|
richardberger
|
Geplaatst op 10-02-2005, 15:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
L.s.,
Al enige tijd bezig met stamboomonderzoek (m.n. Zuid Limburg). (provisorische webpagina: http://www.famberger.nl) Nu komt uit onderzoek naar voren dat mijn voorvader afkomstig is uit het plaatsje Sprimont/Esneux (Belgie, Provincie Luik).
De naam: Tossanus Joseph Berge (of Bergé Vermoedelijke geboortedatum: 13-11-1713 Ouders: Josephi Berge en Annae Stassar(t)
Ik zoek feitelijk de aantekening van geboorte (of doop) van Tossanus. Moet ik daarvoor naar Esneux/Sprimont of moet ik naar een of andere archiefinstelling ergens in Belgie (en zo ja, waar?).
M.v.g.
Richard Berger.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
neledemoor
|
Geplaatst op 15-12-2006, 20:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo voor de periode waarvan jij spreekt zou dit geen probleem mogen zijn . Zal je of in een rijksarchief terecht kunnen of in de parochie zelf waar je voorouders geboren zijn. Alle gegevens van voor 1796 zijn normaalgezien opgenomen in de rijksarchieven van Belgie (je zoekt wel best eerst uit in welk RA je moet zijn) sommige pastoors hebben echter hun gegevens nog in de pastorij liggen... Gegevens van na 1796 zijn te raadplegen in de talrijke gemeenstearchieven (tot ca 1900) na 1900 heb je een toestemming nodig van rechtbank van eerste aanleg (wet op persoonsgegevens)
Veel succes
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|