|
mark
|
Geplaatst op 08-06-2005, 05:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als ik de vragen van de leden overloop valt het me op dat er bitter weinig respons op komt. Wellicht is dat normaal; er bestaan oneindig veel familienamen en elk is bezig met zijn eigen afstamming. De groep omvat uiteraard ook niet iedereen die bezig is met stamboomonderzoek. Jammer toch. Daar zou iets moeten aan gedaan worden. Stof om na te denken. Men zou bvb alle Nederlandstalige sites kunnen koppelen aan elkaar. Wie denkt mee aan een oplossing omp de zaken efficient aan te pakken. Mark
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
margon |
|
|
admin
|
Geplaatst op 08-06-2005, 16:46 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Op 08-06-2005, 05:59 mark schreef:
Als ik de vragen van de leden overloop valt het me op dat er bitter weinig respons op komt. Wellicht is dat normaal; er bestaan oneindig veel familienamen en elk is bezig met zijn eigen afstamming. De groep omvat uiteraard ook niet iedereen die bezig is met stamboomonderzoek. Jammer toch. Daar zou iets moeten aan gedaan worden. Stof om na te denken. Men zou bvb alle Nederlandstalige sites kunnen koppelen aan elkaar. Wie denkt mee aan een oplossing omp de zaken efficient aan te pakken. Mark
|
Stamboomonderzoek is een specifiek terrein en daar zijn al vele kanalen voor. Opbouwen van een forum kost tijd. Langzamerhand zie je steeds meer mensen komen en wordt de trefkans ook groter. Dit kan vele maanden duren. Meer berichten betekent dat zoekmachines (bv Google) je vaker gaan bezoeken waardoor je dus hoger in die zoekmachines komt. En hoe hoger, hoe vaker je gevonden wordt. Een bericht plaatsen is dus niet zinloos. Ik vind dat er nu ook al leuke threads over bepaalde namen ontstaan.
mvg Admin
|
|
|
|
|
|
|
Els1939
|
Geplaatst op 30-07-2005, 19:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb gezien dat er veel niet zo goed verloopt,helaas, maar kijk toch eens op onze website,wij doen heel veel,zijn echt wel wereldwijd bekend om onze goede service,wij hebben onze eigen researchers over de gehele wereld,wil graag met dit forum best een goede relatie opbouwen. Wij krijgen ook veel vragen uit het buitenland ,die zoeken naar hun familie in nederland. Mijn vraag, op welke wijze en hoe kunnen we samen gaan werken. Vr.Gr. Els Manager Genpals2003
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 21-02-2010, 13:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik onderschrijf dit, ook ik kom vele sites tegen ,maar jammer genoeg ontbreekt er zoveel aan. de beste die ben tegen gekomen is dievan de grote familie van scheveningen. maar mag ik mij even voorstellen mijn naam is michiel adriaan de ruiter.mijn beide ouders zijn geboren in scheveningenrespectiefelijk in 1914min vader en mijn moeder in 1922,ikzelf in 1947 in dubbeldam/dordrecht.min moeder is een nakomeling van de fam:bal aan moederskant, en aan vaders kant van de fam en heijer,min vaders ouders zijn van moeders kantbal even tussen beide mijn grootmoeders waren twee zussen mijn grootvader aan vaders kant uiteraard michiel de ruiter geb.in1875,overl:in1957. mijn overgrootouders bal zij geb mstreeks 1850/55 .mijn overgrootvader cornelis deruiteris overl:in 1876 opzee in de leeftijd van ongeveer 55a56jaar,mijn overgrootmoederis overl mstreeks1915 na een val van een trap in haar huis op de leeftijd van 94 jaren.ik wet alleen haar voornaam gerritjezeker/haar achternaam is waarschijnlijk den dulk. mijn overgrootvader van moeders kant hete cornelis den heijer,mijn overgrootmoeder van moeders kant hete overduin .deze vrouw is een nakomeling van de vrouw die afkomstig is van noordwijk.verder deel ik mededat ik heb gehad 5 broers en tweezusters,waarvan nog inleven 2zusters en 1broer
Dit bericht is gewijzigd op 25-03 19:12.
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 21-02-2010, 14:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
de namen bal/de ruiter den heijer zijn scheveningse namen die veel voorkomen daar. de naam bal vind zijn oorsprong dicht bij huis,enwel uitde omgeving,namelijk de kust streek tussen hoek van holland en scheveningen,en heeft zijn bloeitijd gehad in schravenzande.en heeft zich daar omhoog gewerkt tot zeer gegoede burgers, omsteeks 1600,tot een gravelijk geslacht. de naam den heijer en al zijn daar vanaf stammende ver namingen is van een veel oudere cultuur deze stamnaam stamt uit duitsland,omstreeks de tijd tussen 800/1350 daarvoor weer terug in holland van die tot verder terug in denemarken ,het oudste wat ik heb kunnen vinden was een vikingkoning deze leefde tussen zantvoorten noordwijk, en had een gebied onderzich van het noordelijk deel van grootbrittannie/holland en het germaanse deel van het huidige duitsland,en schandinavie. echter is de naam ook tevinden in zuideuropa en wel namelijk vanuit turkije/griekenland/italie/duitsland,bijvoorbeeld in turkije als haijen/haijer.de naam de ruiter is ook een naam die in bijna alle landen van europa voorkomt, en soms na lange tijd weer in het zelfde land terug komt, maar de naam is zezelfs in het middenoostewn terug te vinden,perzie/turkije/italie/portugal/spanje/frankrijk/belgie/nederland/schandinavie/duitsland
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 21-02-2010, 16:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
de naam de ruiter kwam als eerste voor in nederland omstreeks 70 na christus, enwel in de omgeving van rosendaal in brabant,maar in romeinse vorm als cava/of caveri/ het geen toen betekende leider der cavalaristen/ruiters/bereden militairen. deze romein is gehuwd met een inwoonster uit deze streek . de nakomelingen van deze romein hebben zich verpreid ,eerst over westbrabant daarna de hoeksewaard/eiland van dordrecht, verder over geheel zuidholland, daarna over de rst van nederland. pikant verschijnsel is dat de beroemde michiel adrieansz de ruijter,oorspronkelijke naam bestevaer,ook als bijnaam in scheveningen voorkomt.zeer waarschijnlijk kan men aannemen dat de vele verbasteringen op de naam de ruiter ,toch veel voorkomen inde families van de ruiter, daarzij steeds weer terugkomen in de familie. vele malen is mij gebleken dat er hetzij ombewust met /of in de familie gehuwd werd/ word
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 21-02-2010, 18:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
zoals ik daarstraks al op merkte ,de familienaam den heijer heeft ook eenlange geschiedenis. de oudste voorouder van de fam in nederland was een vikingskoning,hij is geb:in 1073,zijn naam is magnus de derde uit berfort in denemarken,hij vestigde in nederland na zijn huwelijk met margarete fredkulla,zij was een dochter van een vikingshoofdman gehuwd met een germaanse vrouw,afkomstig uit germanie,omgeving aken.veel nakomelingen van deze vikingskoning troude later weer met familie van deze germaansevrouws bloedverwanten,zonder dit te weten.heden tendage is de grote familie over de hele wereld versprijd.vele leden van deze familie zijn zijn van hoge komaf,maar ook boer of eenvoudig handarbeider. er is een tendends dat de vele bloedlijnen tijden van grote bloei hebben gehad, en daarna weer terug zakten tot grote armoede. ik hoop dat het vele mensen die tot de grote familie behoren dit terdege zullen kunnen te begrijpen. graag wil ik hierop een reactie
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 21-02-2010, 23:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
cornelis de ruiter overl"1876 gehuwd met gerritje/waarschijnlijk den dulk overl:1915, beiden inscheveningen.zoon van hun michiel de ruiter geb:1875 overl:1957 in dubbeldam/was gehuwd met cornelia bal geb:in1877 overl:1951 beiden vertrokken uit scheveningen in 1929 zoon van hun leendert de ruiter geb p 3-9-1914 overl op17-9-1998wonende in zwijndrecht begraven in dordrecht gehuwd met zijn nicht jacoba den heijer geb:in scheveningenop 28-12-1922 0verl p26-9-2003 in zwijndrecht begraven in dordrecht,
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 14-03-2010, 18:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
mijn opa michiel de ruiter is geb:in1875 in scheveningen,van beroep zeevisser/ fabrieksarbeider bij de calvefabriek in delft,later verhuist naar dubbeldam,en gewerkt als visverkoper,in dordrecht,was gehuwd met cornelia bal geb:1977 in scheveningen,zij was visverkoper in barendrecht, beiden met het hele gezin naar dubbeldam in 1929,mijn oma is overl:in 1951,en mijn opa is overl:in 1957 beiden indubbeldam. wie helpt mij verder,ik zoek familie verwanten in scheveningen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|