|
reus000
|
Geplaatst op 10-04-2010, 14:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Willem WEVER is geboren omstreeks 1824 in Hardenbergh, Ambt, Overijssel, zoon van Hendrik WEVER en Elisabeth MEIJER. Willem: (1) is de biologische vader van 2 kinderen van Johanna KREMER. (2) trouwde, ongeveer 37 jaar oud, op 18-07-1861 in Zwolle, Overijssel [bron: Huwelijksakte, aktenummer 92] met Anne Maria KRAMER, ongeveer 27 jaar oud.
Ben op zoek naar de volgende gegevens:
Overlijdensdatum van Willem Wever Trouwdatum en plaast van 1e huwelijk Trouwdatum en plaast van 2e huwelijk Geboortedatum en plaats van Johanna Kremer ( Weet niet of dit 100% correct is)
geboortedatum en plaatst en Overlijdensdatum en plaats van Maria Catharina Wever getrouwd met Hendrik Maurits. Ook van Hendrik de geboortedatum, plaats en overlijdensdatum en plaats.
Heb nog meer vragen omtrent de Wevertak, maar die volgen in andere vragen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
heddowever
|
Geplaatst op 22-04-2010, 21:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik ben met dezelfde familietak bezig. Willem Wever en Johanna Kremer hadden in elk geval één zoon, Hendrikus Willen Wever, die in 1877 getrouwd is met Johanna Maria van der Veen. Op hun trouwakte staat dat Willem Wever en Johanna Kremer aanwezig waren en toestemming gaven voor de bruiloft.
Uiteraard kan het zo zijn dat Willem en Johanna Maria gescheiden zijn en dat Willem in 1861 opnieuw getrouwd is. Hebt u daar informatie over?
Overigens heb ik de informatie die ik heb verzameld mbt de familie Wever staan op mijn website http://www.familiewever.nl.
Vriendelijke groet,
Heddo Wever
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heddowever
|
Geplaatst op 07-05-2010, 20:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ben inmiddels in het Overijssels archief geweest. Wat blijkt:
Johanna Kremer had twee kinderen, Hendrikus Wilhelmus (geboren in Hasselt) en Johannes Coenraad. Hendrikus Willem is in elk geval geboren als Kremer (moeder ongehuwd). Johannes Coenraad is geboren in Meppel, ik heb een kopie van de geboorte akte opgevraagd bij het archief in Assen.
Bij het huwelijk van Willem Wever en Anna Maria Kramer waren drie kinderen erkend. Naast bovengenoemde Hendrikus Willem en Johannes Coenraad was dit Marinus, zoon van Anna Maria Kramer en geboren te Zwolle.
Wat ik niet kan plaatsen is dat op de geboorte akte van Hendrikus Willem is vermeld dat hij op 18 juli 1861 is 'gewettigd bij huwelijksacte ... door Willem Wever en Johanna Kremer', terwijl dat de trouwdatum is van Willem Wever en Anna Maria Kramer.
Voor zover ik kan nagaan zijn Willem Wever en Johanna Kremer nooit getrouwd. Willem Wever is geboren op 3 februari 1822 te Ambt Hardenberg (Ov) en waarschijnlijk overleden in 1876 in Zwolle, maar dat heb ik nog niet kunnen checken.
Wat betreft Johannes Coenraad: de betreffende tape in het archief begaf het, hoop ik in een later stadium meer info over te krijgen.
Wordt vervolgd ... en voor extra info hou ik me aanbevolen!
Dit bericht is gewijzigd op 07-05 20:28.
|
|
|
|
|
|
|
|