.. misschien dat ik je nog aan wat informatie kan helpen? Zo ja, mail me dan even op deborahpunt@planet.nl
Groetjes, Deborah Punt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jcpunt
|
Geplaatst op 27-09-2009, 14:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo
De familie waar ik uit kom is de familie Punt uit Schiedam. Er iseen familie reunie opkomst en ik wilde meer van de geschiedenis van de familie Punt uit Schiedam en oorspronklijk uit de Alblasserwaard geloof ik? te weten komen. Mijn opa is Cornelis Punt uit Schiedam misschien weet iemand meer van deze tak van de fam Punt. Als er meer info nodig is zoals trouwdatum of geboorte datum probeer ik daar achter te komen. Als er nog tips zijn hoor ik graag jullie reacties.
Groet
Jan Punt geboren 1-12-1976 Gouda
|
|
|
|
|
|
|
Vincentpunt
|
Geplaatst op 31-03-2010, 16:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben van jongs af aan geintresseerd in deze stamboom vanwege mijn geslachtsnaam. Zover ik weet van horen zeggen zijn er idd. meerdere families die dezelfde achternaam heten. Protestantse tak in o.a. Rotterdam heeft uitzaaingen naar Arhem (er was een professor in deze contreien).
Er zijn katholieke familie met dezelfde achternaam in Brabant; omg. Breda (jongste uitzaaiïngen van deze tak zitten ook in Duitsland), maar ook in Noord-Holland. Deze laatste groep is zover ik weet ontstaan in Alkmaar e.o. Ik vermoed dat ik tot deze groep behoor vanwege het feit dat mijn vader uit omgeving Zaandam komt. Uit deze familie zijn meerdere mensen vertrokken naar de Flevopolder. Daar ben ik geboren en ontdekten mijn broer en ik dat we daar ook achterneven en nichten hebben zitten.
Mijn vader is getrouwd met een Strijbosch; geboren in Nederlands-Indië en haar jeugd doorgebracht in IJmuiden. Mijn grootvader trouwde met een vrouw met de achternaam Coret. Ook de bisschop van Haarlem komt uit dit geslacht naar aller waarschijnlijkheid.
Ik heb al eens eerder contact gehad met mensen met dezelfde achternaam: Frans Punt; Thijs Punt (Duitsland). We kwamen toen tot de conclusie dat het wachten is tot dat er één iemand is die alle takken bij elkaar weet te brengen. Nu is dat alleen mogelijk wanneer meerdere mensen met dezelfde achternamen de koppen bij elkaar steken en we er een gezamelijke hobby van proberen te maken. Alleen dan komen we achter de antwoorden en is het ook redelijk betaalbaar wanneer we hulp nodig hebben bij stads- of rijksarchieven; oorlogsarchieven, kerken, etc.
Wie zouden er tijd en energie in willen steken???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kroon
|
Geplaatst op 28-10-2010, 22:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zoek een Maggeltje /Machteltje Punt, geboren 1700-1800 in de omgeving van Ridderkerk. Zij trouwde met Johannes Moeshagen en kreeg minstens 1 dochter, Elizabeth Moeshagen waar ik verder geen gegevens van heb, behalve dat ze trouwde met Jacob Visser en een dochter Adriaantje Visser had (geboren 1799).
Wie kan me verder helpen? Wie heeft een stamboom met de naam Punt of Moeshagen on-line zodat ik zelf kan zoeken?
met vriendelijke groet
Ineke kroon
|
|
|
|
|
|