Albert-veldhuis Geplaatst op 28-02-2007, 16:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hieronder het huwelijk van Jan Jansen Mossink, bijgenaamd  Jan Jans in de Pollen.

Bron  Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie  Gelders Archief
Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 5008 Gemeente: Epe Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 26 Datum: 19-05-1827
Bruidegom   Jan Jans in de Pollen Leeftijd: 29 Geboorteplaats: (Epe)
Bruid   Henrica Steenbreker Leeftijd: 24 Geboorteplaats: (Elkom)
Vader bruidegom   Jannis Jans in de Pollen
Moeder bruidegom   Gerharda Cornelis Mentink
Vader bruid   Jan Steenbreker
Moeder bruid   Reinira Brugman
Nadere informatie  beroep bg.: boerenknecht; beroep bruid: dienstmeid; beroep vader bg.: wever; beroep moeder bg.: geen beroep vermeld; beroep vader bd.: wever; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld

Hieronder een familielid  Steenbreker

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6045 Gemeente: Brummen Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 15 Datum: 16-05-1823
Bruidegom   Joannes Havekes Leeftijd: 28 Geboorteplaats: Brummen
Bruid   Hendrina Steenbreker Leeftijd: 22 Geboorteplaats: Rheden
Vader bruidegom   Everhardus Havekes
Moeder bruidegom   Gerritje Derks
Vader bruid   Jan Steenbreker
Moeder bruid   Reinera Brugman
Nadere informatie  beroep bg.: kledermaker; beroep bruid: boere meid; beroep vader bg.: kledermaker; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: wever; beroep moeder bd.: zonder beroep

meld dit bericht aan een moderator

Albert-veldhuis Geplaatst op 28-02-2007, 16:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een zus van Jan Jansen Mossink / in de Pollen  gevonden :

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 5008 Gemeente: Epe Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 27 Datum: 21-08-1830
Bruidegom   Joannes Wekdam Leeftijd: 28 Geboorteplaats: (Hengeveld)
Bruid   Gijsbertha Jansen in de Pollen Leeftijd: 29 Geboorteplaats: (Epe)
Vader bruidegom   Theodorus Wekdam
Moeder bruidegom   Geertruida Wekdam
Vader bruid   Joannes Jansen in de Pollen
Moeder bruid   Geertruida Menting
Nadere informatie  beroep bg.: weversknecht; beroep bruid: boerenwerkster; beroep vader bg.: winkelier; beroep moeder bg.: geen beroep vermeld; beroep vader bd.: wever; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld

paulusmorssink Geplaatst op 28-02-2007, 18:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hebbes!

Van die Theodorus Wekdam is alles bekend, ik ken hem als Theodorus Morsink op het Wegdam (21.8.1761 - 24.9.1836 Hengevelde), gehuwd op 23.11.1788 te Delden met Grietje Wegdam / Wekdam (8.4.1766 - 1.3.1831).
Van Theodorus heb ik nog 6 generaties terug, zijn ouders woonden op 1/3 van het erve Morssinkbrink, te Eppenzolder bij Haaksbergen.
De Morssinks op de twee andere twee delen van het erve zijn ook geheel in kaart gebracht.

Theodorus en Grietje hadden 9 kinderen. Jannes Morsink/Wegdam is de vijfde (van de zesde, zijn broer Jan Hendrik, zijn alle ca. 100 thans levende Morsink-nakomelingen in beeld).

Ik heb van Jannes een eerder huwelijk genoteerd: hij trouwde op 6.2.1827 te Haaksbergen met Hendrica Ten Breteler (geb. 1798). Kinderen waren mij niet bekend, ik dacht dat de lijn daar stopte. Maar kennelijk is hij 3,5 jaar later voor de tweede maal getrouwd, met Gijsbertha Jansen in de Pollen.

Ik ben erg blij met deze link, nu kunnen er weer twee bomen worden samengevoegd. Over de Morsinks / Mossinks in Epe had ik al heel wat materiaal (ik wist dat de stamvader Jannis Jans uit Haaksbergen kwam maar ik wist niet precies waar, dat is nu dus opgelost); mogelijk kan ik dat nog aanvullen met wat Albert Veldhuis hierboven heeft opgegeven.

Dus er is weer werk aan de winkel.

En Stefanie, we zijn dus familie. Nou ja, we hangen in dezelfde boom, maar dan moet je eerst wel teruggaan tot vóór die splitsing van het erf rond 1590....

paulusmorssink Geplaatst op 28-02-2007, 18:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik vergat nog te vermelden dat Theodorus Morsink ook wel Derk Mossink werd genoemd. Hij was bouwman en tapper in café "Gebrande wateren".
Derk woonde op erve het Wekdam (hij trouwde daar in bij Grietje, hij moest immers erve Klein Morsink te Eppenzolder verlaten omdat zijn oudere broer daar boerde), adres Hengevelde 20 te Ambt Delden. Ook Jannes werd aar geboren; alle kinderen werden gedoopr in de RK Kerk te Goor.

Stefanie, ik zei eerder dat in deze hele boom nergens de naam Mossink voorkwam, maar nu zie ik dus pas in mijn aantekeningen dat Derk zo genoemd werd.

Bij mij heet Jannes volledig Jannes Theodorus Morsink/Wegdam.
Bij Albert Veldhuis heet hij Jannis Jans Mossink.
Dit is toch wel dezelfde? Ze hebben wel dezelfde ouders; het kunnen toch geen broers zijn.
Ik vind het ook wel vreemd dat bij de huwelijksakte van Jannis niet vermeld staat dat hij weduwnaar is.

Stefanie Geplaatst op 28-02-2007, 19:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Paulus en Albert,

Pfoe, wat een boel informatie ineens!! Het overdondert me een beetje  
Net een paar dagen aan het stambomen en door jullie hulp ben ik ineens wel erg ver de tijd ingeschoten haha! Wel onwijs gaaf hoor, hoeveel informatie jullie in een paar dagen tijd voor me naar boven hebben kunnen toveren!! Dus betekent dit nu dat mijn overovergrootmoeder Johanna Catharina Mossink wel in jouw stamboom te plaatsen is???

paulusmorssink Geplaatst op 28-02-2007, 21:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Stefanie, ik denk het haast wel, maar hoe precies de lijnen lopen dat moeten we nog uitvogelen.
Overigens zijn we allebei van 'dissidente takken': terwijl bijna alle Morsinks nog eeuwen lang braaf op een kluitje in Twente blijven wonen, vertrekt jouw voorvader Jannis Jans dus rond 1830 naar Epe om aldaar met Gijsbertha te trouwen en in die buurt een aantal generaties te blijven hangen.
Mijn voorvader vertrok in 1845 naar Den Helder en stichtte daar een dynastie die deels naar Rotterdam en deels naar Amsterdam vertrok.
Dat moeten behoorlijke avonturiers geweest zijn!

@ Albert Veldhuis:
Ik ben te snel geweest. Nu pas kijk ik nauwkeuriger en zie dan Jannis Jans in 1802 of eind 1801 geboren is. Dat is 2,5 jaar na de mij bekende Jannes Theodorus, dus het waren wel degelijk broers!
Ik ga morgen het materiaal in detail vergelijken en verwerken, benieuwd wat ik nog tegen kom.

paulusmorssink Geplaatst op 01-03-2007, 11:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Alwéér iets te snel geweest.
Stefanie, we zijn toch weer geen familie, althans niet langs de mannelijke lijn.
Albert had het over een •zus• van Jannis Jans. Die is toevallig ook weer getrouwd met een Mossink/Wekdam die uit mijn Morsink-boom van Eppenzolder afkomstig is, maar dat is dus een zijlijn.
Dat Jannis Jans óók Mossink heet heeft daar niets mee te maken, dat zou volgens Albert komen omdat hun moeder de naam Morsink heeft overgenomen van haar eerste man Hendrik.

Albert, je schreef gisteren dat die Hendrik Morsink of Moersinck afkomstig zou zijn uit Haaksbergen.
Maar in een bericht dat ik op 15.9.2006 van jou kreeg liet je zien dat zijn vader Arent en moeder Janna Everts op 5.5.1741 in Epe getrouwd zijn; hij is daar geboren op 5.2.1752. Mogelijk komt zijn grootvader Gerrit uit Haaksbergen, die zoeken we nog op.

Over die info die je in september stuurde hebben we het verder niet meer gehad, Albert.
Hoe groot is de kans dat bovengenoemde Gerrit een broer is van Aart, die je in een ander fragment vermeldde?
En zou Henricus, de kleinzoon van die Aart, geboren 25.4.1751, mogelijk dezelfde kunnen zijn als de Hendrikus waar Aleydis  (de zus van de Hendrik die met Mentink trouwde) in1792 mee trouwde?
Dat zou de boom een beetje overzichtelijker maken...

Ik zei gisteren dat ik al het nodige materiaal had van Morsinks / Mossinks in Epe, maar dat blijkt dus een geheel andere boom te zijn. Een flink grote, met meer dan 150 personen.
Toevallig beginnen beide bomen met een Jannes Jans.
Maar ze hebben niets met elkaar te maken, de hierboven beschreven Jannis Jans (geboren ca. 1775) heeft de naam Mossink waarschijnlijk gekregen via de eerste man van zijn vrouw Mentink; de Jannes Jans die bovenaan de andere boom prijkt is rond 1750 in Haaksbergen geboren (ik weet niet in welke tak, ik heb wel 5 opties) en op 30.6.1787 in Epe getrouwd met Gerritje Boeve.
Veel later vindt er één kruising plaats: Albert noemde hierboven de achterkleindochter van Jan Jansen, Johanna Berendina Diks, die trouwde met een Joh. Lambertus Mossink, huisschilder. En ja hoor, die heb ik in die andere boom staan.

Voor wie het nu totaal duizelt: als ik tijd heb zal ik het allemaal keurig in tekening zetten, dan is het als pdf beschikbaar én leesbaar.

Dit bericht is gewijzigd op 01-03 11:58.

paulusmorssink Geplaatst op 01-03-2007, 15:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Stefanie,

Ik heb de tekening van je stamboom zover klaar,  stuur je me een privé-bericht met je e-mail adres, dan kan ik hem als PDF opsturen.

Het adres van Albert heb ik al.

Mvisschedijk Geplaatst op 12-03-2007, 20:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Paulus,

Zoals ik lees weet je heel veel van de familie Morsink af. Ik ben begonnen met een beetje onderzoek naar de familie Visschedijk. De grootmoeder van mijn vader heette Hendrika Morsink. Geboren te Ambt-Delden op 11-05-1884. Gehuwd met Marinus Visschedijk op 08-04-1910. en overleden op 23-09-1952. Weet jij wat meer van haar? En komt ze überhaupt in jouw stambomen voor?

Hoor graag van je.

m.v.g. Maarten Visschedijk

paulusmorssink Geplaatst op 12-03-2007, 20:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Maarten,

jazeker komt ze voor, en de tien generaties vóór haar eveneens.
Maar ik vind het fijn dat je contact opneemt,  want waar ik haar twee broers Johannes Bernardus en Marinus helemaal in kaart heb compleet met alle nazaten tot op heden, ontbreekt bij de drie zussen Dien, Dika en Hanna de precieze geboortedatum (ik heb alleen het jaar) en de sterfdatum. Hetzelfde geldt voor de drie echtgenoten Horck, Visschedijk en Baake. Als je me daarmee kunt helpen, graag.

Dat zeg ik nou wel over Marinus, maar ik ben niet helemaal zeker van zijn geboortedatum, was dat wel 24.5.1890? En hij overleed in november 1948, maar de precieze datum heb ik niet.

Overigens komt de naam Visschedijk bij mij nog vaker voor: de overgrootvader van Dika heeft een broer, en diens achterkleinzoon heeft een dochter Truus Morsink in Denekamp die met een Henrik Visschedijk trouwt (geboren 16.1.1909 De Lutte). Hun dochter Maria Visschedijk trouwt op haar beurt weer met een Frans Morsink, maar die komt uit een totaal andere stamboom (Ootmarsum).

Ik kan je wel een PDF-je sturen van de tien voorouders van Dika, maar dan zonder de zijtakken want die bevatten zo'n 1500 namen en dat is niet te verzenden. Daartoe heb ik wel je e-mail adres nodig.

Dit bericht is gewijzigd op 12-03 20:59.

Mvisschedijk Geplaatst op 12-03-2007, 21:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goedenavond Paulus,

Hebben wij het wel over dezelfde? Ik bedoel Hendrika.. en jij hebt het over Dika.(???).. Kan wel haar roepnaam geweest zijn hoor... Haar geboortedatum is in ieder geval 11-05-1884. en haar sterfdatum 23-09-1952. Ik heb enkele foto's digitaal van haar en ook één van haar broer samen met mijn overgrootvader. Als je interesse hebt, dan moet je mij maar even mailen naar mijn emailadres.  Ik kan mijn oma navragen na geboortedata van haar zussen en broers, maar denk niet dat ze het (nog) weet... De man van Hendrika (mijn overgrootvader is; Marinus Johannes Visschedijk, geb. te Stad Delden  op 08-04-1882 en overleden op 23-09-1960. Beroep: Meester metselaar. Ook van hem en Hendrika heb ik meerdere foto's beschikbaar.
Henrik Visschedijk (geboren 16.1.1909 De Lutte). Komt niet voor in mijn stamboom. Vast een andere tak.
Ik ontvang graag de stamboom van Hendrika Morsink.

Groeten Maarten

Dit bericht is gewijzigd op 15-03 19:24.

paulusmorssink Geplaatst op 12-03-2007, 23:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja hoor, echt wel dezelfde, haar huwelijksdatum en -plaats kloppen precies.
Ik heb die namen van die drie zussen kennelijk van een achterneef of zo gekregen, die kende ze alleen bij hun roepnaam.
Verdere uitwisseling doen we per e-mail....

hboomkamp Geplaatst op 18-03-2007, 14:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-09-2006, 09:56 judy schreef:
Jouw Maria en mijn Maria moeten in ieder geval familie zijn ..(als ze geen zussen zijn..dan op zijn minst nichtjes)
Als ik bekijk met welke familie's hun kinderen trouwen...
Nijenhaar = Ter Haar = Haer  (= Heersche..????)
Kaiser = Kayser = Keizer
Smit = Schmidtz
Beverborg = Lutke Bevelborg (= Bavel..????)
Luizink = Luijerink = Leuzink =Leurink
Zijn allemaal namen die in mijn lijn ook voorkomen..
De naam Meurshuis heb ik trouwens ook in mijn lijn..
Je zult hoogst waarschijnlijk ook in jouw lijn een Vastert hebben..(later Poorthuis..nu in Losser nog de bijnaam  " 't Zew " of   "  'n Vastert"..
Ben jij bekent met logement "De Keizerskroon"  in Losser..??
Verkocht in 1791 aan Blokhof ( vanaf dan logement Blokhof)
Dat is verkocht door Janna Nijenhuis ( x Schiltkamp) dochter van wijlen Egbert/Eimbert Nijenhuis . Over haar kan ik ook nagenoeg niks vinden..
Denk dat ik dan toch maar in de kelders van ons gemeentehuis moet duiken..

Zegt de naam Tellman jouw iets..??
Ik heb hem niet in mijn lijn zover ik kan nagaan..
Maar mijn vader zijn opa had de bijnaam Tell.n Toon..ook hier ben ik aan het puzzelen waar dat bij kan horen..( misschien van Telle Brökers..Misschien van een straat in Hengelo Telgenkamp..) Er is wel een Telljohan in Losser..maar ik kan geen verband vinden..
Veel vragen ik weet het..Maar jij schijnt jouw lijn aardig compleet (en correct ..) te hebben..
Groetjes Judith

In het begin van mijn stamboom komt ook de naam Nijenhaar voor.
Deze familie naam kom je later nooit weer tegen.
Ik heb begrepen dat nijenhaar een buurtschap is bij beuningen.
Waar ik het over heb is jan Nijenhaar die getouwd is met Margreet
Pander, later trouwd hij met Miene Boomkamp en neemt dan de naam boomkamp aan.

In Beuningen heb je de Nijenhaarsweg en de Pandersdijk.

Misschien kan iemand mij verder helpen

Hennie Boomkamp      hhjm.boomkamp@home.nl

judy Geplaatst op 19-03-2007, 08:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De namen van de kinderen (gespiekt in Twentebestand) die geboren zijn  komen ook in mijn lijn voor..
(Berend Hendrik Leonard Laurens Antonius Wilhelmus en natuurlijk heel veel Joannessen-Helena Margaretha Catharina Mechtildes en de nodige Janna's)
De namen Camp/ Camphuis  Baum/ Boomcamp  Ponder/Pander Heer/Heersche
klinken mij ook niet onbekend in de oren..
Ik zit nog steeds vast bij die Evert Nijenhuis(* Oldenzaal 1710)
Mijn vermoeden is dat zijn grootouders (woonachtig in Oldenzaal) in ieder geval een link met Duitsland hadden..( er zitten er ook een paar in Amsterdam en Leiden)
Helaas heb ik nog te weinig gegevens van zij ouders en grootouders ..
De beroepen voor de heren: predikanten in Nederland en Duitsland, schoenmakers, hoedemakers,kleermakers, kappers en landlieden.
Voor de dames in ieder gevak 3 generaties verloskundigen (Oldenzaal en Losser)
Ik weet niet of je hier iets aan hebt..??
groetjes Judith Nijenhuis

wiripaco Geplaatst op 26-03-2007, 11:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Paules

Weet jij misschien iets meer van Jan Morssink
geb 22.04.1922 overlenden op 05.05.1945
of hij getrouwd is geweest of dat hij kinderen heeft.

Willem

paulusmorssink Geplaatst op 26-03-2007, 15:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Wiripaco,

Ik weet zeker dat ik je kan helpen, maar er zijn er zoveel die zo heten!
Ik heb echt iets meer gegevens nodig.
Weet je iets van zijn woonplaats, of de achternaam van zijn moeder, of heeft hij kinderen die getrouwd zijn, zo ja wat is de achternaam van de echtgenoot of echtgenote?

kreeft58 Geplaatst op 19-06-2007, 22:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn schoonvader, Martinus, is een zoon van Harm Morsink en Trientien van Achteren uit Ruinen.
Ze hebben 12 kinderen gehad, hiervan zijn er 5 blijven leven.
Enkele namen: Klaasje, Margje, Lammert, Bertus, Margje (2e), Frens, Jentje, Martinus.
Hebt u deze tak kunnen achterhalen?

Groeten,
J.Morsink-Bremer, Hoogeveen

paulusmorssink Geplaatst op 25-06-2007, 15:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Joke,

ja hoor, die tak is helemaal bekend, het is onderdeel van de al eerder genoemde boom die rond 1600 start in Esche, Duitsland. Rond 1800 vertrekt Klaas Morsing, geboren in Veldhausen, naar Ruinen.  Zijn oudste zoon Gerhard start een bakkersgeslacht in Amsterdam, zijn zoon Lammert (overigens niet zo'n fraaie figuur) trouwt tweemaal in Ruinen alwaar het overgrote deel van de familie (thans nog zo'n 200 levenden) blijft hangen; waaronder de door jou genoemde tak.

Als je je e-mail adres opgeeft zal ik je een deel van de tekening opsturen, met alle 11 door jou genoemde kinderen van Harm Morsink en Trientien van Achteren.
Misschien kun je dan ook nog wat ontbrekende gegevens aanvullen: ik heb wel de geboortedata van je kinderen Jeroen, Peter en Marjolein maar niet die van jou. Ook heb ik de geboortedata niet van Neeltje en Barbara, de eerste en tweede vrouw van je zwager Arend.

Vergeet niet je code te vermelden: HO-19.

erick59 Geplaatst op 01-07-2007, 11:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo paulus,

Mijn naam is Erick Morsink uit Diepenheim geboren te Goor op 18 11 1959 . Mijn ouders waren Johannus Gerhardus Morsink geboren te Markelo getrouwd met Maria Gezina Raanhuis geboren te Stad Delden en hadden een gezin van 13 kinderen

Heb jij hier ook gegevens van? Met vriendelijke groet Erick Morsink

paulusmorssink Geplaatst op 02-07-2007, 09:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Erick, we hebben enkele jaren geleden al eerder telefonisch contact gehad, je hebt toen al opgegeven dat je interesse had in de resultaten van mijn onderzoek.
Ook jouw tak maakt deel uit van de monstergrote boom "Eppenzolder" (waar ik zelf ook in hang, samen met 1200 levende en meer dan 200 overleden Morssinks / Morsinks).
Ik zal je per mail een overzicht van jouw tak toesturen; de totale boom is daar veel te groot voor.
Graag je correcties en aanvullingen. Met name dat dertiende familielid, want ik heb er tot nu toe maar twaalf.

jjmorsink Geplaatst op 07-07-2007, 02:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo ik ben jannes jonnie morsink
uit almelo hebben julie daar iets over
myn vader janneman morsink
is al jaren overleden
ik weet niets maar wil ik wel graag weten

rummie Geplaatst op 12-07-2007, 19:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Paulus,

Wij zijn zelf ook bezig met onze familie stamboom, maar komen niet verder.
TV programma's, journalisten etc. lukt het ook niet.

Misschien heb jij of weet jij wel wat.

Het gaat om Ab (Albertus) Morssink, laatst wonende in de Merelstraat  te Brummen
Inmidels overleden.

Heb je meer info nodig mail maar even. http://www.rumworld.gmail.com

Albert-veldhuis Geplaatst op 12-07-2007, 23:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goedenavond,

Wat is de bedoeling van die Albertus Morssink   uit Brummen ?
Hebben jullie de hele stamboom terug al, maar alleen die ene persoon nog niet ?

mail anders even naar: <albert.veldhuis@planet.nl>

voorzitter  vereniging  Veluwse Geslachten
http://www.veluwsegeslachten.nl

vr. groet,     Albert  ( Veldhuis )

rummie Geplaatst op 14-07-2007, 12:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

We zijn juist op zoek naar zijn voorouders.
Zijn moeder is bekend (zijn zussen ook) maar zijn vader niet.

Als je daar vragen over stelt, zijn ze eerst vriendelijk maar als je later vraagt om info dan weten ze in 1x niets meer.

Stefanie Geplaatst op 15-07-2007, 13:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,

Het is even geleden dat we contact hebben gehad... Inmiddels heb ik wat aanvullingen voor je stamboom mbt de Mossink-tak uit Den Haag/Scheveningen:

Kornelis Mossink   
geb. 14-02-1844 te Beekbergen, metselaar, woont Beekbergen, Den Haag, overl. 24-05-1879 (35 jaar) te Scheveningen
tr. 16-06-1875 te Den Haag Barbara Pieternella Teeuwisse, geb. 13-05-1851 te Den Haag, overl. 17-02-1918 (66 jaar) te Den Haag

Kinderen:
1.   Johannes, geb. 28-08-1875 te Den Haag, volgt IVa
2.   Johanna Catharina, geb. 04-01-1878 te Scheveningen, dienstbode, woont Scheveningen, overl. 26-08-1963 (85 jaar) te Wassenaar (Nederland)
tr. 13-04-1898 te Den Haag Cornelis Konings, geb. 22-06-1871 te Ossendrecht, grondwater duinwaterleiding, woont Scheveningen, overl. 03-01-1953 (81 jaar) te Wassenaar

IVa   Johannes Mossink   
geb. 28-08-1875 te Den Haag, metselaar, visser
tr. 01-03-1899 te Scheveningen Immetje de Zoete, geb. 08-06-1878 [Dr van Johannes de Zoete en Jaapje de Best, beiden wonende te Scheveningen] te Scheveningen

Kinderen:
1.   Cornelis Johannes, geb. 22-12-1899 te Scheveningen
2.   Johannes, geb. 31-01-1902 te Scheveningen
3.   Jacoba, geb. 19-05-1903 te Scheveningen
4.   Johannes Kornelis, geb. 20-08-1904 te Scheveningen, overl.
     23-12-  1904 (4 maanden) te Scheveningen
5.   Johannes, geb. maart 1910 te Scheveningen, overl. juli 1910
     (3 maanden)  te Scheveningen

Verder ben ik er nog achter gekomen dat ik bij Jan Janssen Mossink (geb 04-02-1798) x Hendrika Steenbreker (geb 1803) nog 3 kinderen "mis" in jouw stamboom, nl: Kornelia (geb 07-03-1841), Reintje (geb 1831) en Jansje (geb 05-12-1834) en dat hun zonen Kornelis en Martinus tweelingbroers zijn, geboren op 14-02-1844.

Heb je wat aan deze informatie?

groetjes Stéfanie

1 2 3 4 5 ... 7