|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
leidy
|
Geplaatst op 16-01-2006, 19:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In ieder geval bedankt voor de infomatie kan altijd van pas komen .
Had gehoopt dat er ook eens mensen zouden reageren die de naam BIGELAAR ,BIGLAAR of BICHLER tegen kwamen want mijn moeders eigen naam is Biglaar zonder wat er voor .Haar voorvader was van beroep schoenmaker en heette Johannes Lodewijk Bichler geboren in de Haag ,zijn vader was ook Johannes Lodewijk Bichler zijn beroep was Militair. Kan verder geen broer ,zussen of andere naaste verwanten vinden .Wel hun vrouwen die waren Wilhelmina Jacobs Bos en Harmina Stronk ,ik praat dan over de huwelijksakte uit 1813 uit Zwartsluis
Groet Leidy
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Charles
|
Geplaatst op 16-01-2006, 20:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Leidy,
Ondergetekende is o.a. publicist voor de ver. Oud-Monnickendam. In de jaarboekjes van 2004 en 2005 staat een verhaal over de weesvaders en moeders van het weeshuis te M'dam vanaf ca. 1650 tot 1950. In het boekje van 2005 heb ik een stuk geschreven over vader en moeder van den Biggelaar, te weten Hendrik van den Biggelaar, geboren 26.5 1847in Dordrecht en zijn vrouw Adriana Geertruida van Emmerik, geboren Dordrecht 30.12.1846. Ook in Dordrecht getrouwd. Komen die namen je bekend voor, reageer dan naar cae-groot@zonnet.nl
Groet, Charles
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vandenboom
|
Geplaatst op 26-01-2006, 11:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Leidy, Als ik het goed begrijp zoek je meer in de richting van Biggelaar (Bigelaar enz.) zonder van/van den. Naar mijn mening heeft het voorlopig weinig zin om door te zoeken in de richting van Van den Biggelaar. De aanleiding voor dit bericht is dat ik nog wat vond over Van den Biggelaar. Die gegevens stuur ik hierbij toch nog maar op.
H.A. van den Biggelaar (mnl), geboren te NB [?] op 14 05 1914; gestorven te NB op 20 03 1964; gehuwd met H.C. Olislagers. L.W. van den Biggelaar (vrl), geboren op 05 10 1906 te NB; gestorven te NB op 16 08 1988; gehuwd met C.M. van der Zandt. W. van den Biggelaar (mnl), geboren te NB op 30 07 1887; gestorven te Li [?] op 29 01 1964; gehuwd met J. Mijs. BRON: Geneanet
groeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vandenboom
|
Geplaatst op 21-03-2006, 22:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo leidy, ik kan het niet laten om je te berichten over een biggelaar.
Een maria van den biggelaar was gehuwd met gerardus claassen. zij hadden een dochter maria, geboren te erp op 18-11-1828. deze huwde te erp op 10-08-1868 met antonius van den boom (geen familie van mij). maria en antonius kregen vier kinderen. maria overleed te berlicum op 20-01-1901. berlicum en erp zijn plaatsen, die liggen ten zuid-oosten van den bosch. in erp wonen nog steeds van den biggelaars.
groeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flierbustier
|
Geplaatst op 02-04-2006, 23:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben Harry van Brussel en heb gegevens voor je
Johannes Biggelaar geboren 1784 te s'Gravenhage beroep schoenmaker en gehuwd met Willempje Bos en hadden een dochter
Hermina Biggelaar vab beroep dienstmeid Zij kreeg op 3-12-1838 een tweeling, waarvan de vader onbekend is gebleven.
1. Peter Biggelaar geb. 3-12 1838 te Zwartsluis, deze tak is naar Delft gegaan, nadere gegevens onbekend 2. Berend Biggelaar. geb. 3-12-1838 te Zwartsluis Overleden in 1911 te Hasselt Deze tweeling is later geecht aan Jan van Brussel, waarmee ze later getrouwd is.
Berend Biggelaar is omstreeks 1864 getrouwd met Hendrikje Maggree, geboren in 1847 en overleden te Hasselt in 1-2-1922. Uit dit huwelijk zijn 10 kinderen geboren, waaronder mijn overgrootvader.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biggelaar
|
Geplaatst op 16-12-2007, 23:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn naam is Jan van den Biggelaar. Mijn familie komt oorspronkelijk uit Vught en inmiddels zijn we vertakt naar Oost Brabant (Uden, Mill). Sinds vijf jaar woon ikzelf in Wietmarschen aan de Duitse kant van Twenthe/Overijssel. Ook heb ik een stamboom ontvangen van heel verrre voorouders. Ben 60 jaar, heb drie kinderen waarvan 2 zonen, dus de naam van den Biggelaar zal blijven. Voor verdere informatie ben ik altijd beschikbaar. Mijn vader is reeds in 1967 overleden en met zijn familie heb ik weinig kontakt meer. Wel heb ik al de adressen nog. Amersfoort, Den Bosch, Roosendaal, Rucphen, Uden, Capelle a.d. Ijssel en Overpelt (B). Ook op Hyves is een site met alleen maar van den Biggelaars. Dus informatie genoeg. Mail me maar: jvandenbiggelaar@googlemail.com
|
|
|
|
|
|
|
|