|
|
|
|
|
dvdschagt
|
Geplaatst op 13-12-2007, 06:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Linda en Willem (en andere geinteresseerden),
Ben nieuw op deze site, doch heb inmiddels aardig wat info m.b.t. de van der Schaften/ Schagten.
Deel dit gaarne met jullie.
Indien je wilt, stuur ik je een "invitation" vanuit "Myheritage.com", waar ik mijn stamboom op heb staan.
Woon inmiddels in Amerika, maar ben puur hollands. (ben in 2004 met een amerikaanse getrouwd en vorig jaar ge-emigreerd) . mijn stamreeks loopt naar: gijsbert(vader), dirk(opa), gijsbert(1863), albert(1828), gijsbert(1804), aalbert(1770), lammert(1736) en aalbert(1719).
hebben jullie interesse, laat me weten!. en hebben jullie neven informatie; graag!.
met vriendelijke groet,
Dick H. van der Schagt vanuit een momenteel relatief warm Clover, Virginia.
PS; Linda; ik denk dat we verwanten zijn...............
Dick
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
hobbytik
|
Geplaatst op 16-12-2007, 13:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Dick, Linda en Willem (en andere geinteresseerden),
Ben ook nieuw op deze site en ben op zoek naar de geschiedenis van de familie van der Schagt. Mijn vader is Piet van der Schagt, geboren op 29 juli 1923 te Hilversum en ondertussen dus 84 jaar oud. Mijn naam is Arthur Pieter van der Schagt, geboren 26 januari 1947 te Amsterdam.
Ook ik wil alle info die ik en mij vader bezitten met jullie delen Gaarne ontvang ik een invitation om bij Myheritage.com de stamboom te mogen bekijken.
Met vriendelijke groeten, Ad van der Schagt
|
|
|
|
|
|
|
dickvds
|
Geplaatst op 18-12-2007, 07:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sorry dat ik zo laat ben luitjes,
Doch ik kon niet meer inloggen op mijn "oude" gebruiksnaam -dvdschagt- en wachtwoord; ook niet toen ik een nieuw wachtwoord aan vroeg (nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Wat nu te doen naar Stamboom.nl!!)
Dus heb maar een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aangevraagd; Zien hoe dit werkt...........................
Mijn gebruikerrsnaam is nu dus dickvds (= dus dvdschagt)
Ben blij met jullie respons op mijn van der Schaft / Schagt reactie op die van Willem en Linda;
Ik stuur graag een "invitation" vanuit "myheritage.com" naar ieder van jullie om info te delen; je kan je e-mail adres op dit forum zetten (ik weet, niet iedereen wil dat) of prive sturen naar : dvdschagt@yahoo.com of naar dickvds@dishmail.net.
Ben vandaag - 17 dec - denk geplaagd met een aankomenende griep aanval, dus heb veel achter de computer gezeten en veel.............heel veel meer info ingewonnen, met name via genlias.nl en de diverse lokale archieven.
Voor jullie info; ik neem GEEN info over van particulieren - kwartierstaten zonder bron vermelding (Heb al te veel fouten en aannames gezien); ALLEEN indien het de BRON aan geeft. Derhalve is de informatie op mijn "Site" allemaal officiëel. Ik vermeld (nog) geen bron, doch je mag aannnemen, dat alles vanuit officiele instanties komt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dickvds
|
Geplaatst op 21-12-2007, 07:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-12-2007, 22:15 ginke329 schreef:
Hallo ad
ik las je berichtje op stamboom.nu en het zou best wel kunnen dat wij familie zijn ik hoop snel iets te horen
groetjes linda van Ginkel achterkleindochter van stijntje van der schagt zij is getrouwd met dolf van ginkel haar vader heet george van der Schagt misschien dat uw vader hun nog wel kent
lindavanginkel@planet.nl
|
Linda,
Ik heb inmiddels gezien, dat je "Myheritage.com's" website bezocht hebt. Ik hoop, dat je daar al vast wat info voor jezelf hebt kunnen vergaren.
Ik ben constant bezig -in mijn vrije tijd- dit uit te breiden.
Uit mijn hoofd te zeggen is ene George overleden tijdens de tweede wereld oorlog.
Schroom niet me te e-mailen met vragen!
Heb nog heel veel info, dat ik op de website ga vermelden, maar wil het eerst zeker weten eer ik het vermeld. (Ben reeds volop bezig met Bron officiele vermelding).
Andere geinteresseerden , graag e-mail me prive naar dvdschagt@yahoo.com of naar mijn amerikaanse e-mail adres dickvds@dishmail.net indien je je e-mail adres niet publiek wilt maken. Dit is uiteraard alleen bestemd voor de serieus geinteresseerden....Spam meld ik direct aan.
Ik hoor / zie jullie e-mail graag tegemoet.
Dick van der Schagt Clover, Virginia, Amerika Geboren Hilversum, Noord Holland.
|
|
|
|
|
|
|
dickvds
|
Geplaatst op 21-12-2007, 07:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-12-2007, 13:19 hobbytik schreef:
Beste Dick, Linda en Willem (en andere geinteresseerden),
Ben ook nieuw op deze site en ben op zoek naar de geschiedenis van de familie van der Schagt. Mijn vader is Piet van der Schagt, geboren op 29 juli 1923 te Hilversum en ondertussen dus 84 jaar oud. Mijn naam is Arthur Pieter van der Schagt, geboren 26 januari 1947 te Amsterdam.
Ook ik wil alle info die ik en mij vader bezitten met jullie delen Gaarne ontvang ik een invitation om bij Myheritage.com de stamboom te mogen bekijken.
Met vriendelijke groeten, Ad van der Schagt
|
Ad,
Heb je vraag gezien,
Om je echter een uitnodiging te sturen moet ik je e-mail adres hebben om dat via "Myheritage.com" naar je te sturen.
Dus stuur me een aparte (prive) e-mail naar dvdschagt@yahoo.com of naar dickvds@dishmail.net en je krijgt zo snel mogelijk een uitnodiging (invitation) van me via "Myheritage.com" Zal in het engels zijn, dus gaarne zie het niet als Spam!.
vr.gr. Dick van der Schagt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hobbytik
|
Geplaatst op 21-12-2007, 19:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Dick, Voor de volledigheid even wat meer info. Mijn grootvader heette Willem van der Schagt. Hij is overleden op 4 april 1982. Hij is 82 jaar geworden. Hij woonde tot zijn dood in Hilversum in de Hendrik Smitstraat 78. Mijn opa had 4 zonen, te weten Jan, Joop, Wil en Piet (mijn vader). Mijn oma was Ida Maria Wilhelmina van der Schagt-Derckx. Zij is op 17 januari 1959 op 58 jarige leeftijd te Hilversum overleden. Als je er prijs opstelt heb ik de overlijdingskaarten (in jpeg) voor je.
Voor alle "van der Schagten': bijzonder prettige kerstdagen en een heel gezond, voorspoedig 2008 toegewenst!
Met vriendelijke groeten. Ad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cvdschagt
|
Geplaatst op 18-09-2008, 15:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Ad Ik ben de jongste dochter van Wil van der Schagt en dus een volle nicht van jouw Mijn vader (Willem)was de jongste zoon van Willem van der Schagt. Ik zie mijn opa nog zo voor me al was ik ong. 12 toen hij overleed. Wist je trouwens dat hij ook ooit heeft meegespeeld in peppie en kokkie? Hij werkte toen bij de veiling en het is ooit nog herhaald op de tv. Jouw ouders herrinner ik me ook nog wel want toen mijn moeder nog leefde en zij op de markt werkte liepen jouw ouders daar ook weleens rond Ik hoop gauw wat te horen.
groetjes Claudia
|
|
|
|
|
|
|
ginke329
|
Geplaatst op 21-09-2008, 17:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo claudia
ik zag je berichtje hier staan mijn overgroot oma was ook een van der schagt stijntje van der schagt zei trouwden met adolf van ginkel haar vader hete george van der schagt en trouwde met amalia van kooij en volgens mij ben jij ook familie van mij
ik hoop snel iets te horen en kunnen we verder informatie uit wisselen
groetjes linda van ginkel
Dit bericht is gewijzigd op 21-09 17:06.
|
|
|
|
|
|
|
hobbytik
|
Geplaatst op 21-09-2008, 19:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Claudia, Dat was me een enorme verassing om iets van mijn jongste nichtje te horen. Hoe oud ben je nu ondertussen? Dat moet toch ook wel rond de 38 zijn. Ja, ik kan me drukke situatie bij jullie thuis (was het niet Hoge Laarderweg, of zoiets?) nog wel herinneren. Je hebt zoveel broers en zussen! Ik weet nog Marian en Rudy, maar dan houdt het op. En dan natuurlijk jouw pa en ma, voor mij ome Wil en tante Ger. Ik weet nog dat ze bij jouw pa, die keeper was, al z'n tanden uit z'n monden hadden geschopt. Ik weet ook nog dat hij bronzen figuren, meestal beestjes, goot in zand en die verkocht. Ja, wij waren vroeger veel bij jullie. In de zomer fietsten we van De Fransche Kamp naar Hilversum en gingen buurten bij opa. Of op de markt , of op de veiling. Kijken naar de paarden en de konijnen. Nog steeds zit die man in mijn hoofd. Het is zo'n prachtige man. Een opa om respect voor te hebben. En dan naar jullie huis. Daar was je altijd welkom, een soort "zoete inval". Een mannetje meer of minder viel daar niet op.
Van mijn vader weet ik dat jouw beide ouders zijn overleden. Mijn pa is nog redelijk gezond met z'n 85 jaar. Hij woont in Hansweer, Zeeland.
Hoe is het jou verder vergaan? Waar woon je nu en hoe is jouw gezinssituatie? Ik woon in Emmen (Drenthe) en ben al bijna 11 jaar met pensioen. Nog steeds gelukkig getrouwd. We zijn opa en oma van 2 prachtige kleindochters van onze dochter. die is ondertussen ook al weer 33 jaar.
Waar blijft de tijd? Ik vond het prachtig dat je mij een oproep stuurde en kon niet anders dan je iets terug te sturen. Groeten en ik hoop snel weer iets te horen. Je neef, Ad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cvdschagt
|
Geplaatst op 30-09-2008, 16:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo neef Ad Sorry dat ik zo laat reageer maar was erg druk de laatste weken.Ben ook getrouwd en moeder van 3 dochters waarvan de oudste Rowena(20) 2 weken terug het huis uitgegaan is .Dat was dus een verhuizing en meteen de zolder opknappen voor mijn andere dochter van 18 Kendall. dan heb ik nog een dochter Ashley en die is 9. Ik woon in Huizen en heb het hier erg naar mijn zin.Ik las ook dat jouw vader uit Zeeland komt,volgens mij heb ik me vergist met mijn woorden over de markt en was dat Joop.Had jouw vader paarden? ik weet nog dat we van de Bakkerstraat naar de Pauwenstraat verhuisd waren en dat er een hele vriendelijke oom met 2 hele grote paarden bij ons op visite kwam.Die oom liet ze lopen in onze straat en ik mocht erop zitten zonder zadel dat was wel eng want opa had mij als klein meisje ook zonder zadel op zijn paard laten zitten ,die stonden bij crailo toen.Hij gaf een harde klap op dat paard zijn kont en daar ging ik,ik weet nog dat ik er zo afgegooid werd de bosjes in en dat mijn ouders en opa niet meer bij kwamen van het lachen haha.Ben wel tot nu toe een beetje bang voor paarden.Maar ik denk nu dus dat dat jouw vader was wil je hem de groeten doen? Groetjes Claudia(42) lol
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dickvds
|
Geplaatst op 23-07-2009, 22:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-12-2007, 19:31 hobbytik schreef:
Hallo Dick, Voor de volledigheid even wat meer info. Mijn grootvader heette Willem van der Schagt. Hij is overleden op 4 april 1982. Hij is 82 jaar geworden. Hij woonde tot zijn dood in Hilversum in de Hendrik Smitstraat 78. Mijn opa had 4 zonen, te weten Jan, Joop, Wil en Piet (mijn vader). Mijn oma was Ida Maria Wilhelmina van der Schagt-Derckx. Zij is op 17 januari 1959 op 58 jarige leeftijd te Hilversum overleden. Als je er prijs opstelt heb ik de overlijdingskaarten (in jpeg) voor je.
Voor alle "van der Schagten': bijzonder prettige kerstdagen en een heel gezond, voorspoedig 2008 toegewenst!
Met vriendelijke groeten. Ad
|
Ad, late reactie maar ben nogal druk geweest hier en geen tijd op fora te gaan. stel dan ook voor dat je me indien nog steeds geinteresseerd evt direct emailt naar dickvds@dishmail.net ; anderen zijn eveneens welkom dit te doen.
de willem v d schagt die ik in mijn gevenens heb bijv. is geboren 3 jul 1899 te amersfoort. vader pieter , moeder jannetje meerding. verder heb geen info over hem. zou dit hem kunnen zijn? t zou aansluiten bij je opgave dat hij 82 jaar geworden is. dit zou in mijn gegevens 'een missing link' oplossen.
laat me weten svp.
tevens heb ik mijn stamboom gegevens van my heritage gehaald; ze vragen nu reeds een bedrage als je meer dan 300 personen gelist hebt. indien nog steeds geinteresseerd stuur ik je graag mijn Gencircles website toegang door via prive email.
heb van je te horen/lezen. nogmaals, sorry voor de late reactie -overigens aan iedereen op dit forum)
VGR Dick van der Schagt Clover, VA, USA.
|
|
|
|
|
|
|
bergsmit
|
Geplaatst op 04-01-2010, 10:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dit bericht van mijn collega genealoog wil ik jullie van harte aanbevelen:
Stamboom Van der Schagt in de maakgisteren, 15:49 Het zal ongeveer 15 jaar geleden zijn dat ik een begin heb gemaakt met de stamboom van de familie Van der Schagt. Mijn moeder was Jannetje (roepnaam Jenny) van der Schagt (1914-2007), dochter van Jacobus van de Schagt (1893-1939) en Johanna Maria van Bruggen (1891-1978), kleindochter van Pieter van der Schagt (1865-1928) en Jannetje Meerding (1869-1944). In de tijd dat ik met de stamboom bezig was heb ik met vele familieleden met de naam Van der Schagt veelal schriftelijk contact gehad. Ik heb toen van velen gegevens ontvangen. Het was de bedoeling er een stamboomboekje van te maken; dat is er helaas tot nu toe nooit van gekomen.
Het boekje is nu echter in de maak en bevat de stamboom (ook wel genealogie genoemd) van de familie Van der Schagt/Van der Schaft. Velen met de naam Van der Schaft zijn immers familie. Deze tak van de stamboom is echter niet volledig uitgewerkt; er is ook geen contact geweest met familieleden die de naam Van der Schaft dragen. Inclusief een alfabetische index zal het boekje (A4-formaat) in elk geval meer dan 50 pagina's beslaan.
In de tijd dat het onderzoek stil heeft gelegen is er natuurlijk veel gebeurd. Er zullen familieleden zijn overleden en geboren, getrouwd en gescheiden, kortom er zijn de nodige mutaties geweest. Daarom zoek ik nu contact met allen die de naam Van der Schagt dragen, met het doel de stamboom zo actueel mogelijk te maken. Ik verzoek alle Van der Schagten die deze blog lezen contact met mij op te nemen. Een e-mailtje (adres hieronder) met de tekst: 'kom maar op met je vragen' of iets dergelijks, maar wel met vermelding van je volledige voornaam (voornamen) en geboortedatum, is in eerste instantie voldoende.
Omdat lang niet alle Van der Schagten op Hyves staan is mijn tweede verzoek aan allen die dit lezen om ouders, broers, zusters, kinderen te wijzen op deze blog. Velen zullen ongetwijfeld belangstelling hebben.
Doe dus mee om van het stamboomboekje een succes te maken en bombardeer mij met zo veel mogelijk reacties op deze blog. Direct e-mailen mag natuurlijk ook: j.van.kuler@hetnet.nl.
Alvast hartelijk dank voor je medewerking. Iedereen krijgt direct antwoord.
Hartelijke groet uit Purmerend, Jaap van Kuler http://vankuler.hyves.nl/blog/ Email j.van.kuler@hetnet.nl Website: http://www.vankuler-genealogie.nl
N.B. Allen met de naam Van der Schagt die op Hyves staan krijgen een mailtje om hen op deze blog te wijzen.
Dit bericht is gewijzigd op 04-01 10:32.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|