Loe Geplaatst op 06-12-2004, 19:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

Op zoek naar een van onderstaande namen?
Bezoek de "Kroniek voor Beesel, Belfeld en Swalmen" op http://www.loegiesen.nl

Aelen • Van Afferden • Alberts • Alers • Aquarius • Arets • Baenen • Van Baexen • Baken • Beaumont • Beckers • Beek • Beijsen • Bernards van Beuningen • Beurskens • Bijns • Bloemers • Bollen • Bongaerts • Borg • Bosman • Bouten • Bremmers • Van den Broeck • Burghoff • Op den Camp • Ceuven • Claessen • Clumpkens • Coenen • De Collignon • Coolen • Corens • Cox • Cremers • Crins • Crijnen • Crompvoets • Croonen • Van Cruchten • Cruijsberg • Cuijpers • Custers • Van Dael • Daemen • Daermans • Deckers • Denier • Derix • Van Dijck • Dings • Dispa • Dorssers • Dousen • Drabben • Driessen • Van Dript • Van Dursdael • Eggels • Van Eggenrade • Emets • Engelen • Van Erkelens • d'Everard • Evers • Faessen • Franssen • Frederiks • Geelen • Geerlings • Geraedts • Gerits • Geurts • Gielen • Giesen • Gijsen • Glasmaeckers • Goossens • Graus • Gravers • Groenen • Gubbels • De Haen • Haenen • Van der Haerdt • Hawinkels • Heggers • Heimes • Heijnen • Van Heijster • Heldens • Helwegen • Hendriks • Henssen • van Hertzelbach • Van Heusden van Elshout • Heuskens • Heuts • Heuvelmans • Hillen • Hoefnagels • Van Hoensbroek • Van Holthuysen • Van Holtmeulen • Hoogmoedt • Van Hoogstraten • Houben • Houx • Ickenroth • Jacobs • Janissen • Janssen • Joosten • Joppen • Junckers • Van Keeken • Van Kenswilre • Kessels • Ketelaars • Ketelbeuters • Killaars • Knippenberg • Kurstjens • Lamers • Langerbeens • Leenen • Lemmen • Lennaerts • Lindemans • Linders • Linssen • Lintgens • Louis • Van Lom • Luttels • Van der Maesen • Maessen • Meerts • Mertens • Van Merwijck • Van Meurs • Meuter • Mewissen • Michiels van Kessenich • In gen Middel • Mingels • Misdom • Mooren • Mullers • Naus • Neeten • Nelissen • Nicolas • Niemans • Nijskens • Nijssen • Noten • Nuijser • Obers • Van Obroeck • Van Oeijen • Van Oest • Olders • Ottenheim • Pansters • Paulissen • Peggen • Peijs • Peters • Peulen • Pex • Philipsen • Pijpers • De Pollart • Quijten • Ramakers • Reijnders • Van der Renne • Reuvers • Rijvers • Roffaert • Roosen • Ruijs van Nieuwenbroeck • Rulkens • Rutten • Sanders • Van Schaedeberg • Schenck van Nijdeggen • Schoenmakers • Schoolmeesters • Van Schoonhoven • Schouren • Schreurs • Schrijnewerkers • Schrijvers • Schroembges • Schroots • Sijben • Sillen • Simons • Slabbers • Slotmakers • Slousen • Smeets • Smitshuijsen • Snijders • Spee • Steegs • Stevens • Stigmaer • Stoffels • Stoffers • Stox • Stroucken • Tegelbeckers • Tessers • Theelen • Thijssen • Thomassen • Timmermans • Tobben • Trines • Ubbels • Vallen • Verhaegh • Verheggen • Vermaessen • Vermeulen • Verspagen • Vestjens • Van Vlodrop • Vosbeek • Vullings • Wijnands • Wijnen • Wildschuts • Willems • Willemsen • Winckens • Wolffers • Wuts

meld dit bericht aan een moderator

loe Geplaatst op 09-04-2005, 10:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

Inniddels zit ik boven de 7.000 pagina's A4.
Snel een indruk of jouw familienaam er ook bij zit? Probeer dan eens:

http://members.lycos.nl/maasenswalmdal/freefind.htm

Omdat mijn gegevens te uitgebreid zijn, kan de gratis zoekmachine niet alles aan. Raadpleeg bij twijfel dan ook altijd de gewone bestanden op http://www.loegiesen.nl

Dit bericht is gewijzigd op 09-04 10:58.

bianca1 Geplaatst op 20-04-2005, 22:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

ik ben op zoek naar de naam schouren want dat is de meisjes naam van mijn moeder en ik wil graag een stamboom voor haar maken voor haar verjaardag.

mvg bianca

loe Geplaatst op 21-04-2005, 15:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

Op 20-04-2005, 22:16 bianca1 schreef:
ik ben op zoek naar de naam schouren want dat is de meisjes naam van mijn moeder en ik wil graag een stamboom voor haar maken voor haar verjaardag.

mvg bianca

Hallo Bianca,

Om je verder te kunnen helpen zul je eerst zelf iets meer gegevens moeten verzamelen en prijsgeven. De laatste 75 tot 100 jaar zijn wegens de wet bescherming persoonsgegevens voor derden moeilijk toegankelijk.
Via http://www.genlias.nl kun je huwelijken vinden van pakweg 1922 en ouder. Met wat geluk stoom je dan in een keer door naar ongeveer 1800. In het trouwboekje van je opa en oma Schouren/Schoeren staan in ieder geval wat gegevens. Misschien zijn er ook nog wat oude bidprentjes. Zorg in ieder geval dat je zo bij een huwelijk van vóór 1922 terecht komt en ga dan naar genlias. Als jouw voorouders onverhoopt al snel uit het Duitse Kaldenkirchen (bij Venlo) komen, kan ik je wel in contact brengen met iemand die daar van alles over heeft.

Ik hoor het wel als je zover bent.

Met vriendelijke groet,

Loe Giesen

loe Geplaatst op 01-10-2005, 09:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

Beste bezoekers van mijn site,

Afgelopen zomer heb ik weer vele honderden foto's van allerlei archiefstukken gemaakt, waarbij de nadruk ligt op openbaar onderwijs Beesel 1880-1928 en lijsten van hoofd- en beestenschat van Swalmen en Asselt 1654-1769. Verder benoemingsakten van schouten, schepenen en gezworenen, etc. etc. Deze stukken worden de komende maanden weer allemaal uitgewerkt. Ook zijn weer tientallen aanvullingen en correcties gegeven door bezoekers van mijn site.

Freefind is zo aardig geweest om kostenloos het aantal te doorzoeken pagina's te vergroten. Daardoor heb ik deze zoekmachine nu ook verantwoord op mijn hoofdpagina kunnen zetten. Ik kan zien dat er al veel gebruik van wordt gemaakt. Voor wie het nog niet wist: je kunt ook zoeken met jokertekens (* etc.), heel handig bij achternamen zoals Hendriks/kx/cks/ckx/etc. Zoeken met Freefind werkt zo goed dat ik er ook zelf gebruik van maak.

Op basis van bezoekersaantallen en zoekwoorden moet ik vaststellen dat het nog erg veel eenrichtingsverkeer is: op mijn site wordt vooral gehaald (op zichzelf niets mis mee), maar veel minder achtergelaten dan ik op basis van voorgaande gegevens zou mogen verwachten (en dat hoort er toch eigenlijk ook bij).
Waar blijven die mensen die, alleen al de afgelopen dagen, zochten naar Bloemers, Op den Camp, Hodselmans, Obers, Thomassen, Vriesen en noem maar op.
Dus hier nogmaals mijn oproep: heb je aanvullende gegevens (uiteraard niet privacy gevoelig), help me dan om mijn Kroniek nóg completer te krijgen. Geven en nemen hoeven niet altijd in balans te zijn, maar alleen nemen is eigenlijk niet zo netjes en in ieder geval in strijd met de gedachte achter mijn Kroniek.

Loe Giesen

Loe Geplaatst op 28-01-2006, 10:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

De afgelopen maanden heb ik o.a. een landkaartensectie toegevoegd met ongeveer 100 oude kaarten waarop het gebied tussen Venlo en Roermond voorkomt.
De lijst met oude vormen van voornamen is uitgebreid tot de periode 1300-1640. Aan jongere vormen van namen wordt gewerkt.
Tussen de bedrijven door komen af en toe wat transcripties erbij van de honderden akten die ik afgelopen najaar fotografeerde.
Ook elders is hard gewerkt: de gegevens van de Burgerlijke Stand die nog ontbreken op mijn site, zijn sinds enkele dagen mogelijk wel te vinden via http://www.genlias.nl.

Mijn oproep om ook eens gegevens terug te laten stromen, heeft weinig reacties opgeleverd. Kennelijk ontbreekt bij veel genealogen de bereidheid om gegevens uit te wisselen. Dat is jammer.

Loe Geplaatst op 05-11-2006, 09:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privι bericht

* Wat: ontmoetingsdag georganiseerd door HV Maas- en Swalmdal, met nadruk op Belfeld, Beesel-Reuver en Swalmen
* Waar: Kunstcentrum Willem Limburg, Rijksweg 10 (parkeren bij het NS station) te Reuver
* Wanneer: zondag 19 november 2006 van 13.00-17.00 uur (gratis toegang)