|
Loe
|
Geplaatst op 06-12-2004, 19:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privι bericht
|
Op zoek naar een van onderstaande namen? Bezoek de "Kroniek voor Beesel, Belfeld en Swalmen" op http://www.loegiesen.nl
Aelen Van Afferden Alberts Alers Aquarius Arets Baenen Van Baexen Baken Beaumont Beckers Beek Beijsen Bernards van Beuningen Beurskens Bijns Bloemers Bollen Bongaerts Borg Bosman Bouten Bremmers Van den Broeck Burghoff Op den Camp Ceuven Claessen Clumpkens Coenen De Collignon Coolen Corens Cox Cremers Crins Crijnen Crompvoets Croonen Van Cruchten Cruijsberg Cuijpers Custers Van Dael Daemen Daermans Deckers Denier Derix Van Dijck Dings Dispa Dorssers Dousen Drabben Driessen Van Dript Van Dursdael Eggels Van Eggenrade Emets Engelen Van Erkelens d'Everard Evers Faessen Franssen Frederiks Geelen Geerlings Geraedts Gerits Geurts Gielen Giesen Gijsen Glasmaeckers Goossens Graus Gravers Groenen Gubbels De Haen Haenen Van der Haerdt Hawinkels Heggers Heimes Heijnen Van Heijster Heldens Helwegen Hendriks Henssen van Hertzelbach Van Heusden van Elshout Heuskens Heuts Heuvelmans Hillen Hoefnagels Van Hoensbroek Van Holthuysen Van Holtmeulen Hoogmoedt Van Hoogstraten Houben Houx Ickenroth Jacobs Janissen Janssen Joosten Joppen Junckers Van Keeken Van Kenswilre Kessels Ketelaars Ketelbeuters Killaars Knippenberg Kurstjens Lamers Langerbeens Leenen Lemmen Lennaerts Lindemans Linders Linssen Lintgens Louis Van Lom Luttels Van der Maesen Maessen Meerts Mertens Van Merwijck Van Meurs Meuter Mewissen Michiels van Kessenich In gen Middel Mingels Misdom Mooren Mullers Naus Neeten Nelissen Nicolas Niemans Nijskens Nijssen Noten Nuijser Obers Van Obroeck Van Oeijen Van Oest Olders Ottenheim Pansters Paulissen Peggen Peijs Peters Peulen Pex Philipsen Pijpers De Pollart Quijten Ramakers Reijnders Van der Renne Reuvers Rijvers Roffaert Roosen Ruijs van Nieuwenbroeck Rulkens Rutten Sanders Van Schaedeberg Schenck van Nijdeggen Schoenmakers Schoolmeesters Van Schoonhoven Schouren Schreurs Schrijnewerkers Schrijvers Schroembges Schroots Sijben Sillen Simons Slabbers Slotmakers Slousen Smeets Smitshuijsen Snijders Spee Steegs Stevens Stigmaer Stoffels Stoffers Stox Stroucken Tegelbeckers Tessers Theelen Thijssen Thomassen Timmermans Tobben Trines Ubbels Vallen Verhaegh Verheggen Vermaessen Vermeulen Verspagen Vestjens Van Vlodrop Vosbeek Vullings Wijnands Wijnen Wildschuts Willems Willemsen Winckens Wolffers Wuts
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loe
|
Geplaatst op 21-04-2005, 15:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privι bericht
|
Op 20-04-2005, 22:16 bianca1 schreef:
ik ben op zoek naar de naam schouren want dat is de meisjes naam van mijn moeder en ik wil graag een stamboom voor haar maken voor haar verjaardag.
mvg bianca
|
Hallo Bianca,
Om je verder te kunnen helpen zul je eerst zelf iets meer gegevens moeten verzamelen en prijsgeven. De laatste 75 tot 100 jaar zijn wegens de wet bescherming persoonsgegevens voor derden moeilijk toegankelijk. Via http://www.genlias.nl kun je huwelijken vinden van pakweg 1922 en ouder. Met wat geluk stoom je dan in een keer door naar ongeveer 1800. In het trouwboekje van je opa en oma Schouren/Schoeren staan in ieder geval wat gegevens. Misschien zijn er ook nog wat oude bidprentjes. Zorg in ieder geval dat je zo bij een huwelijk van vóór 1922 terecht komt en ga dan naar genlias. Als jouw voorouders onverhoopt al snel uit het Duitse Kaldenkirchen (bij Venlo) komen, kan ik je wel in contact brengen met iemand die daar van alles over heeft.
Ik hoor het wel als je zover bent.
Met vriendelijke groet,
Loe Giesen
|
|
|
|
|
|
|
loe
|
Geplaatst op 01-10-2005, 09:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privι bericht
|
Beste bezoekers van mijn site,
Afgelopen zomer heb ik weer vele honderden foto's van allerlei archiefstukken gemaakt, waarbij de nadruk ligt op openbaar onderwijs Beesel 1880-1928 en lijsten van hoofd- en beestenschat van Swalmen en Asselt 1654-1769. Verder benoemingsakten van schouten, schepenen en gezworenen, etc. etc. Deze stukken worden de komende maanden weer allemaal uitgewerkt. Ook zijn weer tientallen aanvullingen en correcties gegeven door bezoekers van mijn site.
Freefind is zo aardig geweest om kostenloos het aantal te doorzoeken pagina's te vergroten. Daardoor heb ik deze zoekmachine nu ook verantwoord op mijn hoofdpagina kunnen zetten. Ik kan zien dat er al veel gebruik van wordt gemaakt. Voor wie het nog niet wist: je kunt ook zoeken met jokertekens (* etc.), heel handig bij achternamen zoals Hendriks/kx/cks/ckx/etc. Zoeken met Freefind werkt zo goed dat ik er ook zelf gebruik van maak.
Op basis van bezoekersaantallen en zoekwoorden moet ik vaststellen dat het nog erg veel eenrichtingsverkeer is: op mijn site wordt vooral gehaald (op zichzelf niets mis mee), maar veel minder achtergelaten dan ik op basis van voorgaande gegevens zou mogen verwachten (en dat hoort er toch eigenlijk ook bij). Waar blijven die mensen die, alleen al de afgelopen dagen, zochten naar Bloemers, Op den Camp, Hodselmans, Obers, Thomassen, Vriesen en noem maar op. Dus hier nogmaals mijn oproep: heb je aanvullende gegevens (uiteraard niet privacy gevoelig), help me dan om mijn Kroniek nóg completer te krijgen. Geven en nemen hoeven niet altijd in balans te zijn, maar alleen nemen is eigenlijk niet zo netjes en in ieder geval in strijd met de gedachte achter mijn Kroniek.
Loe Giesen
|
|
|
|
|
|
|
Loe
|
Geplaatst op 28-01-2006, 10:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privι bericht
|
De afgelopen maanden heb ik o.a. een landkaartensectie toegevoegd met ongeveer 100 oude kaarten waarop het gebied tussen Venlo en Roermond voorkomt. De lijst met oude vormen van voornamen is uitgebreid tot de periode 1300-1640. Aan jongere vormen van namen wordt gewerkt. Tussen de bedrijven door komen af en toe wat transcripties erbij van de honderden akten die ik afgelopen najaar fotografeerde. Ook elders is hard gewerkt: de gegevens van de Burgerlijke Stand die nog ontbreken op mijn site, zijn sinds enkele dagen mogelijk wel te vinden via http://www.genlias.nl.
Mijn oproep om ook eens gegevens terug te laten stromen, heeft weinig reacties opgeleverd. Kennelijk ontbreekt bij veel genealogen de bereidheid om gegevens uit te wisselen. Dat is jammer.
|
|
|
|
|
|
|
|