schafraad Geplaatst op 26-12-2004, 13:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben op zoek naar alle mogelijke informatie over de familie schafraad. De naam wordt ook wel geschreven als Schaf(f)rath, Schafferoth, Schafferaat en nog enkele varianten. Het gaat mij met name over de periode 1750 - 1810 toen de familie in Harlingen en Leeuwarden woonde.

meld dit bericht aan een moderator

Wilma1347 Geplaatst op 19-08-2008, 00:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hello,
There is an Anna Maria Eva Schafraad born 5 May 1775 - 24 Oct 1815, Leeuwarden, Friesland married to Johannes van Lingen in my stamboom.   Groeten...Wilma

marmara Geplaatst op 20-08-2008, 11:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Kijk eens op http://www.varkevisser.org/links/bsfries.html
Als je intypt Schaf* vind je een heleboel in zowel Leeuwarden als Harlingen.

Gr.
Marianne

Hovenier Geplaatst op 13-02-2009, 20:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,
Sinds enige tijd ben ook ik begonnen met het uitpluizen van mijn afkomst. Mijn naam is Gerardus Hovenier en mijn familie komt oorspronkelijk uit Friesland.
De persoon die in 1811 de naam van "Hovenier" aannam was ene Anne Martens uit Harlingen. Deze Anne Martens was gehuwd met Anna van Lingen, waarvan alleen de sterfadtum  18 06 1808 (Harlingen) bekend is. Ook ben ik nog niet achter de huwelijksdatum van die twee kunnen komen.
Echter, bij mijn naspeuringen stootte ik op een zekere Johannes van Lingen, die op 2 02 1794 huwde met Marijke Schafraad te Leeuwarden. Ik vond een aanrtekening dat ene Anna van Lingen doopheffer was van Anna, dochter van Josef Schafraad en Catharina Kimmeren.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt, en durf nauwelijks te hopen dat aan uw kant iets over Anna van Lingen (waar komt ze vandaan bijvoorbeeld) bekend is, Als dat zo is dan hoor ik dat bijzonder graag.

vriendelijke groet,
G.H. Hovenier,
g.hovenier@home.nl

H.elsinga Geplaatst op 15-02-2009, 22:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag speurders,

Michael Coenraad Schafraad, geboren 16 mei 1724 Niedermeilingen; overleden of begraven 23 juli 1792 Harlingen; zoon van Ledvig Schafraad (geb. ± 1695) en Anna Elisabeth Kuntz. Dit is te vinden op Geneanet. Niedermeilingen ligt bij Heidenrod.
http://www.Heidenrod.de/

Joost Mattheus, van Leeuwarden OO 29-04-1713 Lw, voor het Gerecht met Marij Muselaar, van Leeuwarden; X 14-05-1713 Galileërkerk Lw (zij heet dan Moeselaar);
Joost van Lingen begraven 7 juni 1759 Galileërkerk Lw.
Joost Mattheus van Lingen is geboren ± 1690 Oosterlittens.
Dit is te vinden op Geneanet en Tresoar.

Groeten,
Henk