Warning: session_start() [function.session-start]: open(/var/lib/php5/sess_8b2deca40937ecf47192a6d67dab8448, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /export/home/www.stamboom.nu/htdocs/forum/variables.php on line 82
Morssink / Morsink
charity Geplaatst op 31-10-2006, 08:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat leuk dat u mijn vader heeft gesproken.
Zoiets had ik al verwacht eigenlijk omdat hij ooit een keer over zoiets heeft verteld.
Bij die reünie ben ik trouwens ook geweest maar dat is lang geleden.
Toen was ik een stuk jonger en Gerda is mijn oud-tante.
Wat grappig..  

maar goed: mijn email adres is: Klepje_7@hotmail.com

Bedankt!

groetjes Charity.

meld dit bericht aan een moderator

caatje123 Geplaatst op 01-12-2006, 17:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

via mijn schoonmoeder ben ik op zoek naar informatie over haar opa.

Mijn schoonmoeder stamt af van Johanna Morssink geb. 19-1-1915

broers en zussen zijn: Alberdina: 26-11-1919, albertus; 3-04-1919, Jan: 21-04-1921 - overleden: 05-05-1945

Johanna is de dochter van Wieda.  
En Wieda is de dochter van Wilhelmina Morssink.

Het gaat mij vooral om wie er met Wieda de vier kinderen heeft gekregen.

Ik hoop snel op antwoord.

groetjes,
Carolien
M.berg46@chello.nl

Dit bericht is gewijzigd op 01-12 17:32.

paulusmorssink Geplaatst op 01-12-2006, 23:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Carolien, tja als ik de naam Wida tegenkom dan hoef ik al niet verder meer te zoeken.
Ze zit in de stamboom die begint bij Esche (ik heb hem vanaf 1692) en die heden eindigt in o.m. Ruinen, Duitsland, Canada, Amsterdam en nog zo wat concentraties.

Vooral de nazaten van Albertus zijn al vele jaren driftig aan het zoeken naar de geheimzinnige vader van die vier kinderen.
Zelf ben ik ook in Duitsland aan het speuren geweest, maar verder dan de vermelding "vader onbekend" krijg ik in het gemeentehuis niet boven water.

De verhalen zijn spannend genoeg. In het graafschap Bentheim (kasteel bestaat nog steeds) hebben vroeger nogal wat mannen uit het huis van Oranje gejaagd, en een daarvan zou destijds regelmatig de weg gevonden hebben naar het huisje van Wida dat daar in de bossen lag (hoewel ze volgens mijn gegevens bij haar ouders in Uelsen woonde).
Hij zou de vader van de vier kinderen zijn; de oudste dochters hebben hem lang genoeg gekend om met zwijggeld afgekocht te worden, Albertus heeft de waarheid nooit te horen gekregen. Hij zou een paar keer op zijn sterfbed aan zijn zusters gevraagd hebben hem eindelijk de waarheid te zeggen, maar dat weigerden ze en dan werd hij zo kwaad dat hij weer overeind krabbelde; uiteindelijk overleed hij op 12.3.1999, nog steeds onwetend wie zijn vader was.

Het verhaal zou in zoverre wel kunnen kloppen, dat moeder Wida later netjes is afgevoerd naar een psychiatrisch instituut te Eindhoven (waar ze 3.12.1962 overleed), hetgeen in die tijd een gebruikelijke methode was om vrouwen de mond te snoeren die betrokken waren bij de escapades van de vrolijke koninklijke echtgenoten. Een speciale afdeling van Binnenlandse Zaken hield zich daar continu mee bezig, en die had er de handen vol aan.

Overigens weet ik van Johanna alleen dat ze op 29.1.1915 geboren is, getrouwd met Sillakus en wonend te Lelystad. Kun jij me daar nog wat meer over vertellen?

caatje123 Geplaatst op 03-12-2006, 17:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi,

Ik heb het bericht doorgestuurd naar mijn schoonmoeder. Zij is de dochter van Johanna. mogelijk kan zij meer vertellen.

doei,
carolien

caatje123 Geplaatst op 03-12-2006, 17:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

zou jij mij het deel van de stamboom kunnen mailen?

paulusmorssink Geplaatst op 03-12-2006, 18:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Moet ik wel je e-mail adres hebben.

caatje123 Geplaatst op 03-12-2006, 19:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

dat staat twee berichten erboven.
maar vooruit: M.berg46@chello.nl

caatje123 Geplaatst op 18-12-2006, 17:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,

Hoe staat het met de stamboom? Mijn schoonmoeder is druk bezig om vanalles over de familie morssink op papier te zetten. Dat komt er dus aan.

groetjes,
caatje

wiripaco Geplaatst op 26-12-2006, 20:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo

Ik ben Willem Morssink
zoon van Albertus Morssink .
Mijn Oma was Wida Morssink.Paules heeft mij ook wel eens gebeld en we hebben gegevens uit gewisseld,maar wat hij zegt over me vader dat klopt niet. Hij heeft nooit naar zijn vader gevraagt op zijn sterfbed,en ik kan het weten want ik zat aan zijn sterf bed samen met me Moeder en een andere broer van me.
Als ik het goed heb is Carolien familie van mij,want Johanna is een zus van me broer.Johanna is dus mijn tante.
Groetjes Willem Morssink uit Brummen.
Iedereen een Gezond en Gelukkig 2007

betsie Geplaatst op 26-12-2006, 22:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

goede avond  carolien als er iemand weet
hoe alles in elkaar zit is het wel je oma he
maar die heeft het volgens  mijn alles mee genoomen  in haar graf
ik ben betsie dochter van albertus
wat wim zij is waar pa is rustig ingeslaapen
ik  wil graag van carolien wel weten of lezen wat
haar schoonmoeder allemaal weet he
nu carolien  laat eens wat van je hooren
groetjes betsie en ook van mijn alemaal
fijn 2007 doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

caatje123 Geplaatst op 26-12-2006, 23:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi Willem en Betsy,

Mijn schoonmoeder, Mary, heeft wel eens een brief ontvangen van Willem. Ik ben benieuwd wat er nou over die clausule bekend is. Mijn schoonmoeder is bezig om dingen over haar verleden op papier te zetten, dus dat komt vast nog wel.

hebben jullie ook het deel van de stamboom van me?

willem, ik ben geen familie van je. Maar mijn man wel. Volgens mij is dat een neef van je.   Johanna, mary, marc

groetjes,
carolien

Dit bericht is gewijzigd op 26-12 23:11.

wiripaco Geplaatst op 28-12-2006, 00:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zal de stamboom ff digitaal voor je maken Carolien
en dan stuur ik hem wel op.
Wil je wel ff je mail adres door geven.
de Mijne in wiri.paco(apenstaartje)xs4all(punt)nl
Groetjes Willem

Dit bericht is gewijzigd op 30-10 20:14.

joopmorsink Geplaatst op 11-02-2007, 14:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben Johannes Wilhelmus Morsink, geb te A'dam 26-12-1948, wonende te Purmerend. Mijn broer is Wilhelmus Johannes Morsink. Vader Johannes Anthonius Jozefus Morsink. Is er iets bekend?

paulusmorssink Geplaatst op 11-02-2007, 17:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jazeker, je bent in beeld.
Die stamboom noem ik Denekamp > WestFriesland.
Begonnen met Janna Morsink geboren in Beuningen bij Losser rond 1730.
Met haar man Herman in Oude Hassink wonend in buurtschap Mekkelhorst.
Hun zoon Gerrit Jan werd nog in Denekamp geboren (26.7.1757) maar hij trouwde tweemaal in Beverwijk. Zijn zoon Gerrit (bakker van beroep) trouwde daar met Antje Kuipers, dienstbode.
Hun zoon Gerrit Jan heeft in Maastricht gediend maar werd later weer schrijver te Alkmaar. Kreeg vier kinderen, waarna hij besloot toch maar met de moeder te trouwen.
Zijn zoon Johannes Antonius, nog geboren in Maastricht, trouwde eenmaal in Alkmaar (met Anna Helena Pollman) en nog een keer te Zaandam met Maartje Oud. Jouw opa is het 7e kind uit het eerste huwelijk.

En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. Nagenoeg alle 50-60 dragers van de naam Morsink die hier van af stammen wonen nog steeds in Noord Holland.

Ik heb deze boom nog niet kunnen samenvoegen met 5 andere bomen die allemaal rond 1700 in Denekamp/Losser/De Lutte beginnen, maar we blijven hopen.

Als je een PDF van je boom wilt: geef je e-mail adres maar.

En mag ik ook het adres van jou en Maria in Amsterdam (en van Saskia Marie en Carolie Cato voorzover ze niet meer thuiswonen; evt. met wie getrouwd) want die ontbreken nog in mijn database. Van je broer heb ik wel alle gegevens.

wiripaco Geplaatst op 12-02-2007, 23:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Carolien
Hoe zou je het vinden dat ik eens bij je op bezoek kom
neem ik alle papieren mee van de stamboom
Willem

Stefanie Geplaatst op 23-02-2007, 19:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,

Ik ben sinds kort aan het stambomen en ik ben op zoek naar meer gegevens van
Johanna Catherina Mossink   
g 04-01-1878 Den Haag   
o 26-08-1963 Wassenaar   
getrouwd op 13-04-1898 Wassenaar met
Cornelis Konings (g 22-06-1871 Ossendrecht; o 03-01-1953 Wassenaar)
Nu kwam ik bij stomtoeval op dit forum terecht en ik zie dat jij al een hele hoop mensen verder hebt geholpen. Zou je willen kijken of jij toevallig meer gegevens over haar hebt? Ik zou je erg dankbaar zijn  

groetjes Stefanie   

paulusmorssink Geplaatst op 24-02-2007, 13:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Stefanie,

Als het echt om Mossink gaat, dus zonder -r-, dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen. Dit huwelijk met Konings is mij in ieder geval onbekend.
Nu zou het best kunnen zijn dat er iets verder terug in de historie wel degelijk een connectie met Morssink is, wie weet is het een verschrijving uit het kroontjespennentijdperk, maar ik ben na 1800  in alle Morssink- en Morsinkbomen zo'n vergissing nergens tegengekomen.
Wel ken ik zijtakken met Morshuis, Morsing, ter Morsche, Merschink etc., maar die -r- zit er altijd in, daarin heeft men zich kennelijk nooit vergist.

Nu komt de naam Mossink erg weinig voor (hooguit een tiental rond Amersfoort, Utrecht en den Haag, typ de naam maar in op http://www.familienaam.nl/  , dus het onderzoek naar die naam lijkt me niet erg ingewikkeld.
Succes ermee, mocht je in de archieven nog eens stuiten op voorouders waar de -r- nog in zit dan zullen we het verband vast wel kunnen leggen!

Stefanie Geplaatst op 27-02-2007, 19:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,

Volgens mij is het inderdaad met twee ss-en, alhoewel dit soms erg moeilijk te lezen is op de geboorte- en trouwakte. De 2e " s " lijkt soms meer op een " f ". Van de handtekening op de trouwakte kan ik dan toch weer duidelijk de combinatie "-rs" aflezen. De namen Kornelis Mo(r)s(s)ink en Barbara Pieternela (Petronella) Teeuwisse zeggen je toevallig ook niets?
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

groetjes Stefanie

paulusmorssink Geplaatst op 27-02-2007, 19:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat die tweede s op een f lijkt is erg voor de hand liggend, dat is een normale schrijfwijze in sierhandschrift.
Ik begrijp dat je in akten toch mogelijk de -r- bent tegengekomen?
Helaas is ook Teeuwissen bij mij onbekend.

Zijn je bronnen nu echt uitgeput? Het zou jammer zijn als we de connectie niet zouden kunnen vinden.

Stefanie Geplaatst op 27-02-2007, 22:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Paulus,

Ik ben inmiddels alweer iets verder (lang leve het digitale archief van Den Haag   )
Johanna Catharina Mossink is de dochter van:
Kornelis Mossink g 14-02-1844 Beekbergen (gehuwd met Barbara Pieternella Teeuwisssn)

Kornelis is de zoon van:
Jan Mossink en Hendrika Steenbreker, woonachtig in Apeldoorn (helaas nog geen verdere gegevens)

Albert-veldhuis Geplaatst op 27-02-2007, 22:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-02-2007, 19:01 Stefanie schreef:
Hoi Paulus,

Volgens mij is het inderdaad met twee ss-en, alhoewel dit soms erg moeilijk te lezen is op de geboorte- en trouwakte. De 2e " s " lijkt soms meer op een " f ". Van de handtekening op de trouwakte kan ik dan toch weer duidelijk de combinatie "-rs" aflezen. De namen Kornelis Mo(r)s(s)ink en Barbara Pieternela (Petronella) Teeuwisse zeggen je toevallig ook niets?
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

groetjes Stefanie

Hallo  Stefanie,

Op de website van de Virtuele Studiezaal van het gemeentearchief van Den Haag, heb ik enige akten opgezocht van de betreffende familie  Mossink

Johanna Catharina Mossink geb Den Haag 4 jan 1878 , akte nr. 53 dd 5 jan 1878
als dr. van Kornelis Mossink, oud 34 jr , metselaar, en  Barbara Pieternella Teunisse, beiden inwoners van Scheveningen, zij 34 jr.

haar broer  Johannes Mossink  is geb Den Haag  28-08-1875, akte 2487  dd 30 augustus 1875 , vader is Kornelis Mossink, oud 32 jr. wonende Scheveningen ; moeder is  Barbera Pieternella Teunisse

Huwelijk dd  16 juni  1875   Den Haag , akte 433
Heden den 16 juni 1875  zijn voor ons verschenen :
Kornelis Mossink, oud 31 jr. metselaar, geboren te Apeldoorn, wonende te Scheveningen, meerderjarige zoon van  Jan Mossink , overleden, en van  Hendrika Steenbreker, zonder beroep, wonende te Apeldoorn
en
Barbara Pieternella Teunisse,  oud 24 jr , geboren en wonende te Scheveningen, zonder beroep, meerderjarige dochter van  Hendricus Josephus Teunisse, smid , en van  Johanna Catharina van Blijswijk, beiden wonende aldaar, thans alhier tegenwoordig

Opmerking:  de naam  Mossink , met dubbel  ss , waarbij de tweede  s  als een ringel  s  wordt geschreven, die een beetje op een f  lijkt.
Mijn vader Hendrik Veldhuis, geboren en wonende te Vaassen bij Apeldoorn, schreef  Vaassen  ook op diezelfde manier.

In de regio  Vaassen - Epe - Apeldoorn  komt de naam Mossink ook voor.

met een vriendelijke groet,   Albert Veldhuis

Albert-veldhuis Geplaatst op 27-02-2007, 22:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bron  Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie  Gelders Archief
Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6592 Gemeente: Apeldoorn Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 40 Datum: 04-05-1867
Bruidegom   Gerrit Mossink Leeftijd: 39 Geboorteplaats: Beekbergen (Apeldoorn)
Bruid   Gerdina Lamberdina Wolbrink Leeftijd: 29 Geboorteplaats: Voorst
Vader bruidegom   Jan Mossink
Moeder bruidegom   Henderika Steenbeeker
Vader bruid   Joannes Wolbrink
Moeder bruid   Willemiena Streppel
Nadere informatie  beroep bg.: arbeider; beroep bruid: dienstmeid; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: arbeider; beroep moeder bd.: zonder beroep; weduwnaar van Geertrui Brom

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6590 Gemeente: Apeldoorn Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 8 Datum: 30-01-1875
Bruidegom   Martinus Mossink Leeftijd: 30 Geboorteplaats: Apeldoorn
Bruid   Geertrui van den Beld Leeftijd: 31 Geboorteplaats: Apeldoorn
Vader bruidegom   Jan Mossink
Moeder bruidegom   Hendrika Steenbreker
Vader bruid   Jan van den Beld
Moeder bruid   Hermina Kinds
Nadere informatie  beroep bg.: arbeider; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder bd.: zonder beroep

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6594 Gemeente: Apeldoorn Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 9 Datum: 14-02-1857
Bruidegom   Bernardus Meijerink Leeftijd: 25 Geboorteplaats: Wilp
Bruid   Johanna Mossink Leeftijd: 24 Geboorteplaats: Beekbergen
Vader bruidegom   Wilhelmus Meijerink
Moeder bruidegom   Hendrika van der Sande
Vader bruid   Jan Mossink
Moeder bruid   Henderika Steenbreker
Nadere informatie  beroep bg.: kledermaker; beroep bruid: dienstmeid; beroep vader bg.: kledermaker; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder bd.: zonder beroep

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6593 Gemeente: Apeldoorn Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 82 Datum: 10-11-1860
Bruidegom   Hendrikus Wijtten Leeftijd: 26 Geboorteplaats: Terwolde
Bruid   Jannetje Mossink Leeftijd: 24 Geboorteplaats: Apeldoorn
Vader bruidegom   Hendrik Wijtten
Moeder bruidegom   Johanna Everts
Vader bruid   Jan Mossink
Moeder bruid   Henderika Steenbreker
Nadere informatie  beroep bg.: arbeider; beroep bruid: dienstmeid; beroep vader bg.: landman; beroep moeder bg.: landvrouw; beroep vader bd.: geen beroep vermeld

Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 6594 Gemeente: Apeldoorn Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 44 Datum: 09-07-1859
Bruidegom   Gerrit Mossenk Leeftijd: 31 Geboorteplaats: Beekbergen (Apeldoorn)
Bruid   Geertrui Brom Leeftijd: 33 Geboorteplaats: Beekbergen (Apeldoorn)
Vader bruidegom   Jan Mossenk
Moeder bruidegom   Henderika Steenbreker
Vader bruid   Aalbert Brom
Moeder bruid   Albertha Janssen
Nadere informatie  beroep bg.: molenaarsknecht; beroep bruid: landbouwster; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: landman; beroep moeder bd.: landvrouw; weduwe van Hendrikus Kruitbosch

Bron  Burgerlijke stand - Overlijden
Algemeen  Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 8420 Gemeente: Hengelo Soort akte: overlijden Aktenummer: 35 Aangiftedatum: 12-07-1913
Overledene   Gerrit Mossenk Geslacht: M Overlijdensdatum: 11-07-1913 Overlijdensplaats: Hengelo
Vader   Jan Mossenk
Moeder   Henderika Steenbreker
Partner   Geertrui Brom Relatie: weduwnaar
Nadere informatie  geboortepl: Apeldoorn; oud 85 jaar; wedn.v. Gerdina Lamberdina Wolbrink; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld

Met  een vriendelijke groet,  Albert Veldhuis  <a.veldhuis@veluwsegeslachten.nl>

Albert-veldhuis Geplaatst op 27-02-2007, 23:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Parenteel van Jannis Jans in de Pollen - familienaam  Mossink

De Pollen  is een buurtschap in de gemeente  Epe

Datum   :   27 02 2007  door  a.veldhuis@veluwsegeslachten.nl
http://www.veluwsegeslachten.nl

Selectie   :   'Personen in parenteel van Jannis Jans in de POLLEN [175051]'
Sortering   :   Per generatie

I.1   Jannis Jans in de Pollen, wever, geboren circa 1775.
Gehuwd voor de kerk  voor1799 met Gerarda Cornelisdr. Mentink (Gertjen Mentink), geboren te Vaassen (GE), gedoopt (RC) op 27 07 1757 te Epe Vaassen (GE), dochter van Cornelis Mentink en Gijsbertha (= Geijsje ) Cornelis
Uit dit huwelijk:
1.   Jan Jansen Mossink (Jan Jans in de Pollen) (zie II.1 op blz. 1).

II.1   Jan Jansen Mossink (Jan Jans in de Pollen), boerenknecht, geboren circa 1798 te Epe (GE).
Gehuwd met Henderika Steenbreker (Hendrika Steenbreker, ook Steenbeker), dienstmeid, geboren circa 1803 te Ellecom (GE), dochter van Jan Steenbreker, wever, en Reinira Brugman
Uit dit huwelijk:
1.   Gerrit Mossink (Mossenk), geboren circa 1828 te Apeldoorn Beekbergen (Gld), overleden op 11 07 1913 te Hengelo (Gld), * oud 85 jr ; wedr. van Geertrui Brom en wedr. van Gerdina lamberdina Wolbrink.
Gehuwd (1) op 09 07 1859 te Apeldoorn (Gld), * hij 31 jr ; zij 33 jr.; zij wed. van Hendrikus Kruitbosch met Geertruida Brom, 33 jaar oud, geboren op 09 03 1826 te Beekbergen (GE), overleden op 28 11 1863 te Loenen (GE) op 37 jarige leeftijd, dochter van Albertus Brom (Aalbert Brom), landman te Loenen, Gld, en Albertha (= Bartha Jans ) Breden (Breen).
Gehuwd (2) op 04 05 1867 te Voorst (GLd), * hij 39 jr ; zij 29 jr. ; hij wedr. van Geertrui Brom met Gerdina Lamberdina Wolbrink, geboren circa 1838 te Voorst (Gld), dochter van Joannes Wolbrink en Willemiena Streppel.
2.   Johanna Mossink, geboren circa 1833 te Beekbergen (Gld).
Gehuwd op 14 02 1857 te Apeldoorn (Gld), * hij 25 jr ; zij 24 jr. Echtgenoot is Bernardus Meijerink, geboren circa 1832 te Wilp (Gld), zoon van Wilhelmus Meijerink en Hendrika van der Sande.
3.   Johanna Mossink (zie III.7 op blz. 1).
4.   Jannetje Mossink, geboren circa 1836 te Apeldoorn (Gld).
Gehuwd op 10 11 1860 te Apeldoorn (Gld), * hij 26 jr ; zij 24 jr. Echtgenoot is Hendrikus Wijtten, geboren circa 1834 te Terwolde (Gld), zoon van Hendrik Wijtten en Johanna Everts.
5.   Kornelis Mossink, geboren op 14 02 1844 te Beekbergen (Gld).
Gehuwd op 31 jarige leeftijd op 16 06 1875 te Den Haag (ZH), * hij 31 hr ; zij 24 jr. Echtgenote is Barbara Pieternella Teunisse, geboren circa 1851 te Scheveningen (ZH), dochter van Hendricus Josephus Teunisse en Johanna Catharina van Blijswijk.
6.   Martinus Mossink, geboren circa 1845 te Apeldoorn (Gld).
Gehuwd op 30 01 1875 te Apeldoorn (Gld), * hij 30 jr ; zij 31 jr. Echtgenote is Geertrui van den Beld, geboren circa 1844 te Apeldoorn (Gld), dochter van Jan van den Beld en Hermina Kinds.

III.7   Johanna Mossink, dienstmeid, geboren circa 1833 te Beekbergen (GE).
Gehuwd op 14 02 1857 te Apeldoorn (GE), * hij 25 jr ; zij 24 jr. Echtgenoot is Bernardus Meijerink, kledermaker, kleermaker, geboren circa 1832 te Wilp (GE), zoon van Wilhelmus Meijerink, kledermaker, en Hendrika van der Sande (Henrica van der Zande), huiswerk doende.
Uit dit huwelijk:
1.   Wilhelmina Meierink (zie IV.2 op blz. 1).

IV.2   Wilhelmina Meijerink, geboren circa 1862 te Apeldoorn (GE).
Gehuwd op 22 05 1897 te Apeldoorn (GE), * hij 25 jr ; zij 35 jr. Echtgenoot is Johannes Diks, landbouwer, machinist, geboren circa 1872 te Apeldoorn (GE), zoon van Albertus Diks, landbouwer, en Willemina Gerritsen.
Uit dit huwelijk:
1.   Johanna Berendina Diks (zie V.2 op blz. 1).

V.2   Johanna Berendina Diks, geboren op 27 06 1899 te Apeldoorn (GE), overleden op 28 11 1969 te Apeldoorn (GE) op 70 jarige leeftijd, begraven te Apeldoorn (GE).
Gehuwd op 22 jarige leeftijd op 13 10 1921 te Apeldoorn (GE) met Johannes Lambertus Mossink, 23 jaar oud, huisschilder, geboren op 05 02 1898 te Epe (GE), overleden op 24 12 1972 te Apeldoorn (GE) op 74 jarige leeftijd, begraven te Apeldoorn (GE), zoon van Antonius Mossink, landbouwer, en Antonia Harleman, caféhoudster.
Uit dit huwelijk:
1.   Wilhelmina Johanna Mossink (zie VI.2 op blz. 1).

VI.2   Wilhelmina Johanna Mossink, geboren op 22 09 1933 te Apeldoorn.
Gehuwd met Hendrikus Wilhelmus Johannes Bourgonje, Hoofdconducteuer NS, geboren op 16 06 1928 te Apeldoorn, overleden op 06 01 1991 te Apeldoorn op 62 jarige leeftijd, begraven op 11 01 1991 te RK begr. plaats Oude Beekbergerweg, zoon van Hendrikus Lambertus Bourgonje, fietsenmaker, en Wilhelmina Johanna Mulder.
Uit dit huwelijk:
1.   Henricus Johannes Maria (Eric) BOURGONJE, Verpleegkundig teammanager, geboren op 28 12 1959 te Apeldoorn.
Gehuwd met Elisabeth Anne Maria VOS, geboren op 26 03 1960 te Gouda.

paulusmorssink Geplaatst op 27-02-2007, 23:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

O, kijk, nu komen we dichterbij.
Ik zat naar het Westen te kijken, maar in de buurt van Epe / Apeldoorn heb ik inderdaad nog wel wat Mossinks rondlopen.
Daar kom ik bijvoorbeeld in 1836 ook wel een Dirkje Steenbeek tegen.

Helaas zijn we met verschillende mensen al langer bezig die tak verder terug te voeren, maar veel verder terug dan Johannes Jans Mossink die op 30.6.1787 in Epe met Gerritje Hendriks Boeve trouwt kom ik niet. Ja, die Johannes is in Haaksbergen geboren en sommige mensen beweren dat ze zijn afkomst kennen, maar ik heb Haaksbergen zeer compleet in beeld en daar zie ik wel 5 Johannesen die in aanmerking komen. En gokken wie het kan zijn, daar doen we niet aan....
Voor zover ik trouwens kan zien gaan bijna alle nazaten van die tak tot op vandaag verder door het leven als Morsing.

Het wordt me nu te laat, maar dit zoeken we verder uit...

Albert-veldhuis Geplaatst op 28-02-2007, 14:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jan Jansen Mossink geb circa 1798   Epe-Emst-Vaassen  heeft de familienaam Mossink of Morsink  zeer waarschijnlijk gekregen of aangenomen, omdat zijn moeder  Gerritje Kornelisdr. Mentink  dd  17-05-1789 RK  getrouwd is geweest met  Hendrik Arends Mossink of Morsink  of  Moersinck   uit Haaksbergen.
Dat huwelijk is ook te vinden in de nederduits-gereformeerd trouwboek van Epe  o tr 24 april ; tr 17 mei  1789

Jan Jansen van de Pollen  heeft de  toenaam  Mossink  dus gekregen bij zijn huwelijk  dd  30  juni 1793  RK Vaassen met  Gerritje Kornelisdr. Mentinck

met een vriendelijke groet,

Albert Veldhuis

1 2 3 4 ... 8 

Warning: Unknown: open(/var/lib/php5/sess_8b2deca40937ecf47192a6d67dab8448, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5) in Unknown on line 0