|
|
|
|
|
|
|
Sam2009
|
Geplaatst op 06-07-2005, 23:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik ben/heet Simon Erades. Ik vind het leuk om met andere mensen en zeker familie in contact te komen.... Ik merk dat de berichten wel gelezen worden echter er komen geen reakties bij... JAMMER!! Heb je interesse..??? in wat uitwisseling van infomatie of gewoon ff een gesprekje of met welke rede dan ook ....laat wat van je horen.....hier of gewoon op mijn mail adres..... Soms kom iklangs en mocht er dan wat bij stan reageer ik op zeker...... Nou ja ik hoor of lees het wel.... Hoe dan ook laat een bericht achter.............
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Sam2009
|
Geplaatst op 31-08-2005, 00:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jesica,
eindelijk daar reageer ik dan,.... Leuk dat je een berichtje hebt achter gelaten. Oke zoals je al hebt kunne lezen ben ik dus Simon Erades. Vraag me het hemd vanme lijf als je dar behoefte aan hebt en als ik het antwoord weet zal jjij dat zeker krijgen... Voor nu evn wat vraagjes aanjou..... ben jij ook nieuwsgierig naar jou achter grond..?? weet jij al iets meer van jou achtergrond....?? heb ij iets op papier staan....??? nou ja zomaar even wat vraagjes om te beginnen...
Groetjes.......
Dit bericht is gewijzigd op 31-08 00:24.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vesta
|
Geplaatst op 13-09-2006, 20:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi ik zal mij even voorstellen dan weet je hoe of wat, ik ben Vesta Erades en woonachtig in hilversum, het klopt dat wij familie hebben in Leiden en het is zelfs zo dat ik via een oud collega heb vernomen dat de familie Eradus ook familie van ons is ( kan zijn ) omdat er tijdens een geboorteaangifte ooit een typfout is gemaakt en deze naam is neergezet i.p.v. Erades. Ik ben een dochter van Jaap Erades en heb ook nog een broertje en mijn Opa was J.H.Erades en getrouwd met Dien Thijssen. Mijn oma leeft nog steeds maar mijn opa is overleden zo'n 35 jaar geleden op nog jonge leeftijd.
Jessica is tevens mijn nicht. Ik was aan het kijken en kwam ineens hier op deze site dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint toch.
Ik hoop iets van meer eradessen te horen en misschien hoe oud je bent, wie je ouders zijn etc... lijkt mij erg leuk.
Nou tot snel dan,
Groetjes Vesta Erades
|
|
|
|
|
|
|
Sam2009
|
Geplaatst op 14-09-2006, 22:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Vesta, (wat een leuke naam...)
Leuk dat je reageerd op de advertentie... Ik ben hem niet echt begonnen echter ik ben wel de gene die reageerd op nieuwe berichten... ZO ook op het bericht van jou nicht... en dus nu ook op de jouwe... (lol)
Leuk jou verhaal over hoe de verschillen gekomen zijn in de Erades/Eradus... Misschien iets om te verzamelen... Maar goed,.. naar mijn beste weten zit er wel degelijk een verschil oorsprong van de naam Erades of Eradus.... De naam Eradus is van adelijke afkomst en heeft zelfs een wapen (vraag me niet welke want dat weet ik (nog) niet) welke zij mogen dragen... Erades daar en tegen is van de armen tak... en heeft dus ook geen wapen... jammer...! (hahahaha) In deze tijd is dat niet echt meer van belang,.. echter wel een leuk weetje.... voorals je nog eens een \Eradus tegen komt.. (lol)
Jaap....?? Ik ken wel een Jaap (uit Leiden) echter k denk dat het toeval zou zijn als het jou vader zou zijn.... Maar ja wie weet....
Oke over mij... Ik heet dus Simon, ben 45 jaar ik heb nog 3 broers en 2 zussen... Onze vader heette Jacobus Erades (Mijn opa enoma heb ik niet gekent,...) Onze moeder komt uit de tak KRUL (alom bekent in Leiden, althans...) en heete, Johanna Krul... Onze ouders zijn overleden... Momenteel woon ik in zeeland,.. ben getrouwd heb wat kinderen en heb een leuke baan... De rest woont in A-dam / R-dam / Braband / en nog een in zeeland,....
nou ja ik weet niet of je nog meer wilt weten maar dat hoor ik dan wel van jou...
Met vriendelijke groet,... Simon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cgerades
|
Geplaatst op 20-10-2006, 16:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Sam, Ik ben ook een Erades en kom uit Leiden ik weet al wat meer over de stam boom Erades en Eradus in 1600 ongeveer, kwam een Eratus met deze naam naar leiden als laken werker in de lakenhal en zo kwamen er nog meer lakenwerkers Eratus. Later in de tijd werd het Eradus en half 1700 was er een die werd katholiek en veranderde zijn naam in Erades zo zijn er verschillende Fam ontstaan. Hoop dat je dit kan plaatsen Vriendelijke groet , Clara Erades
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
budoostrom
|
Geplaatst op 14-02-2007, 14:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo. Zelf ben ik een Oostrom van vaders kant. Mijn grootmoeder was een Erades. Ze had twee zusters, als ik me goed herinner en evenveel broers. Een zus heette Mien en werd de echtgenote van Henk Vernet. Ze hadden een cafe in de JanVossensteeg te Leiden. Een broer heette Willem en de ander Kobus. Die laatste trad op als sterke man op de kermis. Willem woonde in de Oranjestraat, geloof ik. Mijn grootmoeder is in de jaren 30 naar Belgie verhuisd en kreeg 5 dochters en twee zoons. Zelf ben ik daar ook geboren. Later woonden we ook jaren in de JanVossensteeg. Hoor graag wat van jullie. Bud Oostrom
|
|
|
|
|
|
|
Sam2009
|
Geplaatst op 14-02-2007, 14:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi , bud,
I k heet dus Simon Erades.. de boeie koning was mijn opa,.... en zijn zoon Jacobus of wel "Ben" Erades was mijn vader. Ben is 2x getrouwd en zijn 2e vrouw was mijn moeder dus,... deze kwam uit de lijn van "Krul",... cker bekent bij jou.. deze familie woonde in de langevrouwkerksteeg.... 3 straten verder dus.... en was Ben woonde in Haarlem en daar ben ik geboren... Het gezin bestond uiteindelijk uit 6 personen.... Op mijn zes ben ik met mijn moeder die po dat moment in scheiding lag naar Leiden verhuist met 2 zussen... en zijn wij ook in de langevrouwekerksteeg gaan wonen... (ik praat dan over 1965)..... hier gewoont tot begin zeventige jaren om vervolgens naar de hooglandskerkgracht te verhuizen... Mijn moeder ondertussen hertrouwd... met Hennkij..... Nou goed,.... Ik heb dus nog 3 broers waarvan nog 2 in leven in woont in zeeland (waar ik ook woon) de ander in Amsterdam.. vervolgens 2 zussen 1 in Barendrecht en de ander in Bergen op Zoom... ( en nog wat half broers en zussen) die in leiden en Alphen aan de Rijn wonen echter waar ik sinds jaar en dag geen contact meer mee heb omdat zij dat niet wilde..
Nou ja tot zo ver ,....
Groetjes,....
|
|
|
|
|
|
|
budoostrom
|
Geplaatst op 17-02-2007, 10:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dank voor je uitgebreide reactie, Simon. Heel apart om zo diep het verleden in te duiken en dan daarvan de sporen terug te vinden in de kinderen en kleinkinderen. De zus van je grootvader, de boeienkoning, was mijn grootmoeder. Er waren nog een Anna en een Mina. Tante Mien heb ik nog gefilmd, heel kort. Anna is een paar jaar geleden overleden in Leiden. Een Belgische nicht van je, Mimi, had wel eens gekeken naar het optreden van Kobus op de kermis in Leiden. Ze had erg veel medelijden met hem, omdat de mensen hem zo fors hadden geboeid, dat er bloed aan te pas kwam. Ik heb Kobus een keer opgezocht in Haarlem. Leuk vond ik hem, hese stem. De broer, Willem, was een handige monteur, die de wagens van mijn vader soms repareerde. Willem beweerde dat hij de uitvinder was van de mistlamp. Was dat maar waar! Nog een paar jaar na de oorlog heb ik contact gehad met zijn zoons. Een van hen was soms zwarte Piet en in de hongerwinter kwam hij vragen of hij de kat mee mocht nemen, om op te eten! Nou ja, deels zijn mijn herinneringen wel waar, soms verzin ik wat naar het schijnt of verwar ik namen. Groet van Bud Je laatste tante in Brugge, is onlangs geopereerd. Ze is 83.
|
|
|
|
|
|
|
Sam2009
|
Geplaatst op 17-02-2007, 20:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo die Bud ,.. ja ja geweldig al die verhalen... en ach .. de verhalen iets mooier maken mag best wel hoor,.. geeft het iets extraas in mee... Ik wist geneens dat ik nog een tante had... en dan nog wel de laatste.... Ik heb mijn grootmoeder n1x gezien (das nu ruim 30 jaar geleden) en die oude kobus alleen op zijn begravenis gezien... Mijn vader vertelde altijd dat ik zo op hem leek... Ik ben geen boeienkoning hoor.... hahahah echt kwa uiterlijk dus... nou ja het zal wel... Mijn vader is nu 8 jaar geleden overleden,... Ik heb altijd contact met hem gehouden... Hoewel mijn broer Jan veel meer met hem is opgetrokken... Ik zal hem uitnodigen en met jou in contact brengen als je dit leuk vind... Hij weet veel meer als ik over de fam erades.....
ik hoor het wel van je of je dat leuk vind..
groetjes,....
Simon
|
|
|
|
|
|
|
budoostrom
|
Geplaatst op 18-02-2007, 16:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Simon. Dank voor je reactie. Mooier maken van verhalen is een beetje mijn hobby. Maar of ik deze herinneringen wat heb opgeleukt? Zo heb ik ze ook maar gehoord. Prima als je anderen betrekt. Ik duik graag in het verleden. Heeft ook met mijn leeftijd te maken: ik ben 70. Hoor nog van jullie. Groet, Bud
PS Als je mijn naam intikt bij Google, zie je wel dat ik heel wat loop te klooien zo links en rechts.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|