|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvi1222
|
Geplaatst op 19-02-2006, 21:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
HALLO MARY... MIJN GROOTMOEDER HEETTE GERDIEN PRUIM EN WAS GEHUWD / GESCHEIDEN VAN BERTUS OUDESEL.
IK HEB HELAAS NOOIT 1 FAMILIE LID GEKEND..TOT ZO'N 6 JAAR GELEDEN IK IN CONTACT BEN GEKOMEN MET EEN OOM UIT DE OUDESEL_LEN TAK. HELAAS IS DE MAN KORT DAARNA GESTORVEN... EN HEB WEL EEN PAAR FOTO'S GEKREGEN VAN GROOTMOEDER EN HAAR OUDERS(PRUIM pjes dus) HET ONTBREEKT MIJ OP KORTE TERMIJN OM HET EEN EN ANDER OP TE ZOEKEN... OP ZOLDER, WANT DAN WEET JIJ MET AL JE GEDANE ONDERZOEK OF WIJ MOGELIJK FAMILIE VAN ELKAAR ZOUDEN KUNNEN ZIJN. DE FAMILIE PRUIM WELKE MIJN FAMILIE OOK ZOU ZIJN KOMT OOK UIT GRONINGEN. MOGELIJK ZOU IK INFORMATIE VIA JOU KUNNEN KRIJGEN??
VRIENDELIJKE GROET SYLVI
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
lenavanwijk
|
Geplaatst op 08-03-2006, 11:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo mijn naamis lena gooitske pruim dochter van Romke Pruim en Geertje Luchtenberg .ben geboren in Onstwedde op 2-7-1948.mijn vader is in drenthe geboren als ik het goed heb ,hij had voor zover ik weet 2 broers 1 zus, albert getr met griet smid(t) en feike getr met appie en een zus goos getr met hendrik brands die hebben op oranjedorp gewoont en feike en appie in zwartemeer.en albert en griet op laats in stadskanaal en die hadden jongens en meisjes,hopen dat er iemand mij verder kan helpen want ik loop vast ,daar ik niet mijn opa en oma,s ken alleen als ik het goed heb heete mijn oma Lena pruin die geb is in sleen en op 74 jarige leeftijd is overleden .alvast bedankt ps.ik woon in zutphen
Dit bericht is gewijzigd op 09-11 18:21.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greetje68
|
Geplaatst op 08-07-2006, 19:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo. Ik ben Greetje Pruim, ben 38 jaar. Ik woon in delfzijl. Mijn vader, Jan Pruim, woont hier ook. Mijn zusje woont in Spijkenisse. Wij zijn de enigste in Delfzijl. Mijn vader heeft een broer, Hans en die woont nu in Groningen. Zijn zus in Uithuizermeeden. Daar zijn ze ook alle 3 geboren. Er schijnt ook wat in Holwierde te wonen. Ook weet ik dat er een kapster in Loppersum woont. Klaas Pruim, van discotheek Pruim in Zevenhuizen in groningen? of is het al Drenthe?, is wel familie van mij. Hij is mijn achterneef. Zijn vader en mijn vader zijn dus neven. Ik zag deze pagina perongeluk. Wil zelf ook graag een stamboom maken, maar weet niet hoe. Groetjes van greetje.
Dit bericht is gewijzigd op 08-07 19:38.
|
|
|
|
|
|
|
oemee
|
Geplaatst op 08-07-2006, 21:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik heb een stamboom gemaakt van mij tak van de familie Pruim. Ik ben natuurlijk ook andere takken tegengekomen maar heb deze niet verder onderzocht maar de gegevens zijn op Internet te vinden. Ik kan dus geen concrete gegevens over de stambomen van ander takken uit de Pruim familie geven. Maar de kans is groot dat mijn stamboom ergens die van u raakt.
De familie Pruim is redelijk groot maar komt voornamelijk in het noorden van Nederland voor. De geschiedenis van mijn tak begint in Lippenhuizen (Friesland 1648) en omgeving waarna de familie Pruim verhuisd naar Zevenhuizen (+-1800) waar nu nog steeds een deel van de Pruim tak woont. Daarna verhuist een deel naar Marum (+-1850) en dan naar Emmen, Odoorn, Exloermond.
Deze verhuizingen volgen de afgravingen van het veen mijn familie zat voor zover na te gaan altijd in het veen (turfschippers,veenarbeiders,veenbazen). Mijn ouders zijn de eerste generatie die niet meer in het veen hebben gewerkt. Er wonen nog mensen met de familienaam Pruim her en der verspreid in Nederland. Daarnaast is er ook een behoorlijke tak naar Amerika verhuisd voornamelijk New York (17e eeuw) en later ook naar Chicago (19e eeuw).
Het samenstellen van een stamboom is met de komst van Internet een stuk toegankelijker geworden maar niet persé eenvoudiger. Veel familie leden hebben dezelfde naam Hotse, Romke, Jan, Thomas Pruim etc. etc. kom je vaak tegen. Als hun ouders ook genoemd worden maakt dit het zoeken makkelijker. Ook vernoemen is populair mijn stamboom begint met Thomas Pruim en om de generatie komt deze naam terug t/m mijzelf Robert Thomas Pruim.
Mijn advies zou zijn maak eerst met je familie een stamboom tot zover in het verleden als je kunt en ga dan op Internet zoeken er zijn vele bronnen. Het is wel een tijdrovende bezigheid. Als je de gevonden gegevens wilt controleren kun je altijd nog naar de des betreffende gemeenten gaan.
Veel succes met het onderzoeken van je eigen tak.
Robert Thomas Pruim http://www.rtp72.eu/genealogie/gen.html 9 juli 2006 Beijing
Dit bericht is gewijzigd op 09-07 08:42.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geke
|
Geplaatst op 12-07-2006, 13:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Heb even telefonisch contact gehad met mijn ouders.Dit heeft de volgende gegevens opgeleverd: Mijn opa:Jan Pruim had 6 broers en 1 zus.nml:Jelle ,Pieter, Job(Johannes),Engbert, Albert, Wicher en zijn zus heette Antje. Zijn vader heette ook Jan. Er moet een beperkte stamboom van mijn tak van de familie zijn. Mijn vader zoekt het op. Klaas Pruim is niet familie....tenminste niet in de eerste of tweede graad. Misschien komen we hiermee iets verder. groetjes Geke.
|
|
|
|
|
|
|
greetje68
|
Geplaatst op 12-07-2006, 14:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik mijn vader gevraagt en die kon mij helaas niet veel vertellen. Wel dat zijn vader Hilbrand heette, maar dat wist ik al. Zijn vader, mijn opa, had 2 broers. Jan en Geert. Mijn opa heeft zijn eigen vader nooit gekend. Mijn opa schijnt wel uit friesland te komen. Maar welke plaats weet ik niet. Nu blijkt dat mijn oom Hans (Johannes) een archief heeft. Die wil ik nog even bellen, maar die was nu niet thuis.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 15:03.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 20-08-2006, 10:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mary
In de Huwelijksakte van mijn grootouders Germ van Wijk en JantjeWitterig komt een zekere Fredrik Pruim voor als getuige. Deze huwelijk is in 1912 in Odoorn gesloten en voor zover ik heb kunnen nagaan woonde hij toen in de gemeente Odoorn. Misschien dat je in het Drents archief meer informatie vind. Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken. met vriendelijke groet; Harm Poelman.
Dit bericht is gewijzigd op 20-08 11:57.
|
|
|
|
|
|
|
Estherlinde
|
Geplaatst op 09-09-2006, 10:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik heet Esther Pruim. Ik ben die Esther Pruim waar 'Esther18' het over had. Alleen woon ik nu niet meer in Froombosch maar in Bierum (Groningen). Mijn Familie komt uit Drente en dan voornamelijk in de buurt van Emmercompascum. In Emmercompascum woont het grootste gedeelte, en dan voornamlijk mijn Oma. Mijn Opa van die kant heb ik niet meer en daar weet ik niet veel van af. Mijn vader heet Willem Pruim (of ook wel Wim) Ik weet niet of dit je wat helpt.
Groetjes Esther
Dit bericht is gewijzigd op 09-09 10:12.
|
|
|
|
|
|
|
lommeke
|
Geplaatst op 09-09-2006, 15:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-09-2006, 10:11 Estherlinde schreef:
Hallo, ik heet Esther Pruim. Ik ben die Esther Pruim waar 'Esther18' het over had. Alleen woon ik nu niet meer in Froombosch maar in Bierum (Groningen). Mijn Familie komt uit Drente en dan voornamelijk in de buurt van Emmercompascum. In Emmercompascum woont het grootste gedeelte, en dan voornamlijk mijn Oma. Mijn Opa van die kant heb ik niet meer en daar weet ik niet veel van af. Mijn vader heet Willem Pruim (of ook wel Wim) Ik weet niet of dit je wat helpt.
Groetjes Esther
|
Was Uw vader de oudste zoon? Als dat zo is,heet Uw opa Willem en kunt U gemakkelijker verder zoeken.
Dit bericht is gewijzigd op 09-09 15:54.
|
|
|
|
|
|
|
Estherlinde
|
Geplaatst op 11-09-2006, 17:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb mijn vader gevraagd en dit is een gedeelte van mijn stamboom
Mijn overgrootvader: Douwe Pruim - Fennegien Middeljans
Mijn Opa & Oma: Jans Pruim - Aaltje Clement
Mijn Opa's boers en zussen: - Frits (Winschoten) - Pieter - Thomas - Chris - Dientje - Tiny - Jantje
Mijn Vader en Moeder: Wim Pruim - Tinie Pragt
Mijn vaders broer en zussen: Fennie Janneke - Dirk Douwe - Fennie Anita - Henk Astrid
En dan komen ik en mijn broertje: Esther Pruim Abel Pruim
Hoop dat dit voor sommige mensen wat verheldering brengt.
Esther Pruim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pruimjanske
|
Geplaatst op 19-10-2006, 22:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-07-2006, 09:16 greetje68 schreef:
Hallo Robert Thomas. Bedankt voor de tip. Ik heb je stamboom bekeken. Helaas ging ie niet verder en dat vond ik wel jammer. Zit Klaas Pruim, van discotheek Pruim te Zevenhuizen, ook bij jouww in de familie? Dat is namelijk een achterneef van mij. Groetjes van Greetje
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 09:17.
|
Hallo geertje ik heb laatst gereageerd op jou bericht ,ik heb nagevraagd aan mijn tante ,ze had inderdaad een oom die Hilbrand hete.Ik weet alleen dat mijn opa een broer Jacob had en een zus Griet het zullen er meer geweest zijn maar dat zou ik na moeten vragen. groetjes Janske Pruim
|
|
|
|
|
|