Ben Geplaatst op 01-05-2005, 08:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ben bezig met een onderzoek naar de familie Nieling.

Komen rond 1800 uit de omgevig Wesel in Pruisen ( Duitsland ) naar Gelderland ( Wehl - Didam - later Stokkum)

Rond 1800 vertrok een Nieling vanuit Stokkum Gld via Duitsland naar Limburg ( Sittard en omgeving ) HIj was de oervader van de LImburgse tak van Nieling

Huidige tijd wonen de Nielings veel in Oost Gelderland en Limburg maar er is wel sprake van een veel grotere spreiding dan vroeger.

Ik ben op zoek naar het verleden en het heden. Alles wat met Nieling te maken heeft interesseert me. Vragen mag uiteraard ook.

Dit bericht is gewijzigd op 26-06 20:46.

meld dit bericht aan een moderator

ole Geplaatst op 21-05-2005, 00:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,
mijn naam is Ole Nieling

mijn vader komt uit stockum. dus het kan kloppen dat hij en ik lid zijn van de familie die u zoekt.

u kunt altijd vragen naar mij sturen via email

nieling_ole@hotmail.com

wnieling Geplaatst op 24-07-2005, 22:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn naam is Wilco Nieling , mijn ouders en grootouders en ik zelf zijn geboren in Lengel .
Hoe ver gaat de Fam. Nieling?????????????
Het is geen aller daagse naam .

aezel1 Geplaatst op 12-10-2005, 14:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

He, Ik heet Pascal Nieling.
Woon in Limburg. In de buurt van Sittard.

Mocht je wat willen weten hoor ik het wel.

grtz   

emial Geplaatst op 08-01-2006, 16:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo ben .
Ik wou even reageren op je stamboomonderzoek er woont inderdaad een Nieling in Wehl dat is Wiek nieling geboren in Stokkum zoon van marie en bernard nieling
wiek is getrouwd met marianne giesen en heeft drie zoon's Emial (ik) geboren 15-10-1977 in Doetinchem   Christian geboren 21-6-1982 in Wehl   en Sander geboren 9-11-1987 in Wehl  
Ik Emial woont nu in Zutphen

Vriendelijke Groet, Emial Nieling

Hoor nog wel van je

ole Geplaatst op 10-01-2006, 20:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hmm ik denk dat dat best wel eens een oom van mij zou kunnen zijn =)

mijn vaders ouders woonden ook in stokkum

Dit bericht is gewijzigd op 10-01 20:22.

snieling Geplaatst op 31-08-2006, 15:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik wil nog even reageren op het bericht van Emial (mijn broer). Ik ben geboren op 09-11-1986 en dus niet 1987. Kleinigheidjes hou je toch Emial, maakt niet uit. Mensen die meer willen weten, voel je zo vrij om contact met mij op te nemen. Wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Dit bericht is gewijzigd op 14-03 00:21.

snieling Geplaatst op 31-08-2006, 15:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nieling is géén allerdaagse naam. Er wonen er, tot op heden, iets van 53 in Nederland. Ga je verder dan kom je echt in Duitsland uit.

elske Geplaatst op 03-09-2007, 22:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey hallo

mijn naam is elsa nieling
ik woon in limburg regio sittard

een van mijn vaders neeven willy was vlak voor hij stierf bezig met het uitzoeken van de stamboom en het organiseren van een familie bijeenkomst
helaas is hij kort nadat ik hem sprak overleden

graag zou ik willen weten of een van ons nielingen hier meer over weet....
mazzel    

Ben Geplaatst op 06-01-2008, 15:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-09-2007, 22:19 elske schreef:
hey hallo

mijn naam is elsa nieling
ik woon in limburg regio sittard

een van mijn vaders neeven willy was vlak voor hij stierf bezig met het uitzoeken van de stamboom en het organiseren van een familie bijeenkomst
helaas is hij kort nadat ik hem sprak overleden

graag zou ik willen weten of een van ons nielingen hier meer over weet....
mazzel    

Elsa

Ik heb je een bericht gestuurd gisteren of eergisteren maar weet niet of ik dat goed gedaan heb. Laat me dat even weten.

je kunt me ook direct mailen op paros@chello.nl

Groet

Ben KOster

dmuitjens Geplaatst op 14-05-2008, 14:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben diana nieling ik weet dat mijn opa heinrich nieling in oberhausen geboren is met mij oma getrouwd is en volgens mij 3 zonen en 1 dochter hebben gekregen, een zoon daarvan is mijn vader in de volksmond albert nieling hij heeft met mijn moeder 14 kinderen gekregen waarvan ik de jongste ben. Als je meer wilt weten mail me dan want ik weet dat de dochter van mijn oudste broer ook een al een tijdje met de stamboom bezig is. Waar de ouders van mijn opa vandaan waren zou ik mijn vader nog kunnen vragen hij is 86 jaar maar nu nog goed van geest.

Diana Muitjens-Nieling uit Nuth

aezel1 Geplaatst op 14-05-2008, 17:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

beste Diana,

heeft je vader vroeger in Geleen gewoond? En is hij een broer van Hein Nieling uit Ophoven bij Sittard? Mijn vader is Jac Nieling

groetjes Pascal

dmuitjens Geplaatst op 22-05-2008, 20:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn vader zegt dat hein en jac neven van hem zijn dus moet jouw opa een broer zijn van mijn opa.
Ps wij hebben heel vroeger op de kerensheide gewoond daarna in hoensbroek mijn vader woont nu sinds 2.5 jaar in landgraaf.

Groetjes diana muitjens-nieling

maryed Geplaatst op 21-10-2008, 19:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik ben Maria Theresia Nieling (Mary)
Geboren uit Alieda Francisca Nieling. Zij is gestorven op 5 september 1961.
Mijn oma is 2 maal getrouwd geweest. Mijn moeder is uit het eerste huwelijk en was het oudste kind. Mijn oma's 2e man heette met de achternaam Burgermeester, uit sit huwelijk kwamen nog eens 2 kinderen (2 jongens).
IK zelf ben voor adoptie weggeven.
Ik zou graag iets meer willen weten over mijn biologische familie.

Mary van Baal Nieling

snieling Geplaatst op 20-04-2009, 23:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik zie da er, sinds mijn laatste bezoek, al weer aardig gereageerd is op dit forum. Mochten er nog mensen zijn die vragen hebben en/of wanneer ik ergens mee kan helpen, stel het mij dan gerust. Je kunt natuurlijk ook mailen: sander@nieling.net

Mocht er iets zijn wat ik kan doen voor het stamboom-onderzoek, ik help graag! Ben zelf ook erg benieuwd!

Groetjes,

Sander

Ben Geplaatst op 21-04-2009, 08:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo

Ik ben langere tijd niet in staat geweest om te reageren op je bericht. De naam Burgemeester heb ik in mijn bestanden staan. Ik zou het fijn vinden als je me direct mail stuur op paros@chello.nl  Dat gaat sneller en kan ik beter verwerken. Als je me verder zou kunnen en willen helpen met jouw tak van de familie dan zou ik ook dat fijn vinden. Ik wacht je reactie af en sorry dat het zo lang duurde voordat ik reageerde

Groet  Ben Koster

reus000 Geplaatst op 08-04-2010, 20:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb in mijn stamboom 6 x de naam Nieling. Van enkele heb ik geen informatie of beperkte informatie. Wil wel graag aanvullende informatie hebben om de stamboomgegevens indeze compleet te maken

** Gerhardus Nieling geboren rond 1796 getrouwd met Helena Meurs, geboren rond 1796, geen huwelijk bekend
** Gerhardus Hendrikus Nieling, geboren 06-05-1841 Didam, overleden 11-12-1908 te Didam
** Theodorus Nieling, geboren 23-07-1841 Didam, getrouwd met Johanna de Reus
** Petrus/ Peter Nieling, geboren 12-07-1837 Didam, overleden 04-09-1905 te Didam
** Gerhard Nieling getrouwd met Derris TERVOERT???? geen gegevens,   waren de ouders van Gerhardus Nieling, geboren rond 1796 Wehl, overleden 30-12-1868 te Didam
** Aaltje Nieling, getrouwd met Jan Baars, dochter geboren rond 1784  te Didam, overleden 04-05-1846 te Didam