|
Secar
|
Geplaatst op 10-01-2009, 09:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Na het overlijden van mijn Oma ben ik steeds meer gïntereseerd geraakt in mijn familiegeschiedenis. Laatst kreeg ik te horen, dat ik een Joods-Duitse kant heb. Ik ben gisteren even bezig geweest, mijn moeder ondervraagd, Amsterdamse Archieven doorzocht op internet, en vanavond mijn tante ondervragen, die weet meer van de familie. Mijn Oma was Tilly Götze - de Vries geb. 22-07-1932 geboren te Amsterdam. Mijn Opa, echtgenoot van Tilly Götze, Jaap de Vries geb. 1935 te Amsterdam.
Vader van Tilly Götze, Willem Götze geb. 07-02-1903 te (waarschijnlijk) Amsterdam. Moeder van Tilly Götze, Gerardina Adriana Prinsen geb. 02-12-1904 te Amsterdam.
Zus van Tilly Götze, Willy Götze.
Het gaat mij dus om de Götze kant, die kant is Joods-Duits. Ik loop dus nu even vast, Ik wil namelijk graag de namen van de ouders weten van Willem Götze, en ook de broers en/of zussen.
Nog even wat overige informatie; Willem en Geradina Götze hadden een café in Amsterdam. Na een tijdje kregen ze ook Joode onderduikers. Eens was er een inval van de duitsers. Willem moest zijn persoonsbewijs laten zien, omdat ze hem niet vertrouwde, aangezien hij donker haar had, en een Joden neus(niet spottend bedoeld). Toen de duitsers zijn achternaam zagen was het al goed, de naam Götze komt uit Duitsland, maar het heeft iets te maken met het Hebreeuws.
Wie kan, en wilt mij helpen? Wie heeft mischien een handige link? Mijn e-mail adres: secar_7@hotmail.com
Groeten,
Dit bericht is gewijzigd op 10-01 10:26.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|