|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 27-08-2010, 18:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
mijn oom Jaap Bollaart is geb:in de wacht s,gravendeel,is overleden. gehuwd met Wilhelmina de Ruiter,ook overleden. een dochter nelleke Bollaart gehuwd met Wil den Hartog. de familie Bollaard komt voor in de hoeksewaard en het westland/den haag. de Bollaards komen oorspronkelijk uit normandie,met ook vertakkingen in grootbrittannie.overgens komt de oorspronkelijke stam uit de naam ball,daar zijn vele verbasteringen van de naam Ball van afkomstig
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
maderuiter
|
Geplaatst op 15-01-2011, 20:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jan ,mag ik mij even voorstellen mijn naam is Michiel adriaan de Ruiter. een oom van mij hete Jaap Bollaart woonde in Dordrecht,is geboren in Strjen.verder weet ik dat de familienaam Bollaard/t afkomstig is uit engeland en de francewestkust,en via belgie naar nederland is gekomen. in al deze landen komt hij voor,in variaties,in scheveningen.is hij voor het eerst opgedoken omstreeks 1600,als Balaart,later veranderd in Bal wat weer in mijn stamboom zit, kijk stamboom nu de ruiter en den heijer ook bij herytage.com familiestambomen. ook bij stamboomzoeker.com,of genianet kan je veel vinden. bij stamboom Fieret kan je veel vinden over de familie BAL/Ballings ik hoop je wat verder geholpente hebben mijn website deRuiter websiteherytage.nl groeten michiel
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|