tjerkje Geplaatst op 22-03-2005, 10:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ben op zoek naar gegevens over de familie van mijn meisjesnaam, van der leij.
Vooral woonachtig ook in St Jacobiparochie, gemeente het Bildt, en anders vroeger ook mogelijk Minnertsga, toen nog gem Barradeel.
Via een gevonden trouwboekje bij inmiddels pas overleden oom Tewes van ons ben ik al terug in de gegevens van een huwelijk tussen Dirk van der leij en hij was een zoon van Freerk van der leij en Janke de Groot. Hij trouwde op 28 april 1892 met Pietje Postma, dat was een dochter van Harmen Postma en Geertje Noordhoek.  Deze Dirk van der leij is geboren in St Jacobiparochie en Pietje Postma te St Annaparochie. Uit dit huwelijk werden geboren een Freerk, vroeg overleden, een Freerk geboren 6-10-1894 en overleden op 6 augustus 1971 te St jacobiparochie, dit was dus onze opa.
Ook werd er een Harmen geboren op 7 dec 1896 en die overleed op 9 maart 1917. Deze Harmen is overleden in Oisterwijk te NoordBrabant, wie heeft hier meer informatie over?
En ook geboren werd uit dit huwelijk dus Sjoerd op 31 okt 1902 en die zijn overlijden is nooit ingevuld.

De zoon Freerk uit dit huwelijk van Dirk van der leij en Pietje Postma trouwde op 13 mei 1920 met Aaltje Van Dalen geboren te Schellingkhout zij was dus een dochter van Tewes van Dalen en Dorothea van der leij. Ze gingen dus wonen in St Jacobiparochie waar onze opa Freerk al woonde, en uit dit huwelijk zijn dus geboren onze vader Dirk op 14 Juni 1921 en onze inmiddels overleden oom Tewes geboren op 23 mei 1923.

Wie oh wie heeft er meer informatie voor mij over deze familie????????? van der leij????????

heel erg bedankt alvast! Namens Tjerkje van der leij

meld dit bericht aan een moderator