|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
leidy
|
Geplaatst op 23-03-2006, 06:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Gerda
Mijn voorfamilie van mijn manskant heet Drenth .In het trouwboekje van zijn ouders staat zijn oma vermeld als Jantje Drent .Vandaar ook mij vraag ik zoek Drent omdat ik niet verder kwam later bleek dus dat ze Drenth heette .Ze kunnen natuurlijk overal heen getrokken zijn bedankt in ieder geval voor de informatie kan het altijd gebruiken
vr gr Leidy van Nuil-Brunink
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hjdrent
|
Geplaatst op 12-01-2007, 09:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Henk,
Mijn opa (de vader van mijn vader, is inmiddels overleden) woonde in Wagenborgen. Een van zijn zonen (en nu mijn vader ) heet Harm Drent (73 jaar) en woont in Delfzijl.
Volgens van Dale is een Drent een inwoner van Drenthe, ik kan mij dit ook wel voorstellen omdat het mij aannemelijk lijkt dat personen vroeger namen aannamen van ofwel de streek of de plaats waar ze vandaan kwamen.
Ik heb deze oproep geplaatst omdat ik nieuwsgierig was naar de herkomst van de fam. Drent, maar heb mij niet gerealiseerd dat je er best veel tijd in moet steken om verder te komen, tijd die mij op dit moment eigenlijk ontbreekt.
Vriendelijk gegroet,
H.J. Drent
|
|
|
|
|
|
|
|
|
herodrent
|
Geplaatst op 31-01-2007, 12:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Henk,
Mijn vader heet toevallig ook Jacob Drent, allen is het met een c i.p.v een k. Mijn Opa heette ook Hero net zo als ik. Er waren 5 zonen. Jacob (mijn vader) Henk, Berend, Gosen en Klaas Drent. Henk en Berend leven niet meer. Ik kom van oorsprong uit Emmen, maar woon nu in Friesland. Mijn grootouders woonden lange tijd in Valtermond of omgeving. Ook hebben ze op Schiermonnikoog gewoond, waar mijn vader is geboren. Ik heb nog neven in Groningen en Drente wonen. Hero Drent (2x) Jan Drent, en een paar in Australië waar Berend Drent naar toe was geemigreerd in de jaren 50.
Hero Drent
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 18-03-2007, 12:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op mijn stamboom onderzoeken van de fam van Wijk en de fam Witterig/Wittering/Witterink komt de naam Drent/Drenth voor. Type stamboomgids aanklikken klik de letter W aan en klik daarna op pag. 4 voor de Fam. van Wijk op pag.5 staat de Fam. Witterig/Wittering/Witterink. Er staat bij een publ;icatie van H. Poelman. Hopelijk heeft U hier wat aan.
Persoonskaart van Jantje Berends Drent
Jantje Berends Drent, dochter van Berent Reints Drent en Anna Jans. Zij is gedoopt op 02-12-1764 in Oude Pekela. Jantje Berends is overleden op 04-05-1832 in Stadskanaal. Notitie bij overlijden van Jantje Berends: Overleden in een hutte in 't veen te Stadskanaal Notitie bij Jantje Berends: De naam van Jantje Berends drent wordt ook wel vermeld als Ajantje Jantje Berends trouwde met Johannes Witterig (Wuiterig). Notitie bij het huwelijk: Johannes Witterig is als Johannes Wuiterig naar Nederland gekomen Johannes is geboren in Zwitserland. Johannes is overleden omstreeks 1807 in den Helder. Notitie bij overlijden van Johannes: Johannes is op een schip overleden te Helder(het tegenwoordige Den Helder
Persoonskaart van Aaltje Drenth
Aaltje Drenth is geboren op 15-04-1895 in Vlagtwedde, dochter van Egbert Drenth en Jantje Veling. Aaltje is overleden op 27-03-1973 in Gem Vlagtwedde, 77 jaar oud. Zij is begraven te Ter Apelkanaal [bron: Grafsteen]. Aaltje trouwde, 22 jaar oud, op 25-08-1917 in Vlagtwedde [bron: Huwelijksakte, aktenr. 54] met Doedo Hindriks, 24 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Doedo is geboren op 06-07-1893 in Vlagtwedde, zoon van Johannes Hindriks en Elsien Norder. Doedo is overleden op 10-12-1970 in Gem Vlagtwedde, 77 jaar oud. Hij is begraven te Ter Apelkanaal [bron: Grafsteen].
Leeftijd bij belangrijke gebeurtenissen:
22 Trouwde met Doedo Hindriks (25-08-1917) 75 Echtgenoot Doedo Hindriks overleden (10-12-1970)
Persoonskaart van Willemtien Drenth Willemtien Drenth is geboren op 17-09-1871 in Ter Apelkanaal, dochter van Jan Drenth en Elisabet Halm. Willemtien is overleden op 23-02-1949 in Gem. Stadskanaal, 77 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 24-02-1949 [bron: )nstwedde bs. overlijdensakte, aktenr. 41]. Bij de aangifte van het overlijden van Willemtien was de volgende getuige aanwezig: Willem Holtjer. Zij is begraven te Stadskanaal algemeen Brugstraat. Willemtien trouwde, 22 jaar oud, op 25-11-1893 in Vlagtwedde [bron: Huwelijksakte, aktenr. 45] met Aaldert Hindriks Hindriks, 26 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Beroep Willemtien: arbeidsche
Met vriendelijke groet: H. Poelman
Dit bericht is gewijzigd op 24-10 22:00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hterheide
|
Geplaatst op 27-07-2007, 19:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoii, is er misschien ook iemand die toevallig iets weet over wessel drent(h). ik had zelf al een nieuw onderwerp geopend over wessel drent(h), maar helaas is er nog niemand die mij daar iets over kon vertellen en toen zag ik dat hier ook mensen waren die naar de naam drent(h) zoeken, dus ik dacht dan probeer ik het hier even. voor meer informatie zie onderwerp wessel drent(h).
groetjes mendy (kleindochter van henk ter heide)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lieve
|
Geplaatst op 23-10-2008, 08:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo, ik ben op zoek naar de stamboom van fam. drent. ze woonden in erica of emmercompascuum vlak bij emmen of drente, mijn opa heete johannes drent, en zijn vader heete gerardus hermanus drent en was getrouwd met wilhelmina hendrika gerfen. mijn opa johannes drent was getrouwd met christina winnubst. hopelijk kan iemand mij helpen. groetjes inge bakker uit medemblik
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 23-10-2008, 08:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Inge Ben je bekend met http://www.drenlias.nl of http://www.genlias.nl?
2 Emmen huw. 27-04-1909 87 Gerhardus Hendrikus Drent bruidegom Gerfen Emmen, huwelijksakte, 27 april 1909, aktenr. 87 Bruidegom: Gerhardus Hendrikus Drent, geboren te Coevorden; oud: 23 jaren; beroep: arbeider, zoon van Theodorus Drent, beroep: arbeider, en Catharina Aleida Dennink, beroep: arbeider. Bruid: Frederika Wilhelmina Gerfen, geboren te Emmen; oud: 23 jaren; beroep: arbeidster, dochter van Hendrik Jan Gerfen, beroep: arbeider, en Johanna Geertruida Hofstede, beroep: arbeider. Groet; Harm
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 24-10-2008, 18:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
DE naam Drenth werd ook wel als Drenth vermeld zie drenlias, genlias etc. In mijn stamboom onderzoek komen deze personen voor.
Parenteel van Corneliske Poelman (Kuipers)
I Corneliske Poelman (Kuipers) is geboren op 14-10-1864 in Drouwernermond ( Borger), dochter van DerK Kuiper(s) en Boukje Poelman. Van de geboorte is aangifte gedaan op 15-10-1864 [bron: Borger bs. geboorteakte, aktenr. 137]. Notitie bij de geboorte van Corneliske: Zowel in de geboorteakte,als in de overlijdensakte van Corneliske wordt de vader vermeld als NN (onbekend) Corneliske is overleden op 18-02-1941 in Emmen, 76 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 19-02-1941 [bron: Emmen bs. overlijdensakte, aktenr. 94]. Zij is begraven te Emmer Compascuum [bron: Graftombe]. Corneliske: (1) trouwde, 24 jaar oud, op 12-04-1889 in Odoorn [bron: Huwelijksakte, aktenr. 15] met Jan Leiting, 22 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Beroep Corneliske: arbeidster Jan is geboren op 23-01-1867 in Odoorn, zoon van Egbert Leiting en Hillechiena Super. Jan is overleden op 29-01-1891 in Valthermond (Odoorn), 24 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 31-01-1891 [bron: Odoorn bs. overlijdensakte, aktenr. 7]. (2) trouwde, 28 jaar oud, op 02-12-1892 in Odoorn [bron: Huwelijksakte, aktenr. 70] met Jan Drenth, 34 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Weduwnaar van Elsien Drenth Weduwe van Jan Leiting Beroep: arbeider Beroep Corneliske: arbeidster Jan is geboren op 10-04-1858 in Nieuw Buinen (Borger), zoon van Jan Drenth en Geertje Kuiper. Jan is overleden op 06-11-1947 in Emmen, 89 jaar oud. Hij is begraven te Emmer Compascuum [bron: Graftombe].
Kind van Corneliske en Jan: 1 Hillechina Leiting, geboren op 28-08-1889 in Valthermond (Odoorn). Van de geboorte is aangifte gedaan op 29-08-1889 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 166]. Hillechina is overleden op 13-11-1895 in Valthermond (Odoorn), 6 jaar oud. Kinderen van Corneliske en Jan: 1 Lammert Drenth, geboren op 11-11-1893 in Valthermond (Odoorn) Volgt II-a. 2 Annechien Drenth, geboren op 29-05-1896 in Valthermond (Odoorn) Volgt II-b. 3 Hillechien Drenth, geboren op 03-09-1898 in Valthermond (Odoorn) Volgt II-c. 4 Boukje Drenth, geboren op 29-12-1900 in Valthermond (Odoorn). Van de geboorte is aangifte gedaan op 31-12-1900 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 381]. Boukje is overleden.
II-a Lammert Drenth is geboren op 11-11-1893 in Valthermond (Odoorn), zoon van Jan Drenth en Corneliske Poelman (Kuipers). Van de geboorte is aangifte gedaan op 13-11-1893 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 289]. Lammert is overleden op 14-04-1970 in Emmen, 76 jaar oud. Hij is begraven te Emmer Compascuum [bron: Graftombe]. Lammert trouwde, 22 jaar oud, op 20-04-1916 in Odoorn [bron: Huwelijksakte, aktenr. 81] met Wilhelmina van der Heide, 19 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Wilhelmina is geboren op 25-05-1896 in Odoorn, dochter van Hendrikus van der Heide en Klaassien Knol. Wilhelmina is overleden op 10-02-1949 in Emmen, 52 jaar oud. Zij is begraven te Emmer Compascuum [bron: Graftombe].
II-b Annechien Drenth is geboren op 29-05-1896 in Valthermond (Odoorn), dochter van Jan Drenth en Corneliske Poelman (Kuipers). Van de geboorte is aangifte gedaan op 29-05-1896 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 148]. Annechien is overleden. Annechien trouwde, 23 jaar oud, op 06-09-1919 in Emmen [bron: Huwe;lijksakte, aktenr. 282] met Jan Westerhof, 19 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Beroep Annechien: arbeidster Jan is geboren in 1900 in Wanne, zoon van Roelf Westerhof en Anke Jagt. Jan is overleden.
II-c Hillechien Drenth is geboren op 03-09-1898 in Valthermond (Odoorn), dochter van Jan Drenth en Corneliske Poelman (Kuipers). Hillechien is overleden. Hillechien trouwde, 19 jaar oud, op 28-03-1918 in Emmen [bron: Huwelijksakte, aktenr. 53] met Pieter Heuving, 21 jaar oud. Notitie bij het huwelijk: Beroep: arbeider Beroep Hillechien: arbeidster Pieter is geboren op 03-06-1896 in Emmen, zoon van Jan Heuving en Jacoba Lasker. Pieter is overleden op 10-02-1975 in Emmen, 78 jaar oud. Hij is begraven te Emmer Compascuum [bron: Graftombe].
Misschien heeft een van Uw allen hier iets aan. Met vr. groet; Harm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|