elfensprok Geplaatst op 19-07-2007, 12:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goedemiddag,tijdens het rondsurfen stuitte ik op mijn familienaam Morsink
niet realiserend dat er zoveel zijn. Hier in N-Holland leven er beduidend minder.
Mijn vader heete Marten Morsink *20-09-1934 / 03-02-1989 en was een zoon van
Gerard(us?)Morsink en getrouwd met Sietske Goudemond had div.broers en half broers waar er een Klaas Morsink was. Een groot deel van hun leven hebben ze gewoond in Meppel, maar ook een periode in Heemstede meen ik. Is er over deze tak van de Morsinks ook iets bekend?
Ik zelf ben van 14-11-1968 en heb een zuster Annette van 11-03-1960
Ben nieuwsgierig, met vriendelijke groet selma

meld dit bericht aan een moderator

jjmorsink Geplaatst op 22-07-2007, 13:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo paulus
myn moeder heet woudstra van haar meisjes naam
myn oma geerdink en myn opa was jans morsink
ik hoop dat je my kunt helpen groeten
jonnie morsink

paulusmorssink Geplaatst op 22-07-2007, 13:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Johnnie,

Jouw boom noem ik RK Enter (omdat er nog een boom is vanuit Enter maar die is niet katholiek).
Hij begint op de caterstede Morsink te Rectum; oudste bekende bewoner is Johan Op De Mors, geboren ca. 1540. Tussen hem en jou zitten 12 generaties, die heb ik alle in kaart gebracht inclusief zijtakken.

paulusmorssink Geplaatst op 22-07-2007, 14:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja hoor Selma, jouw tak hoort bij de al eerder genoemde boom van de familie Morsink die eeuwenlang de herberg annex veerpontbedrijf bij Esche in Duitsland gerund heeft.
Mijn oudste gegeven over die boom stammen uit ca. 1650.
Een deel is geëmigreerd, een klein deel woont nog steeds in Duitsland, een paar zitten in een banketbakkersfamilie in Amsterdam, maar het overgrote deel is afkomstg van ene Lammert, een timmerman die veel te veel dronk en in 1908 in het armenhuis is overleden, maar wel bij twee vrouwen 17 kinderen heeft verwekt waarvan er zeven weer voor een enorm nageslacht hebben gezorgd, waarvan het overgrote deel nog steeds in Drenthe woont. Dit heb ik helemaal in kaart.

Als je mij een privé-bericht stuurt met je e-mail adres dan zal ik je een deel van de boom opsturen. Over jou en je zus ontbreken nog gegevens: zijn jullie getrouwd of samenwonend, zo ja met wie? (Kinderen neem ik helaas niet meer op, tenzij ze de naam Morsink dragen...).
Geef dan ook je eigen adres-gegevens en die van je zus, dan neem ik jullie met een eigen code op in mijn adressenbestand.

Code van je moeder: 509.

Willem-morssink Geplaatst op 15-09-2007, 15:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Halo Paules

Ik heb een document gevonden
heb er 20 jaar over gedaan.
De aanhouder wint  

Dit bericht is gewijzigd op 17-09 06:11.

paulusmorssink Geplaatst op 15-09-2007, 22:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Willem,
Kun je ons laten meegenieten? Als je de achternaam van je moeder noemt (dus haar meisjesnaam), dan kan ik even meekijken of je Opa bij mij ook bekend was...

Corryk Geplaatst op 21-09-2007, 22:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo, ik ben op zoek naar mijn voorgeslacht. Ik weet niet zo heel veel van mijn familie, omdat ik door de echtscheiding van mijn ouders uit de familie gescheiden ben.
Mijn moeder is Trijntje Anna Morsink geboren op 30 september 1930 of 31, maar ik weet niet in welke plaats.
Haar moeder is Antje de Waal geboren op 15 juni 1909 te Dussen en gestorven op 11 augustus 1969 te Boskoop
Over de vader van mijn moeder weet ik alleen dat zijn achternaam Morsink is.
De broers en zus van mijn moeder heten, te beginnen bij mijn moeder: Trijntje (Truus genoemd), Piet, Gerard, Annie, Roel.
Mijn wettige vader is Karel Johan Koenekoop geboren 13 maart 1922 te Alphen a/d Rijn en gestorven op 27 december 1980 te Boskoop.
Ik hoop dat je de tak van mijn familie kunt vinden, want ik zou graag de stamboom in mijn bezit krijgen.
Alvast heel veel dank, met vriendelijke groeten, CorryK

paulusmorssink Geplaatst op 21-09-2007, 22:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo CorryK, nou zeg maar hoever je terug wilt, tot 1650 is geen probleem.

Jouw opa heette Gerardus Lambertus Morsink.
Die naam Gerardus Lambertus schijnt in jullie tak weinig geluk te brengen...
Je opa is in Boskoop verongelukt, verdronken. Als ik me goed herinner zat hij samen met een collega in de laadruimte van een vrachtwagentje of bestelwagentje die in het water terecht is gekomen.
Zijn vader, jouw overgrootvader, heette óók Gerardus Lambertus, en ook hij is verongelukt, een auto-ongeluk ca. 1951. Hij is in Ruinen geboren als twaalfde uit een straatarm gezin van 16 kinderen (bij twee verschillende moeders), zijn vader Lammert was nogal een dronken nietsnut die uiteindelijk in het armenhuis eindigde. Toen je overgrootvader 15 jaar oud was is hij naar Zuidwolde gegaan en heeft aldaar in een plaggenhut gewoond. Hij kreeg 5 kinderen. De oudste, Hendrik, kreeg 12 kinderen waarvan een aantal levenloos werden geboren. De zevende heette Gerardus Lambertus... en ja hoor, ook die kwam om bij een ongeuk, nota bene toen hij onderweg was om zijn bruid op te halen om haar naar het altaar te brengen.
Ik heb die families tot op vandaag helemaal in kaart, ook dus alle andere Morsinks (en Morssinks, met de spelling werd losjes omgesprongen) uit dat gezin van 16 kinderen; met elkaar zijn het meer dan honderd familieleden van je die bijna allemaal nog in Drenthe wonen. Ander takken zitten in Duitsland, Amsterdam en Amerika.

Stuur maar een bericht naar mijn e-mail adres: stamboom <apestaartje> morssink <punt> nl , dan zal ik je als antwoord een stuk van je boom sturen. (Ik schrijf dat zo ingewikkeld omdat je nooit je precieze e-mail adres op een forum moet achterlaten, tenzij je graag veel spam wilt.)
In die tekening zie je ook met welke andere Morsinks ik nog contact heb, die kunnen je vast nog wel meer over je familie vertellen. Wat ik hierboveen vermeldde doe ik zo uit mijn geheugen, het kan zijn dat er in mijn aantekeningen nog wel meer staat.

Willem-morssink Geplaatst op 22-09-2007, 16:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo

Haar meisjesachternaam is gewoon Morssink
ze is nooit getrouwd geweest.
Volgens de documenten die ik heb was ze een ongetrouwde dienstmaagd.

paulusmorssink Geplaatst op 22-09-2007, 18:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Willem, ik heb toch echt een achternaam nodig van een aangetrouwde vrouw, bijvoorbeeld van je moeders moeder, of anders een adres waar jij of zij woont, dan kan ik je ook wel terugvinden.
Misschien is het handig als je dat stuurt via "stuur privé bericht" , als je niet wil dat iedereen dat adres leest.

Willem-morssink Geplaatst op 27-09-2007, 11:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Paules
Oma Wida was nooit getrouwd,haar ouders zijn Albert Morsing geb-01-1867 te Hardenberg en Johanna Wilhelmina Gosing geb 08-01-1873.
De ouders van Albert zijn :vader Lambert Morsing geb 03-12-1832 en de moeder was Regina Aleida Boddendijk geb 25-07-1839. De moeder van Lambert is Lutte Morsink geb 22-02-1802 .Wie de vader is weet ik niet(jij misschien)De Ouders van Lutte .
De vader is Lambert Morsing geb 05-07-1767 en de moeder was Berntin Ramaker geb  02-05-1769. De ouders van Lambert zijn :vader Lambert Morsing geb 25-01-1733 en de moeder Fenne Otter geb ??-??-1737. De vader van Lambert was Geert Morssing geb 20-08-1690 en de moeder was Lubbe Schulte geb ??-??-1697. De vader van Geert was :Geerd Morsing geb ca 1655 Overleden op 17-04-1723.De moeder was Telle Bangen geb ca 1665 overleden op 01-07-1738. Zij zijn getrouwd op 15-06 1686.De vader van Geerd was Lambert Morsing geb ca 1625 overleden ?? bij de moeder staat frau Morsing geb ?? overleden 29-08-1684.
Paules als jij nog aanvullingen weet of als je nog verder terug kunt laat het ff weten.      

paulusmorssink Geplaatst op 27-09-2007, 11:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Okee, Willem, zoveel informatie was ook weer niet nodig hoor, bij de naam Wida wist ik al genoeg.
Alle gegevens die je opsomt over de generaties die daaraan  voorafgaan zijn van mij afkomstig, dus dat hoef ik niet opnieuw na te lopen.

Dit is dus die beroemde Wida Morssink waarvan jouw hele familie zich al heel lang afvraagt wie toch die geheimzinnige man was die bij haar 4 kinderen heeft verwekt.
Zelf ben ik ook nooit verder gekomen dan het gemeentehuis te Neuenhaus waar in de akten alleen vermeld staat "vader onbekend".
In jouw familie gaan hardnekkige (en misschien op waarheid berustende) geruchten rond dat personen van koninklijke of adelijke bloede hier debet aan waren, die op bezoek waren op het kasteel van het graafschap Bentheim.

Dus. Nu heb jij eindelijk een document gevonden dat meer licht op het geheim werpt?
En? Wat ben je nu wijzer?

Corryk Geplaatst op 15-10-2007, 11:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,
Dank zij jou heb ik mijn oom en nichtjes in België teruggevonden, waarvoor dank!
Mijn tante zit níet in een harekrishnagebeuren , dus misschien wil je dat even verwijderen uit de stamboom .
Waar stamboomonderzoek al niet goed voor is!
Wat mijn familie me weigerde te vertellen, is zomaar te vinden op internet oeps!
Een hele lieve groet van een zeer blije Morsink-nakomeling

paulusmorssink Geplaatst op 16-10-2007, 04:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Okee, CorryK, correctie aangebracht. Ik ben voor mijn informatie ook maar afhankelijk van wat de naaste familie inbrengt, maar kennelijk is ook dat niet altijd juist.

Leuk dat ik je heb kunnen helpen. Je bent niet de eerste hoor, ik heb al wel meer verloren familieleden samengebracht, veel vergeten neven en nichten, en ook al eens een broer en zus die elkaar in geen 30 jaar meer hadden gezien...

paulusmorssink Geplaatst op 28-10-2007, 11:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sorry A. Haagsma, daar heb ik geen zicht op. Maar met een beetje Googelen op Arbol Genealogica en Brasilia moet je toch een eind komen, dacht ik. Alleen dan in het Portugees....

a22101947 Geplaatst op 28-10-2007, 20:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt, vr gr Arie Haagsma.

Dit bericht is gewijzigd op 19-11 16:08.

rein_morsink Geplaatst op 31-10-2007, 13:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

*

Dit bericht is gewijzigd op 09-01 00:36.

paulusmorssink Geplaatst op 31-10-2007, 15:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Rein, jawel je zit in het systeem hoor, ik had voldoende aan de naam Geurts.
Ook jij bent een loot van de boom Eppenzolder bij Haaksbergen, beginnend rond 1500.
Stefanie is inderdaad een achternicht van jou, jullie hebben dezelfde overgrootvader Marinus Morsink, op 3.7.1914 getrouwd met Rotgerink.

Ik kan de tak vanaf je grootouders naar je opsturen, plus nog een paar voorvaderen; als je het geheel wilt hebben moet je met een vrachtwagen langskomen ...

Ik heb nog een vraag over de geboortedatum van je moeder en de precieze sterfdatum van Dina Geurts maar dat doen we verder wel per e-mail.

rein_morsink Geplaatst op 31-10-2007, 16:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

*

Dit bericht is gewijzigd op 09-01 00:36.

Stefanie Geplaatst op 31-10-2007, 17:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus en Rein,
Ik heb jullie berichtjes gelezen en zag mijn naam voorbij komen (tenminste als het inderdaad over mij gaat.... ). Nu vraag ik me af hoe jullie een verbinding met mij hebben kunnen maken. Ik stam namelijk af van Kornelis Mossink en Barbara Teunisse en mijn voorouder, Johanna Catharina Mossink, komt uit Scheveningen. Ik heb van Paulus een stuk stamboom gekregen van de Epe-Mentink-tak en kan nu de link niet leggen naar Haaksbergen... Ik ben benieuwd!
groetjes Stéfanie

Stefanie Geplaatst op 31-10-2007, 17:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus en Rein,
Ik was te snel! Zie dat er in op de eerste pagina nog een Stefanie actief is... Jammer voor mij!  
groetjes Stéfanie

judy Geplaatst op 04-11-2007, 11:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Halo Paulus
Je hebt het over 5 bomen in Twente,waarvan je het vermoeden hebt dat die bij elkaar horen.
De boom Losser en de Lutte heb ik al van je ontvangen.
Zou ik die andere drie ook van je mogen hebben..?
Groetjes Judy

paulusmorssink Geplaatst op 04-11-2007, 13:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat bedoel je Judith, op papier of electronisch? Dat is allebei behoorlijk veel werk, want het zijn geen kleine bomen. Wat is precies je bedoeling?
(Ik ben nu eerst even een paar dagen weg...)

morsink77 Geplaatst op 09-12-2007, 15:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hai, ik ben Angelique Morsink.
Ik woon in Hoorn (Noord Holland).
Mijn vader heet co morsink (nfj morsink) en mijn opa heette Joop morsink
beide uit hoogkarspel. Ben benieuwd of mijn tak van de familie ook voor komt
in uw stamboom. Graag zo ik daar een bericht van krijgen.

Groetjes Angelique
liekmorsink apestaartje hotmail punt com

paulusmorssink Geplaatst op 09-12-2007, 20:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Angelique,
jouw boom noem ik West Friesland.  Hij begint (voorlopig, want ik hoop hem binnenkort aan andere bomen te kunnen koppelen die verder teruggaan)  met een Gerrit Jan Morsink die op 6.5.1787 met Jannetje Schut trouwt te Denekamp.
Anders dan bijna alle andere Morsinks die in die streek blijven plakken, vertrekt zijn zoon Gerrit, bakker van beroep, naar Beverwijk. Bijna al zijn nazaten, waaronder jij, blijven vanaf dat moment in Noord Holland hangen.
Ik zal je per e-mail eerst een tekening toesturen van de boom vanaf je overgrootvader Johannes (getrouwd 14.5.1922 te Hoogkarspel met Catharina Overman), van beroep wethouder, veilingvoorzitter, musicus, auteur.... interessante man!

Zie maar of je daar nog correcties of aanvullingen op hebt. Ik heb bijvoorbeeld van jou, je zus en je broers geen gegevens of jullie inmiddels getrouwd zijn.
Als je dan nog meer interesse hebt gaan we verder terug in de tijd.

1 2 3 4 5 6 7