|
lommeke
|
Geplaatst op 26-09-2009, 19:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Lijkel Lukas Poelman gehuwd met Gepke Douwes Venema. Wie weet waarheen hij met deze 3 kinderen is vertrokken, de laatste plaats waar ik ze heb kunnen traceren is Stadskanaal ( toen nog gemeente Onstwedde).
Persoonskaart van Lijkel Poelman Lijkel LukasPoelman is geboren op 27 mei 1848 in De Wilp (Marum), zoon van Lukas Eites Poelman en Asseltje Lijkels (Lykels) Leidsma (Leisma). Van de geboorte is aangifte gedaan op 30 mei 1848 [bron: Marum bs geboorteakte, aktenr. 33]. Lijkel is overleden. Notitie bij Lijkel: Beroep: arbeider Lijkel trouwde, 27 jaar oud, op 7 januari 1876 in Odoorn [bron: Huwelijksakte, aktenr. 1] met Gepke Venema, 19 jaar oud. Gepke is geboren op 26 februari 1856 in Marum, dochter van Bonne Douwes Venema en Aaltje Harms Elevild. Van de geboorte is aangifte gedaan op 28 februari 1856 [bron: Marum bs. geboorteakte, aktenr. 21]. Gepke is overleden.
Kinderen van Lijkel en Gepke: 5 Harm Lijkels Poelman, geboren op 30 augustus 1884 in Valthermond (Odoorn). Van de geboorte is aangifte gedaan op 1 september 1884 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 172]. Harm is overleden.
6 Aukje Poelman, geboren op 15 april 1887 in Valthermond (Odoorn). Van de geboorte is aangifte gedaan op 16 april 1887 [bron: Odoorn bs. geboorteakte, aktenr. 86]. Aukje is overleden.
8 Cornelis Poelman, geboren op 28 mei 1892 om 19:00 in Stadskanaal ( Onstwedde). Van de geboorte is aangifte gedaan op 30 mei 1892 [bron: Onstwedde bs. geboorteakte, aktenr. 138]. Bij de geboorteaangifte van Cornelis waren de volgende getuigen aanwezig: Johannes Franciscus Meijer en Jakob van Klinken. Cornelis is overleden.
De overige kinderen zijn mij bekend en heb ik alle gegevens van Met vriendelijke groet;
Harm
Dit bericht is gewijzigd op 26-09 19:38.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|