|
elfensprok
|
Geplaatst op 19-07-2007, 12:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Goedemiddag,tijdens het rondsurfen stuitte ik op mijn familienaam Morsink niet realiserend dat er zoveel zijn. Hier in N-Holland leven er beduidend minder. Mijn vader heete Marten Morsink *20-09-1934 / 03-02-1989 en was een zoon van Gerard(us?)Morsink en getrouwd met Sietske Goudemond had div.broers en half broers waar er een Klaas Morsink was. Een groot deel van hun leven hebben ze gewoond in Meppel, maar ook een periode in Heemstede meen ik. Is er over deze tak van de Morsinks ook iets bekend? Ik zelf ben van 14-11-1968 en heb een zuster Annette van 11-03-1960 Ben nieuwsgierig, met vriendelijke groet selma
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
paulusmorssink
|
Geplaatst op 22-07-2007, 14:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ja hoor Selma, jouw tak hoort bij de al eerder genoemde boom van de familie Morsink die eeuwenlang de herberg annex veerpontbedrijf bij Esche in Duitsland gerund heeft. Mijn oudste gegeven over die boom stammen uit ca. 1650. Een deel is geëmigreerd, een klein deel woont nog steeds in Duitsland, een paar zitten in een banketbakkersfamilie in Amsterdam, maar het overgrote deel is afkomstg van ene Lammert, een timmerman die veel te veel dronk en in 1908 in het armenhuis is overleden, maar wel bij twee vrouwen 17 kinderen heeft verwekt waarvan er zeven weer voor een enorm nageslacht hebben gezorgd, waarvan het overgrote deel nog steeds in Drenthe woont. Dit heb ik helemaal in kaart.
Als je mij een privé-bericht stuurt met je e-mail adres dan zal ik je een deel van de boom opsturen. Over jou en je zus ontbreken nog gegevens: zijn jullie getrouwd of samenwonend, zo ja met wie? (Kinderen neem ik helaas niet meer op, tenzij ze de naam Morsink dragen...). Geef dan ook je eigen adres-gegevens en die van je zus, dan neem ik jullie met een eigen code op in mijn adressenbestand.
Code van je moeder: 509.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Corryk
|
Geplaatst op 21-09-2007, 22:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik ben op zoek naar mijn voorgeslacht. Ik weet niet zo heel veel van mijn familie, omdat ik door de echtscheiding van mijn ouders uit de familie gescheiden ben. Mijn moeder is Trijntje Anna Morsink geboren op 30 september 1930 of 31, maar ik weet niet in welke plaats. Haar moeder is Antje de Waal geboren op 15 juni 1909 te Dussen en gestorven op 11 augustus 1969 te Boskoop Over de vader van mijn moeder weet ik alleen dat zijn achternaam Morsink is. De broers en zus van mijn moeder heten, te beginnen bij mijn moeder: Trijntje (Truus genoemd), Piet, Gerard, Annie, Roel. Mijn wettige vader is Karel Johan Koenekoop geboren 13 maart 1922 te Alphen a/d Rijn en gestorven op 27 december 1980 te Boskoop. Ik hoop dat je de tak van mijn familie kunt vinden, want ik zou graag de stamboom in mijn bezit krijgen. Alvast heel veel dank, met vriendelijke groeten, CorryK
|
|
|
|
|
|
|
paulusmorssink
|
Geplaatst op 21-09-2007, 22:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo CorryK, nou zeg maar hoever je terug wilt, tot 1650 is geen probleem.
Jouw opa heette Gerardus Lambertus Morsink. Die naam Gerardus Lambertus schijnt in jullie tak weinig geluk te brengen... Je opa is in Boskoop verongelukt, verdronken. Als ik me goed herinner zat hij samen met een collega in de laadruimte van een vrachtwagentje of bestelwagentje die in het water terecht is gekomen. Zijn vader, jouw overgrootvader, heette óók Gerardus Lambertus, en ook hij is verongelukt, een auto-ongeluk ca. 1951. Hij is in Ruinen geboren als twaalfde uit een straatarm gezin van 16 kinderen (bij twee verschillende moeders), zijn vader Lammert was nogal een dronken nietsnut die uiteindelijk in het armenhuis eindigde. Toen je overgrootvader 15 jaar oud was is hij naar Zuidwolde gegaan en heeft aldaar in een plaggenhut gewoond. Hij kreeg 5 kinderen. De oudste, Hendrik, kreeg 12 kinderen waarvan een aantal levenloos werden geboren. De zevende heette Gerardus Lambertus... en ja hoor, ook die kwam om bij een ongeuk, nota bene toen hij onderweg was om zijn bruid op te halen om haar naar het altaar te brengen. Ik heb die families tot op vandaag helemaal in kaart, ook dus alle andere Morsinks (en Morssinks, met de spelling werd losjes omgesprongen) uit dat gezin van 16 kinderen; met elkaar zijn het meer dan honderd familieleden van je die bijna allemaal nog in Drenthe wonen. Ander takken zitten in Duitsland, Amsterdam en Amerika.
Stuur maar een bericht naar mijn e-mail adres: stamboom <apestaartje> morssink <punt> nl , dan zal ik je als antwoord een stuk van je boom sturen. (Ik schrijf dat zo ingewikkeld omdat je nooit je precieze e-mail adres op een forum moet achterlaten, tenzij je graag veel spam wilt.) In die tekening zie je ook met welke andere Morsinks ik nog contact heb, die kunnen je vast nog wel meer over je familie vertellen. Wat ik hierboveen vermeldde doe ik zo uit mijn geheugen, het kan zijn dat er in mijn aantekeningen nog wel meer staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
paulusmorssink
|
Geplaatst op 27-09-2007, 11:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Okee, Willem, zoveel informatie was ook weer niet nodig hoor, bij de naam Wida wist ik al genoeg. Alle gegevens die je opsomt over de generaties die daaraan voorafgaan zijn van mij afkomstig, dus dat hoef ik niet opnieuw na te lopen.
Dit is dus die beroemde Wida Morssink waarvan jouw hele familie zich al heel lang afvraagt wie toch die geheimzinnige man was die bij haar 4 kinderen heeft verwekt. Zelf ben ik ook nooit verder gekomen dan het gemeentehuis te Neuenhaus waar in de akten alleen vermeld staat "vader onbekend". In jouw familie gaan hardnekkige (en misschien op waarheid berustende) geruchten rond dat personen van koninklijke of adelijke bloede hier debet aan waren, die op bezoek waren op het kasteel van het graafschap Bentheim.
Dus. Nu heb jij eindelijk een document gevonden dat meer licht op het geheim werpt? En? Wat ben je nu wijzer?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
paulusmorssink
|
Geplaatst op 31-10-2007, 15:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Rein, jawel je zit in het systeem hoor, ik had voldoende aan de naam Geurts. Ook jij bent een loot van de boom Eppenzolder bij Haaksbergen, beginnend rond 1500. Stefanie is inderdaad een achternicht van jou, jullie hebben dezelfde overgrootvader Marinus Morsink, op 3.7.1914 getrouwd met Rotgerink.
Ik kan de tak vanaf je grootouders naar je opsturen, plus nog een paar voorvaderen; als je het geheel wilt hebben moet je met een vrachtwagen langskomen ...
Ik heb nog een vraag over de geboortedatum van je moeder en de precieze sterfdatum van Dina Geurts maar dat doen we verder wel per e-mail.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stefanie
|
Geplaatst op 31-10-2007, 17:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Paulus en Rein, Ik heb jullie berichtjes gelezen en zag mijn naam voorbij komen (tenminste als het inderdaad over mij gaat.... ). Nu vraag ik me af hoe jullie een verbinding met mij hebben kunnen maken. Ik stam namelijk af van Kornelis Mossink en Barbara Teunisse en mijn voorouder, Johanna Catharina Mossink, komt uit Scheveningen. Ik heb van Paulus een stuk stamboom gekregen van de Epe-Mentink-tak en kan nu de link niet leggen naar Haaksbergen... Ik ben benieuwd! groetjes Stéfanie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
paulusmorssink
|
Geplaatst op 09-12-2007, 20:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Angelique, jouw boom noem ik West Friesland. Hij begint (voorlopig, want ik hoop hem binnenkort aan andere bomen te kunnen koppelen die verder teruggaan) met een Gerrit Jan Morsink die op 6.5.1787 met Jannetje Schut trouwt te Denekamp. Anders dan bijna alle andere Morsinks die in die streek blijven plakken, vertrekt zijn zoon Gerrit, bakker van beroep, naar Beverwijk. Bijna al zijn nazaten, waaronder jij, blijven vanaf dat moment in Noord Holland hangen. Ik zal je per e-mail eerst een tekening toesturen van de boom vanaf je overgrootvader Johannes (getrouwd 14.5.1922 te Hoogkarspel met Catharina Overman), van beroep wethouder, veilingvoorzitter, musicus, auteur.... interessante man!
Zie maar of je daar nog correcties of aanvullingen op hebt. Ik heb bijvoorbeeld van jou, je zus en je broers geen gegevens of jullie inmiddels getrouwd zijn. Als je dan nog meer interesse hebt gaan we verder terug in de tijd.
|
|
|
|
|
|