|
Maikelvk
|
Geplaatst op 22-10-2006, 21:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo
Ik ben een kleinzoon van Feike Pruim. Ik ben sinds kort ook een beetje op zoek naar de stamboom van deze familie.
Overgrootouders : Jan Pruim & Geesje de Vries of Pruim ( Omg. Drenthe ) Jan & Geesje de Vries of Pruim hebben 3 kinderen :
Feike , Gina en Grietje Pruim Deze zijn daarna vertrokken naar Eindhoven.
Feike Pruim is getrouwd met Heiltje Pelle ( 6 Kinderen ) Jan , Riet , Gerrie , Sijmen , Mary en Henk Pruim
Gina Pruim is getrouwd geweest met ?? van Iersel ( 1 Kind ) Tinie van Iersel
Grietje Pruim is samen met Jan Merckelenbach ( 2 Kinderen ) Hans en Gerard Merckelenbach
Over Gina en Grietje Pruim is verder weinig bekent.
Mijn overgroot ouders hebben 6 kinderen
Jan , Riet , Gerrie , Sijmen , Mary en Henk Pruim
Als iemand mij kan aanvullen of iets meer weet dan hoor ik het graag.
M.v.g Maikel
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
mary
|
Geplaatst op 05-12-2006, 14:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Maikel.
Wel een late reactie, maar beter iets dan niets.
Ik heb even uitgezocht wat ik in mijn gegevens heb staan maar ik denk dat ik je niet kan helpen. Het volgende heb ik gevonden en misschien?????zit er wat bij. Geeske Pruim geb. op 12-12-1756 te Lippenhuizen niet getrouwd Geeske Pruim geb. ca. 1849 te Zevenhuizen was getrouwd met Girbe Pruim Geeske Pruim geb. ca. 1880 te Borger was getrouwd met Johann Kaspar Sturr.
Jan Pruim geb. 31-7-1857 te Marum getrouwd met Beika Roossien Jan Pruim geb. 2-12-1902 te Oranjedorp{Emmen} Jan Pruim geb. 29-8-1834 te Smilde Jan Pruim geb. 26-2-1894 te Oranjedorp{Emmen} Jan Pruim geb. ca. 1836 te Zevenhuizen getrouwd met Korneliske Bruinsma en Jantje Middel Jan Pruim geb. ca. 1861 te Zevenhuizen getrouwd met Hiltje Louwes Jan Pruim geb. ca. 1844 te Assen getrouwd met Bregtje de Vries. *************** Jan Pruim geb.ca. 1874 te Leek getrouwd met Aaltje Groote en Geesje van der Weide Jan Pruim geb. ca. 1881 te Gasselte getrouwd met Hillechien Wils Jan Pruim geb. ca. 1891 te Zevenhuizen getrouwd met Frouktje Mertens Jan Pruim geb. ca. 1848 te Zevenhuizen getrouwd met Aaffien Vrieze Jan Pruim geb. ca. 1868 te Zevenhuizen getrouwd met Grietje van der Veen Jan Pruim geb. ca. 1877 te Houwerzijl getrouwd met Anna Bos Jan Pruim geb. 26-5-1838 te Aardsche veld {Assen} Jan Pruim geb. ??? {1880} getrouwd met Mina Zweep Jan Pruim geb. ca. 1844 te Pieterburen getrouwd met Trientje Buining
Waar de ********* dit achter staat kan misschien wat zijn??? Hopelijk heb ik je op weg geholpen? Met vriendelijke groet, Mary
|
|
|
|
|
|
|
Boukjepruim
|
Geplaatst op 10-12-2006, 17:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo mijn naam is Boukje Pruim, geb. te Assen. Mijn vader heette Albert en is geb.29-09-1916 in Assen Overleden 5-10-1969 te Groningen. Mijn opa heette Heine Pruim
Ik ben getrouwd met Thomas Pruim.nee geen grap. Ik heet dus Boukje Pruim-Pruim geb.1-7-1951 in Noordhorn. Zijn vader heet Gerrit Pruim geb. 27-2-1927 in Noordhorn. Zijn opa heette Thomas Pruim
Ik woon in Grijpskerk Groningen.
|
|
|
|
|
|
|
petraf
|
Geplaatst op 06-01-2007, 14:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Hollemans-Pruim Girbe en Roelfke waren mijn opa en oma ze hebben de laatste jaren op de jonkersvaart gewoont. Er zijn nog wel kinderen Antje-Femke-Gepke-Roefina-Anke-Betrus-Tienus-Marten-Janje
Er zijn ook al een aantal overleden Alberdien-Jannes-
Ook ken ik nog een oom van mijn vader Jannes die was gertouwd met Soekje en woonde in Bakkeveen (deze zijn beide overleden) En een tante Gepke en die woont in Waskemeer (zij leeft nog)
groet Petra Flonk-Hollemans
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jannekepruim
|
Geplaatst op 07-02-2007, 14:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-09-2006, 17:17 Estherlinde schreef:
Ik heb mijn vader gevraagd en dit is een gedeelte van mijn stamboom
Mijn overgrootvader: Douwe Pruim - Fennegien Middeljans
Mijn Opa & Oma: Jans Pruim - Aaltje Clement
Mijn Opa's boers en zussen: - Frits (Winschoten) - Pieter - Thomas - Chris - Dientje - Tiny - Jantje
Mijn Vader en Moeder: Wim Pruim - Tinie Pragt
Mijn vaders broer en zussen: Fennie Janneke - Dirk Douwe - Fennie Anita - Henk Astrid
En dan komen ik en mijn broertje: Esther Pruim Abel Pruim
Hoop dat dit voor sommige mensen wat verheldering brengt.
Esther Pruim
|
Hallo Esther
ik ben een nicht van jouw vader Wim, ik heet ook Janneke en ben iets ouder dan jouw tante Janneke en net iets jonger dan jouw vader. Mijn vader is de oudste zoon van Dauwe en Fennechien en heet Frits/ Frederik. Grappig om zo familie tegen te komen, als je dit leest wil je dan Wim, je vader, de groeten doen van mij en als jij je oma, mijn tante Aaltje ziet, haar ook?
groeten Janneke oh ja, ik woon nu in de Betuwe en daar kom je ook Pruimen, behalve aan de fruitbomen, tegen die ook familie zijn, van een oom van je opa, die vroeger in hengelo woonde, of Almelo, daar ergens, ik meen dat die Piet heette, maar dat zou ik mijn vader moeten vragen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
beltman
|
Geplaatst op 10-03-2008, 13:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste familie Pruim Ik ben wat gaan uitpluizen met mijn vader en heb een stamboom gekregen. Jan-Jans Pruim verder geen gegevens was getrouwd met Rinske Jelle van der Kamp, geboren 1805 Zevenhuizen, daaruit kwamen drie kinderen Jan Pruim 1848 Zevenhuizen Jelle Jans 1841 Zevenhuizen overleden 1889 gehuwd met Imkje de Haan in 1867 zij is overleden in 1843 Jakob Pruim 1844 Zevenhuizen
daaruit onstaan de volgende namen Jan Pruim 1867 Zevenhuizen overleden 1941 in De Wilp gehuwd met Grietje van der Veen 1872 te Grijpskerk overleden 1925 De Wilp Trientje Pruim 1871 Zevenhuizen overleden 1953 Renske Pruim 1873 Overleden 1910 Vries en gehuwd met Oosterveld 1891 overldeden 1944 Vries Hiltje Pruim 1875 verder geen gegevens
Dit is de vader van mijn vader en Jeltje en Engbert waren zijn tante en oom Jacob Pruim 1875 of 1870 Zevenhuizen overleden 1941 Den Haag gehuwd met HCM vd Marel 1882 Monster overleden 1975 Den Haag Jeltje Pruim 1883 Zevenhuizen overleden 1960 Den Haag gehuwd met Gerrit Willem Kist 1878 Den Haag overleden 1955 Den Helder Engbert Pruim 1886 Zevenhuizen overleden 1974 De Wilpgehuwd met Tettje de Jong overleden 1957 De Wilp
Heeft iemand vanuit dit overzicht een connectie? Ik hoor het graag vooral om de stamboom te vergroten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
proeme
|
Geplaatst op 03-06-2008, 15:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Een reactie op iets ouds, maar met google kom je nog eens ergens
mijn naam is Philip en ik ben een poosje terug bezig geweest met de stamboom van mijn familie. Ik zag dat mijn tante (Geke) eerder al had reactie had geplaatst, dat is wel grappig 
Dankzij alle info hierzo kom ik vast wel weer een stukje verder.
Iemand van alle Pruimen hier behoefte aan het uitwisselen van e-mailadressen om zo meer info uit te wisselen?
mail me maar op phmpruim@hotmail.com
@beltman: wat je daar opnoemt is een stuk uit mijn stamboom. Wellicht kunnen we een en ander samenvoegen? Ik zie dat ik wel wat gegevens heb die jij nog niet hebt (had). Mail maar!
Dit bericht is gewijzigd op 29-05 22:27.
|
|
|
|
|
|
|
wiebren
|
Geplaatst op 02-11-2008, 21:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi mijn naam is Wiebren Pruim (roepnaam is Benny ) ik kom uit Groningen Mijn opa en oma waren : Erde - Henk Pruim en Martha Nanninga samen hadden 5 zoons en 2 dochters nl : Jan Pruim , Klaas Pruim ( overleden op 10 Juli 1995) , gehuwd catharina schut) Henk Pruim , Kees Pruim , Nico Pruim , Siena Pruim , Martha Pruim .
Jan Pruim heeft 3 zoons nl : jacob pruim henk pruim rene Pruim en 3 Dochters nl martha Pruim siena Pruim lena Pruim
Klaas Pruim heeft een zoon en een dochter nl : Martha Pruim Wiebren Pruim (gehuwd met Ingrid ossentjuk en 1 dochter , Sylvana-audrey-selina pruim)
Henk pruim heeft een zoon en een dochter Nl; henk pruim alberdina Pruim
Kees Pruim heeft geen kinder
Nico Pruim heeft ook geen kinder
Siena Pruim heeft een zoon en een dochter nl : Jitske Pruim Marcel Pruim
Martha Pruim heeft een zoon en een dochter nl: Roy liefeld ????
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geeskemeems
|
Geplaatst op 05-03-2010, 23:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik ben op zoek naar Jan Pruim. Voor mijn vader maak ik een jubileum-fotoalbum en zou daarvoor graag contact willen met Jan Pruim.
Hij was een vroegere vriend van mijn vader, tussen 1950 - 1965. Waarschijnlijk basisschoolvriendjes. Mijn vader komt uit 1949. Mijn vader heet Albert Meems en woonde toendertijd in Doezum.
Wie kan mij helpen met het vinden van de juiste Jan Pruim. Op 13 maart moet ik het album afronden. Zou leuk zijn als ik Jan kan vinden!
Alvast bedankt.
Groet, Geeske
|
|
|
|
|
|
|
Pruimcity
|
Geplaatst op 23-03-2010, 10:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Wij zijn Rene, Tessa & Jan Pruim uit Leek Mijn schoon familie heeft in Zevenhuizen de Discotheek op gezet.
Bij ons in de fam. is een boek gemaak met een stamboek van de pruimen & Smilda's.
Jan Pruim, getrouwd met Mini Koerts. Ze hebben 5 kinderen.
Louwe Pruim, heeft 3 kinderen. Rijanne, Miranda & Lisette 04-10-1990
Geert Pruim 17 okt 1990 overleden, heeft 1 dochter en 1 kleinzoon. Chantal Pruim 25-09-1985 & Milan Braspenning (05-03-2010 geboren.)
Janske Pruim 06-07-1960, heeft 3 kinderen. Mina 13-07-1984, Margreet 16-11-1986, Angelique 07-10-1992
Klaas Pruim20-02-1967, heeft 2 kinderen. Robin Jan Pruim 14-08-2003 & Renee Pruim 01-04-2005
Rene Pruim 06-02-1969, heeft 1 zoon en 1 baby opkomst. Jan Pruim 29-06-2007
|
|
|
|
|
|
|
klaziena
|
Geplaatst op 07-05-2010, 13:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi hier weer een pruim. mijn naam is klaziena pruim een dochter van jan pruim en geertje holt.opa was albert pruim en oma was grietje smid.weet dat mijn oma broer in vlagtwedde had wonen .mijn opa en oma hadden 10 kinderen lena henk jan- henderik greetje jannie jan appie wico lientje job. zei waren woon achtig in stadskanaal.mijn ouders hadden 2 kinderen ik klazien en albert pruim . heb zelf 2 kinderen adnan en aisha en mijn broer heeft ook 2 kinderen jan en judith .wij wonen in oude pekela. grt klaziena
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|